Gå til innhold

Kjøp av gaming pc

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Med tanke på at den støtter 45nm ddr3 så er den så fremtidsrettet den kan få blitt.

Her er en test av hovedkortet

PSU du har nå har nok pci e kontakter til kun 1 GTX kort om du ikke vil bruke overganger.

CPu du har valgt er 65 nm kortet støtter 45nm om man vil ha det.

Asus om 45 vs 65

Ikke er 45 bare dyrere men skjendene også , ingen som har Q9300 inne.

My bad, ATI's CrossFire (svart = PCIe x4 eller x1 mode), da burde han i teorien ikke kjøpe GF serien av skjermkort.

Om CF er ønskelig senere.

Endret av War
Lenke til kommentar

har ikke tenkt og kjøre noen form for sli enda i allefall, men tenkte det var greit og ha muligheta i fremtida om jeg skulle få lyst, og da kommer jeg sikkert til og bytte psu og.

45nm prosessorer er vel veldig dyre enda, men sikkert en del billigere den dagen jeg får behov for og oppdatere den, derfor har jeg valgt en 65nm :thumbup:

Lenke til kommentar

Hovedkortet du har satt opp støtter ikke SLi, så den muligheten har du ikke.

Ville droppet DDR3. Fortsatt for dyrt. Du får 2GB PC6400 minne til 300 kroner kjøp 4 GB nå og spar 1600 kroner+ evt pris for fremtidige 2GB.

8800GTX er fryktelig dyr i forhold til ytelse et 8800 GT koster fra ca 1600 kroner og yter nesten likt. Du kan evt vurdere et 8800 GTS 512 MB kort.

Du får tilsvarende ytelse ved å kjøpe et Intel P35 basert hovedkort til halve prisen.

Spart: 4200 kr+ framtidig DDR3 kjøp, med marginalt ytelsestap. Kanskje du går nesten i null pga ekstra minne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...