kaken Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Hei, Jeg har denne TV-en og prøver å stille inn Wii-en til å vise riktig bildekvalitet. Så langt så har jeg helt elendig kvalitet på Wii, bildet er veldig grøtete og uskarpt. Jeg har prøvd både 50hz og 60hz men begge fungerer like dårlig, jeg kan ikke velge det nederste alternativet - går utifra at det er fordi jeg ikke har riktig kabel? Likevel, bildet skal ikke være så dårlig som det er nå selv om man ikke har sånn kabel. Er det noen typiske feil jeg har gjort? Jeg får vertfal bra wii-bilde på en annen(ikke flatskjerm) TV, og får bra bilde på xbox360/ps3 på denne tv-en. Lenke til kommentar
Mr. ve Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Du må kjøpe deg en komponentkabel. F.eks DENNE. Finnes også orginal Nintendo, men den er over dobbelt så dyr. Lenke til kommentar
kaken Skrevet 12. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2008 Kan umuligt være nødvendig å kjøpe seg en komponentkabel? Greit nok at jeg får bedre bilde, men kan umuligt være ment å være så dårlig bilde uten komponentkabel. Lenke til kommentar
Runepune Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Jo, faktisk så er det det. Skal du ha bedre bilde på en flat-tv så MÅ du ha komponentkabel. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Man kan rett og slett ikkje forvente seg noe annet med de sure kompositt kablene som følger med konsollen. Lenke til kommentar
Bruker-104685 Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Du kan og kjøpe RGB-kabel som jeg synes er bedre enn komponentkabel når det gjelder farger osv Alt blir så utstrekket med flatskjerm og komponentkabler! Lenke til kommentar
albions Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Har både component kabelen og den vanlige som følger med. Har testet med begge to og det er ein liten forskjel melle component og vanlig. Det du må huske på er å sette tv`en din i widesreen format og ikkje smart eller auto. Da blir i alle fall mitt bilde grøtete og utydeligt Lenke til kommentar
Gjest Slettet-UUbruw Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 (endret) Jeg merket ekstrem forskjeld på component og composite (den som fulgte med). Bilde fikk mye klarere farger, og bilde blei mye skarpere. Blei også kvitt mye av den"grøten" som hadde en tendens til å dukke opp i detaljerte områder... Endret 13. januar 2008 av Slettet-UUbruw Lenke til kommentar
albions Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Jeg merket ekstrem forskjeld på component og composite (den som fulgte med). Bilde fikk mye klarere farger, og bilde blei mye skarpere. Blei ogsp kvitt mye av den"grøren" som hadde en tendens til å dukke opp i detaljerte områder... Vist man setter instillingen til 50hz på wii`en så blir mitt bilde mye bedre en med 60hz når eg bruker den kabelen som følger med. Du har rett i at bildet blir vesentlig bedre med compnent kabelen Lenke til kommentar
lektroluv Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Her er en fin sammenlikning: http://www.gamespot.com/features/6162297/p-2.html Lenke til kommentar
Eddie81 Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Jeg hadde også problemer med kompositt kabelen. Alt ble veldig hvitt i fargene, og hvit fargen fløt ut over i resten av bildet på en måte. Veldig irriterendes. Ekstremt lett var det å se i menyen på wii, hvor det var nesten umulig å lese eller se noe som helst. Sjekket alle innstillinger og prøvte meg frem, og til en viss grad ble det litt bedre, men ikke i nærheten av hva det ble etter at jeg skiftet til komponent kabelen. Komponent kabelen ga virkelig utslag på min tv, da min tv er sugen på absolutt alt som kobles til ved scart kabel. Eneste som ikke har vært utrolig dårlig over komposit er min gamle xbox av en eller annen grunn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå