Gå til innhold

I afrika dør dei av svolt her dør vi av å vere for feit

Gjest medlem-141789

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
I afrika dør av svolt og her dør i av å vere for feit.

Kva synst du om det?

Og kva burde bli gjort for å fordele maten bedre?

Skriv meiningane dine her :thumbup:

Dette er nok ikke hele sannheten, også her i landet dør, og da særlig eldre både innenfor og utenfor instutisjoner av dehydrering og underernæring.

At dette er noe som skjer regelmessig tror jeg du skal få lov til å dokumentere.

Lenke til kommentar
Vel, slik jeg ser saken så er det mange grunner til at Afrika er der de er i dag.

[...]

- Vestlige medier er mer opptatt av hvordan Britney gjør det.

Hvordan i alle dager kan dette forverre situasjonen i Afrika?

Det blir som å si at det er mye korrupsjon i Norge fordi de ser så mye på baseball på TV i Venezuela.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar
Rwanda er ett ganske så sammensatt problem hvis du tar deg tid til å undersøke det.

Edit: Kan skrive mer om det hvis det er ønskelig... har bare ikke tid akuratt nå

Hehe.. Du har nok meir peiling enn meg ja :) Sjølvsagt er det litt i det du seier, folk flest er hyppige på å høyre om siste skandale i Spearsfamilien, enn å sjå sultande mindreårige som nesten berre ventar på å døy =/

Lenke til kommentar

Kom denne uken tilbake fra 3 uker i "svarteste" Afrika. Media der er en vits. Det var kun positive nyheter og ukritisk rosende fremstilling av landets leder og hele familien hans.

Ellers er det mer en nok av mat og ressurser i Afrika, det som mangler er fordeling og infrastruktur. Og så lenge vi holder Afrika nede med uhjelp vil dette ikke bedre seg.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar
Kom denne uken tilbake fra 3 uker i "svarteste" Afrika. Media der er en vits. Det var kun positive nyheter og ukritisk rosende fremstilling av landets leder og hele familien hans.

Ellers er det mer en nok av mat og ressurser i Afrika, det som mangler er fordeling og infrastruktur. Og så lenge vi holder Afrika nede med uhjelp vil dette ikke bedre seg.

Enig med deg, og jeg var i Sør-Afrika - som blir ansett som det beste av alle landene. Hvor var du?

Lenke til kommentar

Angående dette med at vestlige medier ikke bryr seg om Afrika osv...

Nå har jeg reist en del i verden, og vesten, særlig Europa, er det ENESTE stedet jeg har vært som faktisk bryr seg om hva som skjer i resten av verden. Særlig store land har nok av interne problemer og ting som skjer, og rapporterer ikke nevneverdig fra andre kontinenter.

Man anklager ofte særlig USA for å være veldig "introverted", og i noen grad er de det, men sannheten er at det er mye verre i resten av verden.

I Sør-Amerika f.eks som jeg reiste gjennom nylig, så rapporterer de bare fra Nord og Sør-Amerika og Europa. Det er de eneste kontinentene de bryr seg om. Det finnes nok av sultende barn, vold og korrupsjon i den regionen til at de skal gidde bry seg om hva som skjer i Pakistan eller Zimbabwe.

Så jeg vil med dette gjerne avlive myten om at "vestlige medier" er slik og slik. Vestlige medier er, dessverre, best i verden på utenriksjournalistikk.

Endret av guardianpegasus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...