heder Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 http://www.itavisen.no/laptop/laptoptest.html?id=5 Fra denne testen: Maskinen ble svært varm under drift, med målte 50 grader på undersiden og 43 grader på oversiden. Under testen ble maskinen ved en anledning så varm at den knelte, til tross for at vi ikke lot den jobbe særlig hardt. Når vi oppdaget at den hadde gått i stå ble undersiden målt til hele 61 grader på undersiden. Vurderer å kjøpe den, men ble litt skeptisk da jeg leste dette. Noen som har erfaringer med denne maskinen? Lenke til kommentar
spetter Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 Har selv dell insp 8200. maskinen er svært bra.. kan nok anbefalle 4150 også. Det må sies at tester må taes med en klype salt.. Lenke til kommentar
Solaris Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 Har selv en Inspiron 4150. Prosessor-temperaturen ligger på 45-50 grader ved normal bruk (Musikk, Internett o.l.), ved hard belasting går den opp til max 65 grader. Men er dønn stabil! Anbefaler absolutt denne maskinen. Du kan juster viftene med dette programmet, så tåler du mer viftestøy kan du kjøre viftene mer = lavere temperatur. Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 Har også 4150, og har hatt den i LAN med CS i over 12 timer uten at den kneler. Men den blir varm Så ikke ha den på fanget. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 Da er jo poenget borte mener jeg Lenke til kommentar
spetter Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 Vell, poenget er da å ikke ha slike "store" bærbare maskiner på fanget da. er noe helt annet med ultra portable, som enn kun skal være i word med osv.. de går greit å ha på fanget. Lenke til kommentar
spetter Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 Vell, poenget er da å ikke ha slike "store" bærbare maskiner på fanget da. er noe helt annet med ultra portable, som enn kun skal være i word med osv.. de går greit å ha på fanget. Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 Da er jo poenget borte mener jeg Hvorfor det Du må jo bare være forsiktig hvor du plasserer den. Metallplata under som blir varm. Lenke til kommentar
heder Skrevet 15. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2003 Takk for svar. Vet ikke helt hvilken maskin jeg ender opp med. Lenke til kommentar
cyberpet Skrevet 15. februar 2003 Del Skrevet 15. februar 2003 Min 4150 blir varm, men ikke så varm at jeg ikke orker å ha den på fanget til vanlig bruk... men det kan jo variere fra person til person. Har ikke svidd noen kroppsdeler enda! dessuten er den ihvertfall ikke for stor til å ha på fanget, veier jo faktisk mindre enn mange i samme klasse.. Lenke til kommentar
cyberpet Skrevet 15. februar 2003 Del Skrevet 15. februar 2003 Dessuten har den aldri knelet slik som det står i testen, det tror jeg bare er tull.. Har ikke hørt noen andre si det heller.. Ellers er det en glimrende maskin.. bare noen veldig svake pipelyder i blant, men bare nå maskinen er "kald".. Prøvde med høretelfoner her om dagen også, og oppdaget en forstyrrelse i lyden, men når jeg satte Phone Line til mute så forsvant det... Andre med same problem?? Lenke til kommentar
striky Skrevet 15. februar 2003 Del Skrevet 15. februar 2003 4150 blir ikke for varm til å ha på fanget. Den kneler heller ikke. Har ikke hatt noen problemer med min. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå