FWD Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Hei! Jeg har 4 SCSI hardisker liggende, og lurte på om det er mulig å bruke disse på mitt striker extreme hovedkort. Jeg har prøvd å se litt ettet adaptere, fant en fra scsi til sata, men den kostet 20 000:-S Vet noen om noen billigere metoder? Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 du har altså ikke scsi kontroller til dem? av type pci eller noe? Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Det finnes da billige SCSI til SATA adaptere: Addonics, Acard. Lenke til kommentar
FWD Skrevet 12. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2008 Jeg har ingen kontrollere nei. Har fire hardisker og fire kabler med plass til 3 disker pr kabel. Selges disse adapterene evt i norske butikker? Har lett litt, men finner ikke noe... Lenke til kommentar
FWD Skrevet 13. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2008 Det er btw scsi 68-pin det er snakk om... Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 åja, det er ganske gamle greier, ville heller kjøpt meg noen nye sata disker var jeg deg Lenke til kommentar
FWD Skrevet 13. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2008 hmm, ja. Men nå har jeg de fire diskene, 6 til hvis jeg vil. Så hvis jeg hadde fått de til å virke og kjørt dem i raid 0 hadde det i allefall vært flott. Får se gjennom litt gamle serverpcer og sånn, kanskje jeg finner et kort... Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Selges disse adapterene evt i norske butikker?Dette er såpass spesielt, så jeg er ganske sikker på at ingen norske butikker selger det. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Hei! Jeg har 4 SCSI hardisker liggende, og lurte på om det er mulig å bruke disse på mitt striker extreme hovedkort. Jeg har prøvd å se litt ettet adaptere, fant en fra scsi til sata, men den kostet 20 000:-S Vet noen om noen billigere metoder? Kjøp et kontrollerkort til SCSI. Adaptec 29160 lp er kortet du trenger Har dette selv, og det er billig og bra. http://www.multicom.no/PartDetail.aspx?q=p...82;c:36227;r:pg Lenke til kommentar
FWD Skrevet 14. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2008 Da har jeg bestilt det kortet nizzen nevnte. Hvordan er det evt med raid for dette kortet. Vet fint lite om dette, så setter pris på al hjelp. Har fått med meg at det er raid 0 man går for for økt ytelse. hvor mange disker kan man da sette i raid 0 samtidig, fikk bare plass til 3 av diskene i kabinettet da jeg har 3 andre fra før av. Kan disse tre gå i raid 0 sammen? Lenke til kommentar
FWD Skrevet 15. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2008 Hei Da har jeg fått kortet i posten og satt det inn i pcen (Adaptec 29160 lp). Jeg har koblet tre hardisker på en kabel og plugget kabelene inn i scsi kortet. Jeg trykker "del" for å komme inn i biosen til kortet, men det finner ingen hardisker. Hva kan problemet vøre? Hvis jeg bare setter en harddisk ytterst på kabelen så finner kortet den i biosen. Men da booter ikke pcen. Det står at det mangeler en viktig systemfil og at jeg må installere denne for å kunne starte. Windows ligger på en annen harddisk, og den har jeg ikke røt, så skjønner ikke hvorfor dette skjer. Pcen booter så lenge jeg har i 2,3 eller 0 scsi disker, for da oppfatter scsi kortet at jeg ikke har noen disker innstallert i det hele tatt. Jeg prøvde å installere driverne fra cden, men det fungerte ikke i det hele tatt. Det fant jeg aldri ut av. Jeg lastet ned drivere fra hjemmesiden til adaptec også, men disse var i et rart format, og jeg fikk ikke brukt dem. Jeg hadde satt stor pris på om noen hadde hjulpet meg med noen retningslinjer for installasjonen, da jeg er helt ny med scsi disker:S Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå