Gå til innhold

Kun lyd i ene høyttaleren

Anbefalte innlegg

Ok... Har søkt meg gal rundt på forskjellige forumer både for MSI og Realtek men finner ikke noen gode svar. Derfor prøver jeg å lage en post selv.

Hovedkort: MSI P6N SLI Platinum

Høyttalere: Cambridge Audio 2.1

Problemet: Har hatt dette kortet i 2-3 måneder nå, og har egentlig vært plaget med det fra jeg fikk det.

1. Jeg får ikke noe lyd fra frontpanelet. Når jeg plugger høyttalere/microfon/hodetelefoner her registrerer ikke maskinen at noe er plugget inn. Har oppdatert drivere fra både MSI og Realtek, og prøvd å installere eldre drivere men ingenting har hatt noen innvirkning. Har også prøvd "Deaktiver/aktiver registrering av kontakt i frontpanelet" inne i Realtek Audio Manager.

2. Etter 2-3 måneder med å bruke inngangen bak for å få lyd i hodetelefonene har venstre kanal sluttet å virke. Har hatt en slags knitring i høyttalerne over lengre tid. NEI, det er ikke balansen som er feil.

MvH Jørn

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er frontpanelet koblet i hovedkortet?

(noe man må gjøre selv selv om frontpanelet var montert)

JAUD1 heter pinnene som er helt nederst og nr 2 til venstre under den nederste PCI slotten

JCD1(CD-In) er det ikke så kommer JAUD1 der frontpanelet skal Og til høyre for den er det en liten SPDO1 (S/PDIF-Ut for hd kort) Altså i mitten av de tre kontaktene helt nederst til venstre.

XP Service Pack1 må være inne før du legger inn lyd driverene.

Satt opp MSI lyd softwaren rett? Der man setter innstillingene til lyden /frontpanel osv.

Den turkise programmvaren

Endret av War
Lenke til kommentar
Er frontpanelet koblet i hovedkortet?

(noe man må gjøre selv selv om frontpanelet var montert)

JAUD1 heter pinnene som er helt nederst og nr 2 til venstre under den nederste PCI slotten

JCD1(CD-In) er det ikke så kommer JAUD1 der frontpanelet skal Og til høyre for den er det en liten SPDO1 (S/PDIF-Ut for hd kort) Altså i mitten av de tre kontaktene helt nederst til venstre.

XP Service Pack1 må være inne før du legger inn lyd driverene.

Satt opp MSI lyd softwaren rett? Der man setter innstillingene til lyden /frontpanel osv.

Den turkise programmvaren

Joda, frontpanelet er koblet til hovedkortet.

XP Service Pack 2 var installert før jeg la inn lyddriverne så jeg regner med dette punktet er ok.

Vil tro softwaren er rett ja. Har tweaka og tuna og fjerna mute overalt jeg kan finne det...

Tror egentlig dette er et HW problem....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...