AsconaB Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Har skiftet harddisk i min bærbar. Plukket ut gammle disken koblet den til stasjonær og kopierte alt over, hver partisjon i hver sin mappe. Koblet ny disken til stasjonær, formaterte og partisjonerte denne ved hjelp av gammel win98 oppstartsdiskett. Altså fdisk osv. Jepp, det ble grei skuring, alt ble rett. Kopierte alt over til den nye disken og satte den i bærbar'en. Men det likte den ikke, ser nesten ut som den ikke finner disken. Prøver å boote fra nettverk før den kommer med Invalid partition table. Dette kan vel ha med at partisjonene ikke fikk samme partisjonsbokstav som de hadde ? Hvordan får jeg isåfall ordnet det ? Har 2 disker i den stasjonære fra før, så får jo ikke lagt rett bokstav på de. Men jeg er jo ikke sikker på om det er det som feiler ? Kan det hende fixboot eller fixmbr via xpcd'en vil hjelpe ? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Du kan få den meldingen hvis du har mer enn en aktiv partisjon. Men det er vanligvis ikke så lett å få til. Men hva er det egentlig du har gjort? Hadde du tenkt deg at du skulle kopiere Windows fra den gamle disken til den nye på den måten? Ikke nubbesjangs. Til det trengs egne program som Norton Ghost eller lignende. Her er et gratisprogram: http://www.runtime.org/dixml.htm Lenke til kommentar
AsconaB Skrevet 12. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2008 (endret) Hvorfor går ikke det ? Alle filer og mapper blir jo med, alt forblir jo likt bortsett fra at disken er litt større og raskere... Edit: Jeg kopierte ikke rett fra den gammle til den nye, men mellomlagret på den stasjonære siden jeg har bare en overgang til 2,5" disk. Endret 12. januar 2008 av AsconaB Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Windows består ikke bare av vanlige filer som kan kopieres. Så du får ikke med deg alt. Har aldri hørt om noen som klarer å kopiere Windows på den måten. Men det er altså laget en god del programmer som gjør jobben på rett måte. Så jeg foreslår at du prøver en av dem. Kjøper du f.eks WD eller Seagate disk så kan du bruke gratis software fra produsenten. Lenke til kommentar
AsconaB Skrevet 13. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2008 (endret) Brukte programmet du linket til og nå fungerer det ja, hadde itillegg glemt å sette aktiv partisjon. Endret 13. januar 2008 av AsconaB Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå