Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[LØST] Kommer boot-error etter å ha sett inn ny HDD [LØST]

Anbefalte innlegg

Jammen dude.. PCen funker som faen, og XP booter som bare det når den nye HDD-en ikke er koblet til da.. :S men kan jo ta å fixe den første XP-en jeg har innstalert.. Den var det jo noe med boot som var feil på, skal jeg huske.. Så takk for den linken.. Men tviler det er noe med den som kan gjøre at den nye HDD-en er rar..

Det var det poenget var, bootloader fungerer fint, men så blir det litt forandring i hardwaren så da kjenner den seg ikkje helt igjen. Med NTLDR (som er den som kommer med Windows) så er løsningen da enten å kjøre Windows Repair eller bootcfg /rebuild som hårek sa.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

bare prøv å bytt sata kontaktene på hdd-ene. du skal ikke røre koblingen i hovedkortet. kun napp ut sata koblingen fra den ene hdd og sett den i den andre og så det samme på den andre :)

da vil du forandre rekkefølgen på hdd og da skal alt gå greit :)

Lenke til kommentar
Hadde liknande problem sjølv. Systemet reagerte på at eg hadde kobla til SATA kontakten for OS disken ein anna plass enn kvar den stod.

Den tok jeg ikke helt.. Hva mener du med det? Kan det ha noe å si hvilken S-ATA kontakt jeg har koblet den til på hovedkortet? Det du mener?

I ditt tilfelle veit eg ikkje. Men det funka for meg på eit ASUS M2N-E. Ikkje veit eg kvifor det er slik. :D

Lenke til kommentar
Hadde liknande problem sjølv. Systemet reagerte på at eg hadde kobla til SATA kontakten for OS disken ein anna plass enn kvar den stod.

Den tok jeg ikke helt.. Hva mener du med det? Kan det ha noe å si hvilken S-ATA kontakt jeg har koblet den til på hovedkortet? Det du mener?

I ditt tilfelle veit eg ikkje. Men det funka for meg på eit ASUS M2N-E. Ikkje veit eg kvifor det er slik. :D

Jaja,,, Kan nå prøve det ut.. Kommer med edit når jeg har prøvd det... :) Takk på forhånd du..

FY FAEN TUSEN TAKK DEG GIKK SOM BARE FAEN JEG ELSKER DEG (er ikke bøg men)..

SATAN! TUSEN TAKK TIL ELENDIL OG ALLE ANDRE SOM HAR KOMMET MED GODE SVAR!!!

Endret av Zulboom
Lenke til kommentar
Haha!

Joda, flott at det funka. :thumbup:

Da maotte te noken Sogndøle vaittu!!

E i frao nabobøgdi eg... Flate! THX m8!!

Oversatt for de som ikke forstod :p:

Det måtte til noen Sogndøler vet du..

Er i fra nabobygda jeg.. Fy flate! THX m8!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...