Gå til innhold

"Godkjenning" av gamer pc.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takle ikke crysis på max, med 1stk GT ^^ Ta 2 :D Og ta en Mist PSU istede. Og mulig æ ville tenkt litt mer kvantitet angående ram'en. Og tatt litt billigere 4gb kit. Men det e MIN mening og sletts ikke sikkert det e det du e ute etter ; )

Endret av Goez89
Lenke til kommentar

OPpgrader PSU til Mist 600w rev3. om du velger 2 eller 4 GB ram tror jeg ærlig talt du ikke vil merke så altfor mye forskjell på. Men skal du klokke, noe jeg antar siden du tar den beste luftkjøleren som finnes, så ta i hvertfall noen kvalitetsbrikker.

Nå skal jeg ikke si at de brikkene du har valgt, ikke er kvalitetsbrikker men det er utallige slike "roundup"-tester på sider som techreport.com tomshardware.com anandtech.com

Tror du vil finne mye bra info på en av de sidene. Skulle jeg sagt et merke helt subjektivt så er jeg litt glad i OCZ.

Ser du har valgt q6600. Nå er det vel nettopp blitt lansert nye 4-kjernere fra intel, og de er vel i prisguiden såvidt jeg har forstått. Den billigste av de nye koster ca 300kr mer enn q6600. Når de faktisk kommer i butikken er jeg ikke 100% sikker på, men er det snakk om 2 eller 3 uker kan det være verdt det å vente.

Til slutt så må jeg si at den cpu-kjøleren kommer uten vifte. Det må du kjøpe i tillegg.

Lenke til kommentar

PCen din ser vanvittig bra ut slik den er nå. Du bør ikke endre på noe. Ballistix RAMen er faktisk noe av det beste DDR2 settet på markedet.

Som Killer_DT har nevnt bør du kjøpe en vifte til CPU-kjøleren. Noctua viftene du finner i prisguiden kommer veldig bra ut i tester, da de har et fint luftflyt/støy forhold.

Kanskje lurt med hovedkort og? =P Av oppsettet ditt regner jeg nesten med du skal klokke?

Edit: De nye Penryn baserte firekjernene har ikke forventet tiljengelighet før mars. Den billigste, Q9300, er heller ikke forventet å yte særlig bedre enn Q6600. Dog er den sannsynligvis kjøligere og mer klokkevillig.

Endret av chrlod
Lenke til kommentar
Edit: De nye Penryn baserte firekjernene har ikke forventet tiljengelighet før mars. Den billigste, Q9300, er heller ikke forventet å yte særlig bedre enn Q6600. Dog er den sannsynligvis kjøligere og mer klokkevillig.

Såpass. Det visste jeg ikke. Da er nok trådstarters q6600 forslag et bra forslag.

En annen ting jeg kom til å tenke på er at, skal du klokke, så kjøp en ekstra 120x120mm vifte og se om du får stripset eller på annen måte festet over ram/heatpipene til HK.

Og får du mot formodning ikke festet den noe sted, så er det bare 90kr ut av vinduet ;)¨¨

Personlig så pleier jeg å gjøre dette med alle pc-ene jeg bygger.

Lenke til kommentar

Her er det snakk om smak og behag, men jeg liker ikke det kabinettet der. Syns det er så typisk teen-lol-pwn-kk-thx-bye-2k-CS-1337-kabinett for sånne som hyler rosa helikopter midt på natten på sitt første LAN. hehe.

Syns Antec p182 er et veldig bra kabinett. De ser bra ut, har svært bra kjøling. Men det er kanskje noe dyrere og større. (har bygget 6 pc-er basert på p180/182)

Men som sagt, smak og behag.

Lenke til kommentar
Her er det snakk om smak og behag, men jeg liker ikke det kabinettet der. Syns det er så typisk teen-lol-pwn-kk-thx-bye-2k-CS-1337-kabinett for sånne som hyler rosa helikopter midt på natten på sitt første LAN. hehe.

Bra beskrevet! :!:

Er ikke p186 mye mer trangere da?

EDIT:

Fått lagt inn p182 kabinettet ;)

Endret av Tigerhawk
Lenke til kommentar

Okey, høres bra ut da, kjempe fint design på kabinettet! :new_woot:

Nå har jeg fått mekket sånn at alle varene kan kjøpes fra Amentio, sikker på at delene passer?

Tenkte jeg skulle bestille så fort de har fått alle varene på lager.

Men vis jeg bestiller alle delene nå. Vis f.eks. prossesoren kommer på lager 20.01.08, vil alle varene komme til meg når cpuen har kommet på lager?

Tusen takk for utfyllende svar DT! :cool:

Lenke til kommentar

Noooo, ikke kjøp den kjøleren. Har montert den på mitt AMD system, som var relativt enkelt. Den kjølte bra, så jeg kjøpte den også til et s775 system som jeg bygget til en kamerat. Jeg anbefalte også den samme kjøleren til en kamerat som bygget s775 system samtidig.

Og vi begge konkluderte med at den var et HELVETE å feste skikkelig.

Pass på å få deg en kjøler som bruker skruer gjennom HK.

EDIT: få deg en svart DVD-enhent også. Tror det skal være en til under 300kr i prisguiden.

Endret av Killer_DT
Lenke til kommentar

Alt ser greit ut. PSU er litt overkill. Ville heller kjøpt HX620, den har modulære kabler. Ville også valgt en DVD-brenner med S-ATA. Hvorfor endret du CPU kjøler?

I prioritert rekkefølge ville jeg valgt:

Thermalright Ultra 120 Extreme - med Noctua vifte

Noctua NH-U12 - med Noctua vifte

Tuniq Tower 120

Thermaltake Big Typhoon

Zalman 9700

Hvis du ikke skal klokke kan du fint bruke boxed kjøleren.

Lenke til kommentar

Trådstarter bes lese igjennom Retningslinjene for denne kategorien, som er tydelig nevnt i toppen av denne kategorien.

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne og p_report.gif dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...