Gå til innhold

Den store Slash-tråden.

MoonJazz

Anbefalte innlegg

Så en Buckethead tråd så tenkte jeg kunne lage en Slash tråd.

Slash (født Saul Hudson 23. juli 1965) er gitarist i hardrockgruppa Velvet Revolver, og tidligere gitarist i Guns N' Roses.

Info

Det første strenge-instrumentet han fikk var en planke med en streng på, som han hadde på kjøpt på et garasjesalg. Han kjøpte seg senere bass-gitar og lærte seg å spille på den. Senere da han startet i band ble han anbefalt til å prøve å spille vanlig elgitar, fordi den hadde flere strenger og han fikk utfolde seg litt mer. Den første låta han spilte var berømte Smoke On The Water av Deep Purple. I sin tidlige karriere ble han også påvirket av artister som Aerosmith, Queen, The Rolling Stones, Jimi Hendrix og Jeff Beck, mest av alt ble han påvirket av Jimmy Page i Led Zeppelin. Han ble snart flink på gitaren, og han tok spilletimer, men han ville mye heller lære seg å spille selv. Han begynte å spille opp til 12 timer daglig, og dette påvirket skolearbeidet. Han sluttet etter hvert i skolen, og deltok på en spilleprøve der vinneren ble solo-gitarist i glam-rock bandet Poison. Slash gjorde det godt på prøven, men helt i sluttfasen ble han slått ut av C. C. DeVille. Etter det var han med i flere småband, som Road Crew og Black Sheep.

Guns n' Roses Perioden

I begynnelsen tjente bandet pengene sine på å spille på barer og utesteder, først og fremst med coverlåter. De skrev låter som "Back Off Bitch" og "Move To The City", men ingen av disse var med da de i 1987 ga ut debutalbumet "Appetite For Destruction". I begynnelsen var ikke albumet veldig kjent, men etterhvert når MTV begynte å spille musikkvideoen til

, ble albumet plutselig en voldsom hit. Sammen med låter som
og "Paradise City", ble dette en gedigen suksess for Guns N' Roses, og fansen ventet utålmodig på neste utgivelse. "Appetite For Destruction" holder per i dag tittelen som verdens mestselgende debutalbum med over 10 millioner solgte enheter.

I 1988, surfende på medgangsbølgen etter Appetite, ble Slash amerikansk statsborger.

Etter å ha vunnet sin andre pris for kvelden under American Music Awards i 1990, stavret Slash og Duff McKagan seg opp på scenen, åpenlyst berusede, og med sigaretter i munnen. Slash bannet opptil flere ganger under sin 20 sekunder lange tale. Denne talen var noe av det som stemplet Guns N' Roses og Slash som rebeller.

I 1991, samtidlig som at bandet ga ut det etterlengtede separerte dobbeltalbumet "Use Your Illusion I" og "Use Your Illusion II", la de ut på en gigantisk 28-måneders verdensturnè. På denne turnèen spilte de blant annet med Metallica, der en av konsertene (i Montreal) ble avlyst pga. at James Hetfield pådro seg en alvorlig brannskade på scenen. Ellers gikk turnèen ganske godt for Guns N' Roses. I de nye albumene hadde de vist en tendens til skiftende musikkstil, og selv om låter som "November Rain" og

(begge skrevet før de fikk noen platekontrakt) ble kjempehiter, er det ikke til å komme bort ifra at det var disse typer låter som til slutt skilte Guns N' Roses. Slash har forklart at han ikke kunne akseptere denne stadig mykere musikkformen.

Da bandet ga ut "The Spaghetti Incident?" i 1994, var det det siste albumet Slash var medlem av Guns N' Roses på. Han drev lenger og lenger ut av bandet, på samme måte som de tidligere bandmedlemmene Steven Adler og Izzy Stradlin hadde gjort før han. Han stiftet bandet Slash's Snakepit, som inkluderte to av nyervervelsene i Guns, gitarist Gilby Clarke og trommis Matt Sorum, og de ga ut albumet "It's Five O' Clock Somewhere" og "Ain't Life Grand".

30. oktober 1996, sluttet Slash offisielt i Guns N' Roses.

Senere spilte Slash med folk som Michael Jackson.

Velvet Revolver

Velvet Revolver begynte som et av mange prosjekt for å stable et band på føttene, og utviklet seg til å bli en av de største rockegruppene vi har i dag. Den for de fleste ukjente gitaristen Dave Kushner og Scott Weiland (vokal) som folk kjenner som frontfigur i Stone Temple Pilots, sluttet seg til bandet, og de utga albumet Contraband i juni 2004, før de la ut på en 19-måneders lang turnè. De spilte i Oslo den 13. august 2004 på Øyafestivalen. Bandet vant en Grammy-award for albumet som til dags dato har solgt litt over 3,5 millioner eksemplarer. De jobber for tiden med ett nytt album, som skal kalles Libertad. Det var pga. dette albumet at bandet måtte avlyse sin opptreden på Quart festivalen 2007.

Nå som dere vet det er det bare og diskutere i vei.

Ikke drep meg vis denne blir stengt.

Endret av MoonJazz1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gun 'n Roses er forjævlig.

Men det er vokalisten sin feil, ikke gitaristen. (Han er ikke jævlig, bare middelmådig... og har ikke for dårlig smak, han skjønte jo at Sweet Child riffet var jævlig, dessverre overtalte gruppen ham til å lage det som må stå som en av tidenes mest grusome sanger.)

Lenke til kommentar

Men det er vokalisten sin feil, ikke gitaristen. (Han er ikke jævlig, bare middelmådig... og har ikke for dårlig smak, han skjønte jo at Sweet Child riffet var jævlig, dessverre overtalte gruppen ham til å lage det som må stå som en av tidenes mest grusome sanger.)

Når jeg lagde denne tråden, lagde jeg den ikke fordi jeg synes Guns n roses er kul, jeg synes bare Slash er så kul xD.

ps: er vel ikke å bumpe når jeg sier min mening til en annen bruker?

Lenke til kommentar

hahahahaha:D takk:) det var en av de mer tåpelige postene jeg har sett i mitt liv:) Du mener at Axl er middelmådig? finn EN vokalist som kan synge sangene deres noe i nærheten av likt a. Sweet child of mine er jo en av tidenes beste rock-balads, En av de mest populære GnR sangene og det er vel kanskje en grunn til det.

PS: har du hørt velvet spille gamle GnR-sanger? selv med innleid vokalist høres det jo latterlig ut. Slash er Genial, men det er faktisk Axl Rose også;D Klarer ikke helt å se for meg at sanger og bands som er like populære nå som de var for 20 år siden kan beskrives som "tidenes mest grusomme" ;)

slash.bmp

post-150360-1200594961.jpg

Lenke til kommentar
Hvor på internett leste du det, da?

Selv synes jeg GN'R er bra, at Axl ikke synger dårlig osv., men det har ingen relevanse for tråden, da den handler om Slash.

Husker ikke, husker bare at jeg lette etter slash bilder for en eller to uker siden og da kom jeg inn på en side der det stod det.

Men nå må man heller begyne å diskutere Slash xD

Lenke til kommentar

skulle gjerne sett en duell mellom slash og santana. trur nok det hadde vært interessant men ingen kunne egentlig vunnet i og med at de ikke spiller samme type musikk. uansett veldig bra. Veit ikke hvor god Angus Young egentlig er teknisk for har ikke hørt så mange tekniske AC/DC-sanger.

MoonJazz1: Leste det for veldig lenge siden. Gikk ikke så veldig bra. Slash sa seinere i et intervju at han var opptatt med velvet og ikke var interessert i å prøve å få GnR til å virke igjen. Du får lese den nye boka hans så står det kanskje noe der

Lenke til kommentar
skulle gjerne sett en duell mellom slash og santana. trur nok det hadde vært interessant men ingen kunne egentlig vunnet i og med at de ikke spiller samme type musikk. uansett veldig bra. Veit ikke hvor god Angus Young egentlig er teknisk for har ikke hørt så mange tekniske AC/DC-sanger.

MoonJazz1: Leste det for veldig lenge siden. Gikk ikke så veldig bra. Slash sa seinere i et intervju at han var opptatt med velvet og ikke var interessert i å prøve å få GnR til å virke igjen. Du får lese den nye boka hans så står det kanskje noe der

Har den nye boka, ikke kommet så langt da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...