Zander91 Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Hei! Jeg har netopp kjøpt meg ny mobil (Sony Ericsson K850i). Jeg har motatt E-post instillinger fra Sony Ericsson, men når jeg skal se etter om jeg har fått E-post så får jeg meldingen '' kan ikke koble til serveren''. Har prøvd det meste men får det ikke til..Kan noen hjelpe meg..? Lenke til kommentar
Flums Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Hei Hva slags eposttjeneste skal du koble deg mot? Lenke til kommentar
Zander91 Skrevet 13. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2008 Hei Hva slags eposttjeneste skal du koble deg mot? Jeg skal kunne sende/motta E-post.. Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Viktig å si hvilken epostserver / leverandør du skal koble deg mot og hvilken operatør du har. Lenke til kommentar
Zander91 Skrevet 14. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2008 Viktig å si hvilken epostserver / leverandør du skal koble deg mot og hvilken operatør du har. Jeg bruker Online.no, operatøren min er Ventelo.. Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Det skal i utgangspunktet gå bra. Du må skaffe deg internett innstillinger (WAP/Internett innstillinger kan være forskjellige) til mobilen. Så sette opp epostklienten på mobilen. Hvis Ventelo ikke har en egen utgående epostserver som du kan koble opp mot Online så kan du registrere en GMAIL konto for å bruke denne til å sende utgående epost. Skal fungere fint. Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Skal vel vere mogeleg å bruke smtp-serveren i nettet til å sende med. F.eks smtp.netcom.no for netcom-nett. Kva for nett brukar du? Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 For ditt tilfelle skal innkommende epostserver (pop3) være pop.online.no og utgående epostserver (smtp) være smtp.online.no. Brukernavnet ditt blir er det som står foran @online.no i e-postadressen din, og passordet må du selvfølgelig legge inn. Ventelo bruker Telenor sitt nett så dette skal fungere. Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Er ikkje Ventelo kjøpt opp av Network Norway? Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Er ikkje Ventelo kjøpt opp av Network Norway? Det er korrekt, men følgende informasjon er hentet fra Ventelo.no: "Alle mobilsamtalene kobles opp via Telenor sitt mobilnett, noe som gir svært god dekning. Telenor har dekningsområde som tilsvarer 99,8% av befolkningen der de bor. Dette gjør at vi kan tilby god kvalitet, til billige priser." Det står også at de oppgraderer sine sim-kort: "Da Ventelo nå er blitt en egen mobiloperatør vil vi fra og med januar måned iverksette oppgradering av SIM- kort til våre privat kunder." Så om trådstarter er helt ny kunde hos Ventelo eller har nettopp mottatt nytt sim-kort så kan det hende han er i Netcom/Network Norway sitt nett, hvis ikke er han fortsatt i Telenor mobilnett inntil videre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå