Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Rengjøring av pcen. Finner ingen disker

Anbefalte innlegg

Jeg skulle ta en skikkelig rengjøring av hele pcen. Støvsugde grundig inni kabinett.. men kom ikke borti noe med "sugern". Så skjedde det.. Jeg tok av cpu vifta siden det så ut som noe bodde der ( "støvby" ).. da jeg tok av vifta HANG CPUN FAST UNDER VIFTA!.. jeg ble livredd med en gang og tenkte at dette var slutten for gamlepcen. Fikk satt inn alt. Og startet pcen..

"Detecting array..." fikk jeg. Gikk inn i bios for å se om jeg fant noen disker, men nei.. fant ingen. Prøvde å koble ut alle unntatt OP disken. Da fikk jeg opp "windows could not start because of a computer disk hardware configuration problem. Could not read from the selected boot disk, Check boot path and disk hardware". Regner med at dette har noe med at cpu`n fulgte med den j**** vifta. Har jo selvsagt ikke xp-cden liggende slik at jeg kan formatere, prøve å reparere eller noe i den duren.

Hva kan jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Støvsuging av PC er fyfy.

Det er en del som sier at "det har jeg da gjort maaange ganger, og det er ikke noe problem".

Men det er det. Du har fritert ett eller annet, og det er omtrent umulig å finne ut av, hvis man ikke har anledning til å skifte en og en del for å finne ut hva som er defekt. Samme teknikk som ved lynnedslag.

Søk i forumet, så finner du masse tråder om dette. Ganske mange handler om at maskinen ikke virket etterpå. Resten handler om "pc- eksperter" som anbefaler metoden.

Endret av CastorFiber
Lenke til kommentar
btw angående dette, jeg bygde pcen uten "statisk bånd" er delene mine ødelagt nå? =o

Lønner seg å bruke det ja. minsker faren for å ødelegge delene dine. hvis ikke du bruker det burde du holde i kabinettet mens du bygger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...