Gjest Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Hei, Hvis jeg har forstått det riktig, trenger jeg en "stepup-ring" for å kunne sette denne på Panasonic NV-GS500 http://www.bhphotovideo.com/bnh/controller...oughType=search Er det riktig? Og i så fall hvordan "stepup-ring" trenger jeg? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 (endret) Nei, det trenger du ikke. Jeg hadde det samme selv. Hadde stepupring fra 43-52 mm, en 52 mm vidvinkel linse og så den solblenderen. Du kan ikke feste den rett på den innebygde linsen med stepupring. Edit: Feil tall. Rettet nå. Endret 13. januar 2008 av Slettet+432 Lenke til kommentar
2Olav Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Har du målt utvendig på kameraet? Er denne diameteren mellom 73mm-77mm skulle den passe. Om du skal ha en sånn rett på kameraet, kan du jo velge en som passer linsefestet på 43mm som denne. Den du har valgt passer vel først om fremst på påmonterte vidvinkellinser ol. Lenke til kommentar
2Olav Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Jeg hadde det samme selv. Hadde stepupring fra 43-52 mm, en 52 mm vidvinkel linse og så den solblenderen. Edit: Feil tall. Rettet nå. Er ute etter solblender til 72mm linsefeste, men finner bare runde, justerbare, ikke 16:9 størrelser. Den solblenderen eivind208 refererer til, vil jo passe, men utenpå. Hvor mange 0, x vidvinkellinse brukte du den til? og syntes den på opptaket ved minimum zoom? Tenkte å bruke den på 0,38x vidvinkelkonverter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå