melbamix Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 Satt å tenkte på en ting i går. Er det mulig å snakke med pcen? Er det noe program som lar deg gjøre det? Omtrent på samme måte som taleoppringning på mobiltelefoner? Tenkt situasjon : Jeg sier start opera, deretter lagrer jeg lyden, skriver hva den skal gjøre, så kan jeg si hardware.no for eks og den skriver inn hardware.no i opera. Jeg skjønner det må skriver inn endel i programmet så i starten vil den jo bli som et barn du må lære alt mulig men etter en viss tids bruk vil den jo bli riktig effektiv. Noen som vet av slike programm hvis det finnes? Mvh Koskov Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 Det finnes vel flere slike programmer men det har vel aldri tatt helt av. Synes det er like greit å kjøre ting med hendene som med tale. Flesteparten av tingene jeg gjør sitte i fingrene uansett :wink: Lenke til kommentar
Bach Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 Var litt fuzz om dette for noen år siden. Det finnes mange programmer som fungerer omtrent som en båndopptaker. Kommando leses inn for senere gjenkjennelse. AT&T har jobba med dette og tatt det litt lenger. Vet ikke om de ferdige enda, men de hadde et program som blandt annet skulle kunne simultanoversette en samtale på to forskjellige språk. Da begynner vi å snakke ordgjenkjenning og ikke bare lydgjenkjenning. Og da begynner det å bli noe. Fant forresten en artig artikkel: http://www.thenakedpc.com/articles/v01/14/0114-02.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå