Gå til innhold

Åpning av porter til epost

Anbefalte innlegg

Jeg fikk idag min nye router, en Buffalo WHR-G54 AirStation. Den ahr så langt vært mye bedre enn SparkLAN-ruteren som den har erstattet.

Det er ett problem likevel. Fattern kobler seg opp til fylkeskommunen sin server vha. noe som kalles VPN-1 SecureClient. Denne må han altså logge inn på for å få tilgang til eposten sin. Dette fungerte utmerket på den gamle routeren, men ikke på den nye. Det første som slo meg må være at det er en port som er stengt her som ikke var stengt på den gamle. Er det noen enkel måte å finne ut hvilke porter som var åpnet på den gamle og hvilke som er åpnet på den nye? Litt av problemet med den gamle var at jeg ikke hadde noe passord til den, ergo fikk jeg ikke sett noe i konfigurasjonene på den.

Det beste hadde jo vært om noen visste hvilken port som skulle åpnes for at dette skulle funke.

Takker for alle tilbakemeldinger. Tar gjerne imot en liten veiledning på hvordan jeg åpner portene også. Fant liksom ikke helt frem i konfigurasjonen...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk om det er noen VPN-passthrouh funksjoner i menyen, og aktiver disse. Finn også ut hvem som er produsent av VPN programmet og sjekk nettsiden/supporten dems. VPN-klienter som krever ekstra porter osv er ofte godt dokumentert på support siden dems.

Evnt så kontakter far din kommunens supportavdeling. De kjenner VPN-systemet dem bruker og kan sikkert svare. Ingen garanti naturligvis.

Lenke til kommentar

Jeg tenkte han skulle gjøre det ja. Jeg tenkte jeg skulle spørre dersom det var noe slags standard på dette, men det er det tydeligvis ikke.

Takker for hjelp. Ville blitt takknemlig om noen kunne hjulpet meg med å finne ut hvordan jeg åpner porter...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...