Nemesis90 Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 (endret) Hei Får flere error i event viewer, til og med error jeg har fikset opp i tidligere men som ser ut som de er tilbake nå.. Begyner og hate Windows XP 64bit mer og mer, har bare hatt problemer fra dag 1, Og jeg skjønner ikke hvorfor. Error 1: Application popup \??\C:\WINDOWS\SysWow64\drivers\tmcomm.sys has been blocked from loading due to incompatibility with this system. Please contact your software vendor for a compatible version of the driver. Error2: DCOM The application-specific permission settings do not grant Local Activation permission for the COM Server application with CLSID {555F3418-D99E-4E51-800A-6E89CFD8B1D7} to the user NT AUTHORITY\LOCAL SERVICE SID (S-1-5-19). This security permission can be modified using the Component Services administrative tool. Den DCOM Feilen fikset jeg på for rundt 1 uke siden, men nå driver den sannelig og leker morsom med meg igjen.. Brenn windows xp! Endret 12. januar 2008 av lunnr Lenke til kommentar
Nemesis90 Skrevet 12. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2008 noen hjelp og få? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 1) tmcomm.sys er en "anti-rootkit" driver fra Trend Micro. 2) Bruk dcomcnfg til å finne komponent for så å endre "run as". Det er ikke uvanlig å ha "røde skrutrekkere" i Windows Event Log (system & application log). Det betyr ikke nødvendigvis at det er noe fryktelig feil med din XP installasjon, 64bit eller 32bit. Jeg lukter PICNIC lang vei her. ("Problem In Chair Not In Computer") Lenke til kommentar
Nemesis90 Skrevet 13. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2008 Lol, btw jeg er ikke total noob på pc, men har alldrig hat store problemer med xp på mine eldre pcer.. men når jeg absolutt skulle bygge den ultimate gaming pc, da ja.. så måtte alt fucke opp vett.. btw alle disse errorene gjør jo at XP starter tregt:/ og hvor skal jeg lete etter "run"as ? kjør-dcomcnfg så ? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 OK. Når det gjelder dcomcnfg så vil du muligens se den via CLSID. I motsatt tilfelle må du søke i registry. For så å finne "executable". Og det er ikke nødvendigvis de 2 (små)feilene der som gjør at XP starter sakte. Det kan være andre årsaker. Lenke til kommentar
Zense Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Hva slags spesifikasjoner har PC-en din? Lenke til kommentar
Nemesis90 Skrevet 14. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2008 Noen hjelp og få? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Filen: tmcomm.sys kan du lese mer om på "http://www.file.net/process/tmcomm.sys.html" (Et raskt google-søk. I seg selv kan dette være en reell fil fra Trend Micro (som allerede nevnt) eller det kan være en trojaner/virus. Lenke til kommentar
Nemesis90 Skrevet 14. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2008 (endret) slettet Tmcom filen i windows mappa, noe jeg leste på et forum.. men ser ikke ut som det hjelper stort gitt.. fortsatt error Endret 14. januar 2008 av lunnr Lenke til kommentar
Nemesis90 Skrevet 14. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2008 og jeg leste masse om disse errorene og drev og søkte på google, klarte til og med og fikse den DCOM erroren, hvertfall så den ikke kom opp.. men det varte ikke lenge før den kom tilbake og jeg vet at det er en av de errorene som sinker oppstarten av pcen, pga før når jeg hadde nvidia ntune osv, så hver gang windows hang seg i login, ctrl-alt-delete . også skrudde jeg av ntuneservice.exe, så plutselig loadet alt på 1 sekund.. men ja, har prøvd og reinnstalere driver, fjernet ntune osv men funker ikke^^ Lenke til kommentar
Nemesis90 Skrevet 14. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2008 nå står det etter at jeg slettet den filen " The tmcomm service failed to start due to the following error: The system cannot find the file specified. " jaja, dette er flott, at jeg blir rådet til og slette filen på mange forum, men at det kanskje ikke hjalp stort:( Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 (endret) I windows ligger det noe som kalles Registry. Her ligger bl.a. referanser til alle Services som skal startes. Avhengig av hvor dårlig/bra kodet install/uninstall av sw er kodet vil ting bli liggende igjen i registry. Det hjelper heller ikke når en bruker av windows (med admin tilgang) mener seg istand til å gjøre programvedlikehold manuelt (fjerne progs). Veldig dårlig kombo vil jeg si. Kommandoen 'sc delete service <navn-på-service>' vil fjerne/stoppe en service fra å starte. Og jo. Du har hatt Trend Micro eller en trojan som utgir seg som dette installert når tmcomm.sys fantes. (Og det hjalp ikke mye å slette denne som du nå fant ut når den kjører som en service). Dersom du (trådstarter) synes det er god tidtrøyte å sette deg inn i Windows (kjernekode) samt lete etter mulig feilkilder til treg oppstart ønsker jeg deg lykke til. Jeg ville nok ha reinstallert med "clean" formattering (selv om jeg ofte har klart å rydde opp i tilsvarende feil). Det tar *mye* kortere tid. Endret 14. januar 2008 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Nemesis90 Skrevet 14. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2008 Btw, greit at du kan alt om pc, sorry at jeg ikke er noe Geek på registry, men det har jeg alldrig trengt og bli heller pga alldrig hatt noen alvorlige feil, og nei jeg har ikke innstalert Trend micro, pcen er nyformatert for rundt 2 uker siden, bare kjørt en online scan, + skaffet meg AVG anti virus, som funker bra. Og ideen om og slette tcomm, fikk jeg ikke selv..det var flere som mente at det kunne være en løsning, på div forum jeg har lest. så slutt og sitt her og lek så god på pc, Greit nokk du slår meg, Men jeg trenger ikke kart og kompass for og guide meg gjennom windows xp, noe du får det til og høres ut som her. er bare ute etter hjelp jeg, Ikke masse kvining om alt mulig annet. og btw Petter smart, The tmcomm service failed to start due to the following error: The system cannot find the file specified. LES! den kjører ikke Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 (endret) Du gjør veldig feil i å slenge "edder og galle" til en som forsøker å forklare deg noen fakta. Jeg har ingen formening om jeg kan mye, lite eller mindre enn noen andre om Windows. Det er du som bringer det på bane. Jeg antyder at det er ofte blir ett problem dersom en "Ikke-tekniker" begynner å slette filer/program manuelt kombinert med dårlig skrevne install-/uninstall-scripts. Nei. Den (Tmcomm.sys) kjører ikke, men Registry (den del som styrer service) har ett "entry" som prøver å starte en service med det navnet. Dette må altså "ryddes opp" via en kommando. Det er ikke lett å finne slike feil / rydde opp. Det går mye tid og krever nokså inngående kjennskap til hvordan Winxx fungerer. Det er derfor oftest lettere å reintallere. Endret 14. januar 2008 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Nemesis90 Skrevet 14. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2008 Joa men det funker dårlig med formatering noe jeg gjorde for 2 uker siden, tenkte samme tanken at error'ene kanskje ble borte da, men neida. de kommer opp. Og da hadde jeg ikke engang innstalert et eneste program, bare nvidia drivere osv. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Det høres mistenkelig ut. Når du har installert Windows, *FØR* du legger inn noesomhelst av drivere, får du disse feilmeldingene i "Event VIewer"? Dersom du mistenker 64bits-versjonen av WinXP, hva med å prøve ut 32bit-versjon? Lenke til kommentar
Nemesis90 Skrevet 14. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2008 jeg kjører 4gig ram, så 32 bit er ikke noe jeg vil ha. har ikke sjekket rett etter jeg innstalerte windows, bare etter jeg innstalerte drivere. Lenke til kommentar
Nemesis90 Skrevet 15. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2008 Så ingen som har peiling på hvordan fjerne de Errorene? klarer ikke og finne Det kode navnet i registry :/ Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Så ingen som har peiling på hvordan fjerne de Errorene? klarer ikke og finne Det kode navnet i registry :/ Jo. Jeg har forsøkt å forklare det, men jeg er ingen stor pedagog. Ikke er det motiverende å prøve å hjelpe en som slenger d*** tilbake heller. 1) Fjern Service fra å starte med kommando sc delete <service-navn> (søk på "online help" for å finne rett syntaks). 2) Finn komponent i DCOMCNFG,velg Properties (når du finner COM-komponent via CLSID) og endre "Run As" Men jeg tror ikke disse 2 "fillefeilene" får systemet til å boote tregt. Det er oftest at man har vært så "uheldig" å opprette shares eller tilsvarende mot noe som ikke er tilgjengelig ved oppstart av windows. Da vil det "henge" på timeout når network services prøver å gjenopprette forbindelse/shares til/mot remote computer. Det kan også være andre årsaker ("råtten" driver). Lenke til kommentar
Nemesis90 Skrevet 15. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2008 Og hvor fjerner jeg service? , kjør - sc ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå