Gå til innhold

Macworld 2008, Hva kommer?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ingen oppdateringer på verken MacBook eller MacBook Pro?

Ikke noen penryn prosessor, ingen HDMI, ikke noe? :dontgetit:

Da blir det nok en Dell XPS M1330 da en MacBook ikke gir nok for pengene og mangler HDMI,

og MacBook Air er simpelthen alt for dyr iforhold til spesifikasjonene, samt at den er for svak til mitt behov.

Er vell ikke mulig å bytte minnekort på den heller? Så da blir det dyrt for oss som gjerne ønsker litt ekstra RAM.

Var en ellers skuffende keynote føler jeg, hadde håpet på penryn og HDMI til MacBook, så den hadde vært aktuelt for meg ved siden av Dell XPSM1330, men den gang ei :)

Og at de skal ha 20$ for en iPod Touch oppdatering?

Det skulle nesten ikke vært lovlig. Snakker om å være gjerrige og pumpe penger av kundene sine!

En ting er alle de proprietære løsningene osv.. Og at de oppdaterer Mac OSX veldig ofte, og skal ha over tusen lappen hver gang. Men å begynne å kreve penger for en så enkel produkt oppdatering som den til iPod Touch er rett og slett lavmål.

Lenke til kommentar

Nå er vel ikke akkurat macbook air beregnet for de som skal ha en super pc heller, men snarere for dem som vil ha en ultraportabel maskin til nettsurfing, tekstbehandling og den slags enkle/dagligdagse oppgaver.

Ikke noe for meg heller :p

Er interessert i iMacen, men har ikke noe hastverk så tror nok jeg venter til den får seg en oppgradering. Når er neste mulighet? oppdaterer de ingen produkter før neste messe som vel er til sommeren? :|

Lenke til kommentar
Og at de skal ha 20$ for en iPod Touch oppdatering?

Det skulle nesten ikke vært lovlig. Snakker om å være gjerrige og pumpe penger av kundene sine!

En ting er alle de proprietære løsningene osv.. Og at de oppdaterer Mac OSX veldig ofte, og skal ha over tusen lappen hver gang. Men å begynne å kreve penger for en så enkel produkt oppdatering som den til iPod Touch er rett og slett lavmål.

Enig i at 20$ for Touch-oppdateringen er mye, men Tiger ble sluppet for to og et halvt år siden siden og har hatt 11 gratis oppdateringer i mellom. Og hvis du ikke syns at Leopard er verdt tusen kroner, så bare fortsetter du å bruke Tiger (eller tar på deg øyelapp, papagøy og trebein) :)

Lenke til kommentar
The new MacBook Air starts at $1799

Hva vil dette tilsi på Eplehuset eller andre steder her til lands?

Den starter vell på over 15'000kroner vil jeg regne med.

En nokså sinnssyk pris spør du meg, med tanke på hva du faktisk får.

Det er bare 1x usb port, ingen optisk enhet, ingen ethernet plugg, maskinvaren er ikke spesielt imponerende.

Så du må jo ha en haug av ting ved siden av denne for at den skal være spesielt brukanes, det blir fort 20'000kroner det? :dontgetit:

Det er ikke engang mulig å få oppgradert RAM, og 4200RPM 80GB disk er verken rask eller stor, og vil du ha en 1.8GHz prosessor må du betale store slem for det også.

Nei, blei ikke spesielt imponert over dette.

Og er den virkelig så portabel? Den veier jo ca det samme som en Dell XPS M1330, som til en lavere pris tilbyr deg langt bedre maskinvare, 2x USB, HDMI osv..

Lenke til kommentar

14.290 kr, lagt ut på apple.no allerede.

Stiv pris i forhold til maskinvare ja, men man betaler vel for størrelsen :p

Dersom du ikke bruker maskinen til tung programvare eller spill så er det vel helt klart en aktuell maskin, greit å ha den så portabel så mulig da, når maskinvare ikke spiller så stor rolle. Men selv syns jeg en 15.4" laptop er portabel nok, og greit å kunne bruke som bærbar-dvd spiller f.eks. :)

Lenke til kommentar

14.290 kr, lagt ut på apple.no allerede.

Stiv pris i forhold til maskinvare ja, men man betaler vel for størrelsen :p

Dersom du ikke bruker maskinen til tung programvare eller spill så er det vel helt klart en aktuell maskin, greit å ha den så portabel så mulig da, når maskinvare ikke spiller så stor rolle. Men selv syns jeg en 15.4" laptop er portabel nok, og greit å kunne bruke som bærbar-dvd spiller f.eks. :)

Med tanke på at en Dell XPS M1330 veier ca det samme, og har såpass mye bedre maskinvare og funksjonalitet og er så og si like portabel, så syntes jeg prisen er alt for stiv.

Og sjekk den høye prisen for å få 1.8GHz prosessor og SSD harddisk :dontgetit:

Lenke til kommentar

Nå veier vel ikke Dell XPS M1330 1,3KG, gjør den vel?

Dog skal jeg innrømme at den er veldig flott, den også, og det i en forholdsvis lekker innpakning :)

Men det gjør ikke at jeg vil ha den fremfor MacBook Air uansett ;)

Nå er det også pent mulig at det vil komme flere mindre eller større oppgraderinger neste tirsdag :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...