Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

er det normalt å leke med barbie når man er 11 år?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg lekte med barbie til jeg var tyve :!:

not.

Det var mest barbiehester som har tingen her i huset.

Det er bedre at de leker med dukker, enn at de henger i byen klokken til kl tolv om natta ;)

Ja, det er jo tross alt de to eneste alternativene gutter på elleve år har.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Så problemet er at han leker med dukker? Ikke at han er gutt og leker med barbie? Barbie kunne like gjerne vært byttet ut med playmo/lego og du ville forsatt sett på det som et problem?

Uansett. Selv lekte jeg med lego/playmo til siste året på barneskolen, hadde også en kamerat som var to år eldre enn meg(dagens 9klasse) som lekte med playmo/lego i tillegg til at han begynte å røyke i 4klasse eller noe sånt. Men han var vel aldri borti noe barbie da....

Men dette er 15år siden snart. I dag skal barn bli voksne så veldig tidlig og barnetv blir barnslig så fort man begynner på barneskolen. Dataspill har også tatt over rollen til lego, playmo og actionfigurer.

Men for å gi deg et veldig godt svar. Det blir IKKE sett på som normalt at 11år gamle gutter leker med barbie, om hans klassekamerater er klar over hans lille hobby så kunne han like godt skrevet "mobb meg" i pannen gitt at han ikke har noen veldig forståelsefulle klassekamerater.

Kjøp ham en playstation 2 og et spill, eller få faren til å kjøpe det. Med spill så mener jeg ikke "Barbies Rideskole" vel å merke, men noe ala Super Mario(finnes ikke på PS2)

Lenke til kommentar

Nei det er vel ikke det, men hvem bryr seg om "normalitet"? Jeg tror spørsmålet ditt egentlig går mer ut på om dette er noe som mentalt sunne barn gjør, og det vil jeg ikke si at jeg har kunnskap nok til å svare på. Om du virkelig er bekymret for at broren din har mentale utviklingsemninger bør du evt. spørre en psykolog/terapaut om dette. Men jeg tror at bare faktumet at han liker barbier ikke nok å gå ut i fra om en skal si noe sikkert.

Endret av Yuck Fou
Lenke til kommentar
Jeg lekte med barbie til jeg var tyve :!:

not.

Det var mest barbiehester som har tingen her i huset.

Det er bedre at de leker med dukker, enn at de henger i byen klokken til kl tolv om natta ;)

Ja, det er jo tross alt de to eneste alternativene gutter på elleve år har.

Nå var jo det satt litt på spissen da :roll: Poenget er at det faktisk ER mange barn som er i byen på kveld/nattestid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...