mads182 Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 (endret) Heisann! Kjøpte et surroundanlegg fra Yamaha i dag. Yamaha RX-V461 heter forsterkeren. Først prøvde jeg å få lyden på TV'en over til hjemmekinoanlegget, uten hell... Etter litt frem og tilbake prøvde jeg tunerfunksjonen på forsterkeren, altså FM. Men det viser seg at det ikke kommer noe lyd ut av høytalerene i det hele tatt, ikke noe skurring en gang... Hva må jeg gjøre? Har koblet til 2 fronthøytalere og en centerhøytaler. Endret 12. januar 2008 av mads182 Lenke til kommentar
Laserwiz Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Hei, Det kan være flere ting til at du ikke har lyd… 1. Sjekk om du har en knapp som heter ”Tape monitor” denne må ikke være trykt inn hvis du skal få lyd ut. 2. Veldig mange forsterkere har to sett med høyteler utganger for stereo lyden kanal A og B, hvis du har det på din må se at riktig knapp er trykt inn for A og/eller B. Hvis dette er tilfelle vil du ikke få lyd ut av senterutgangen hvis du har valgt stereo lyd. Det oppsett med to front og en senter kalles 3-Stereo du skal ha et valg på forsterkeren ang dette. Lenke til kommentar
mads182 Skrevet 12. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2008 (endret) Jeg har 2 utganger for A og 2 for B ja. Har koblet den ene fronthøytaleren på A og den andre på B, og senterhøytaleren er koblet på der det står "Center". Hvor finner jeg den knappen du kaller for tape monitor? Ser ingen sliken knapp her. Men jeg har en knapp som heter "Speakers A/B/Off" på forsterkeren. Hvor finner jeg valget for 3-stereo? Endret 12. januar 2008 av mads182 Lenke til kommentar
mads182 Skrevet 12. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2008 Nå får jeg lyd når jeg har på TUNER-funksjonen på forsterkeren. Har koblet phonoledningen mellom der det står "Variable Audio Out" bak på TV'en og inn der det står "DVD" bak på forsterkeren, men får ingen lyd da jeg setter på DVD med fjernkontrollen. What to do? Lenke til kommentar
Laserwiz Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 (endret) Hei igjen, Ok gjør som følgende: 1. Koble høyre høyttaler til kanal A sin R, koble venstre høyttaler til kanal A sin L. Ikke bruk kanal B hvis du bare har 2 fronthøytalere! Dette er til hvis du har 4 front høyttaler kvadrofoni. 3. Koble senterhøytaleren til Center ut fra forsterkeren. 2. Koble ”Monitor Out” enten s-vhs eller composit fra forsterker til TV, du må se hva du har tilgjengelig av ledninger og innganger på TV. Composit video her kan du bruke en standard phonoledning bare den ikke er forlang. 3. Koble DVD spilleren til forsterkeren og ikke til TV. Fra DVD spilleren kobler du ”Audio Out L og R” til ”DVD Audio In L og R” på forsterkeren. Fra DVD spilleren kobler du nå ”Video Out” til ”DVD Video In” på forsterkeren, her må du bruke samme type video som du brukte til TV, enten s-vhs eller composit. Det er viktig at du kobler forsterkerens ”Monitor Out” til TV’en din ellers for du ikke se OSD(On Screen Display). Husk nå å velge bare Speakers A og ikke Speakers B Endret 13. januar 2008 av Laserwiz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå