Manfred Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Men vil ikke da en slik kontakt være "uanstendig adferd"? Dette er jo ganske vidt, og kan tolkes av rettsvesenet. Er det åpenlyst at den kontakten vedkommende oppretter er siktet inn mot noe "den ikke burde", så vil jo dette være uanstendig adferd... Lenke til kommentar
Genuine Genes Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Åpenlyst ja, Manfred - men hva om den ikke er det? Skal de liksom ha folk som skal analysere oppførselen til den potensielle overgriperen og se hvilke intensjoner han har? Går riktnok an å se om vedkommende har skrevet noe som "Skal vi møtes en gang?". Men hva om han ikke har det? Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 I USA er du pedo om du har sex med noen unde 18, i norge under 16 og spania under 13. Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Feil. Du er ikke pedofil selv om du som voksen har sex med en på 15 i Norge, men du bryter straffeloven. Pedofil er ingen definisjon som er nevnt i straffeloven. Pedofil er definert som en som tenner på prepubertale personer. En hebefil er en som tenner på personer i starten av puberteten. Slutt å blande begreper! Det er forskjell på en -fili og en lovbestemt aldersgrense. Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Feil. Du er ikke pedofil selv om du som voksen har sex med en på 15 i Norge, men du bryter straffeloven. Pedofil er ingen definisjon som er nevnt i straffeloven. Pedofil er definert som en som tenner på prepubertale personer. En hebefil er en som tenner på personer i starten av puberteten. Slutt å blande begreper! Det er forskjell på en -fili og en lovbestemt aldersgrense. Hvis det er meg du siktet til så er jeg klar over det. Er så mange som sier en er pedo om en er med noen på 15 så jeg tenkte og sette det litt i perspektiv med tanke på andre steder i verden. Hvordan kan man lissom kalle noen pedo i et land og i et annet er en ikke det. Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Definisjonen er fortsatt den samme. Det er feil å si at "I Norge er man pedofil når man har sex med en på 15"... Man er kanskje hebefil, kanskje tilfeldig, men pedofil er man ikke. At man derimot har brutt straffeloven er en helt annen sak, og har ingenting med definisjonen pedofili å gjøre. Lenke til kommentar
steelseries Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Som 15-åring konflikt regner jeg med at du hvertfall har begynt å komme i puberteten, derfor er hun ikke pedofil - ettersom definisjonen av pedofili er å være tiltrukket osv av prepubertale barn. Men siden du mest sannsynlig ikke er ferdig med puberteten enda, er hun noe som kalles hebefil. Hun gjør uansett noe ulovlig, og det virker som hun ville ha seksuell kontakt med deg. Det jobbes faktisk i dette øyeblikk i Norge med å få en lov som gjør det ulovlig for voksne å ta noen som helst kontakt med mindreårige. Altså at en kvinne eller mann som er over 18 år har ikke lov til å oppsøke kontakt, uansett motiv, med en som er under 18 år. Er snart 18 nå da. Er ei stund sia. Jeg hadde begynt å komme i puberteten, ja. Hadde allerede barbert meg i noen år! Synes dog den regelen er helt idiotisk. Man kan da ikke nekte folk å snakke sammen! Men bare så det er sagt, hadde jeg vært singel nå, og hu hadde prøvd seg, hadde jeg tatt a. Hu var jo ganske fin. Og eldre jenter er alltid digg! Lenke til kommentar
athorb Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Det jobbes faktisk i dette øyeblikk i Norge med å få en lov som gjør det ulovlig for voksne å ta noen som helst kontakt med mindreårige. Altså at en kvinne eller mann som er over 18 år har ikke lov til å oppsøke kontakt, uansett motiv, med en som er under 18 år. Dette virker da enormt hysterisk. Lenke til kommentar
epifant Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Og som nevnt tidligere i tråden er det også feil. Skulle likt å se det gjennomført i praksis :!: Lenke til kommentar
Xell Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 hehe... ser for meg en fin lørdagsformiddag på H&M: Butikk-asistenten: "Hei, kan jeg hjel..." Svbrutt av et overfall av sedlighetspolitiet på patrulje; "NED PÅ GULVET, HENDA BAK NAKKEN, SPRE BENA! JEG SA HENDA BAK NAKKEN!!" "Går det bra med deg lille venn? Hun prøvde ikke å antaste deg vel?" :!: Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Det jobbes faktisk i dette øyeblikk i Norge med å få en lov som gjør det ulovlig for voksne å ta noen som helst kontakt med mindreårige. Altså at en kvinne eller mann som er over 18 år har ikke lov til å oppsøke kontakt, uansett motiv, med en som er under 18 år. Dette virker da enormt hysterisk. tror han henviser til grooming loven, men den beskytter mot oppsøkende atferd mot mindreårige med den hensikt å ha samleie etc. En slik lov som nevnes her vil ødelegge for praktisk talt; Frivillig fotball.basket,tennis,kampsport, you name it frivillighet Hjelpe andre i nød/dårlig tilstand. osv osv...så den påstanden virker særdeles lite gjennomtenkt om den en gang eksisterer. Lenke til kommentar
Prognatus Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Han som fortalte det til meg, at det snart kanskje ville bli helt ulovlig for voksne å i det hele tatt søke kontakt med mindreårige. Det vil jo alltid være en seksuell undertone når det tas slik kontakt, og kanskje like greit at det blir ulovlig. Det kan du ikke mene? Jeg tror du går fra det utsagnet der når du får tenkt deg om. Jeg vet ikke hvor gammel du er, og om lav alder isåfall kan unnskylde en utenksom ytring fra din side, men jeg velger alltid å ta folk - uansett alder - alvorlig og seriøst inntil det de selv beviser at de ikke fortjener det. Samfunnet vil bli umulig å eksistere i hvis man ikke kunne kontakte barn på noen måte, uten at det skulle falle inn under en straffelov som definerte det som en seksuell handling. Institusjoner som barnehager, skoler, sportsklubber, musikkopplæring, osv. kunne ikke drive virksomhet. Enhver sosialisering av barn ville bli umulig. Barneoppdragelse ville vært ulovlig, osv. osv. Så jeg tror du ønsker å moderere deg litt. Du mener ikke lengre at det alltid vil være en seksuell undertone når voksne tar kontakt med barn. Eller? Lenke til kommentar
Genuine Genes Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Jeg går utifra, og jeg mente da jeg nevnte det, at dette gjelder kontakt via internett. Selvsagt vil det være mulig for en lærer å ta kontakt med elevene sine Men forskjellige nettsteder, som f.eks. facebook ville vel bli ulovliggjort i Norge, om noe slikt går an. Hør her, dette ble bare nevnt for meg, jeg har absolutt ingen anelse om hva han egentlig mente. Men om det ikke lenger er lov for en 40-åring å ta kontakt med en 15-åring via facebook, og dette fører til at mannen aldri får voldtatt 15-åringen, skjønner jeg ikke hvorfor dere synes dette er en så dårlig idé... Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Jeg går utifra, og jeg mente da jeg nevnte det, at dette gjelder kontakt via internett. Selvsagt vil det være mulig for en lærer å ta kontakt med elevene sine Men forskjellige nettsteder, som f.eks. facebook ville vel bli ulovliggjort i Norge, om noe slikt går an. Hør her, dette ble bare nevnt for meg, jeg har absolutt ingen anelse om hva han egentlig mente. Men om det ikke lenger er lov for en 40-åring å ta kontakt med en 15-åring via facebook, og dette fører til at mannen aldri får voldtatt 15-åringen, skjønner jeg ikke hvorfor dere synes dette er en så dårlig idé... men hvor skal grensen gå? En 15-16 åring som har lærer som er 21 (som er voksen) og vil snakke med han på facebook vil jo kriminalisere den andre. Det du påstår er en umulighet siden det kan ramme personer som overhode ikke har intensjonen de siktes for. Lenke til kommentar
Prognatus Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 (endret) Jaså sportacus88, så nå gjelder det bare Internett, og Facebook og slikt? Hmm... Jeg oppfatter det slik at du forsvarer dine tidligere uttalelser, og også kommer med flere NYE eksempler som skal støtte dette. Ser at du er snart 20 år gammel, og jeg må si at det ikke er hver dag jeg leser så unyanserte og ubetenksomme utsagn fra en som er myndig. Grunnen til at dine (tidligere) hårreisende gale utsagn ikke er greit å la stå uimotsagt, er fordi de kan få noen til å tro at de er riktige. Men jeg resignerer og må bare konstatere at du ikke er verdt å ta seriøst heretter. EDIT: Ved nærmere undersøkelse tror jeg du lyver om alderen din. Enten er du snart 16, eller snart 20. Uansett er en av delene løgn. Enda en grunn til å ikke ta deg seriøst. Endret 26. august 2008 av Prognatus Lenke til kommentar
wûst Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 For å svare på emnetittel: Ja. Er det i det hele tatt noen som har sagt det motsatte? Gidder ikke å lese gjennom hele dritten... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg