FuzzFuet Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Hei Skal kjøpe ny PC før eller etter sommeren og lurer på om noen vet om disse kommer til et akseptabelt prisnivå til da? En 32Gb SSD disk er jo perfekt til system disk, eller? 6000kr er litt drøyt for en systemdisk synest jeg Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 32 er litt snaut hvis du tenker å kjøre vista Lenke til kommentar
FuzzFuet Skrevet 12. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2008 32 er litt snaut hvis du tenker å kjøre vista Ikke for bare vista? Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 (endret) etter min mening bør OS disken ha plass til programmer, sidevekslingsfil og skyggekopier og fortsatt ha litt ledig plass ettersom stappa systemdisk ofte fører til elendig ytelse Endret 12. januar 2008 av SirAmp Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 32 GB er en smule lite for Vista, ja. Det holder hvis du kun bruker disken til OS (Vista krever 20 GB), men som SirAmp nevner er det mye annet du burde ha plass til på OS-disken. Selv har jeg en Vista-partisjon på 64 GB, en XP-partisjon på 40 GB og en Ubuntu-partisjon på 40 GB. Skal du imidlertid bruke den til et annet operativsystem enn Vista, så burde det holde. SSD-er kommer helt sikkert til å gå ned ganske mye i pris i år, men for at de skal nå et akseptabelt prisnivå må du nok vente i alle fall et års tid. Hvis du ikke har mange ekstra tusen å bruke, så er mitt tips til deg å heller kjøpe en Raptor-disk. Lenke til kommentar
FuzzFuet Skrevet 14. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2008 Ok, raptor blir det ikke. Må være stille Vi får vente og se.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå