pOOf Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 (endret) Først, jeg kan velig lite om datamaskiner. Så derfor er kanskje dette et dumt spørsmål for mange. Jeg har hatt en HP Pavillion berbar datamaskin i ca. 1 år. Prosessoren som ligger i den er en AMD Turion 64, MK-36. Men når jeg gikk inn på egenskapene og skulle skjekke hvilken hastighet det er på prosessoren står det 803 MHz? Er sikker på at denne prosessoren er på ca 1,7 GHz, eller rundt der. Kan den ligge og kjøre på 800 MHz på ett eller annet vis? Forstår ikke helt dette her. Noen som har noen tanker? Endret 12. januar 2008 av +Newborn+ Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Strømsparing. Det er slik det skal være. Prosessoren din går på full fart når du belaster den. Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Moderne prosessorer, og da spessielt de som brukes i bærbare, regulerer klokkefrekvensen etter hvor stor lasten er. Hvis man kjører programmer som krever lite (f.eks utforskeren, ser film o.l.) vil prosessoren kjøre på laveste hastighet. (i dit tilfelle 800MHz). Dette er fordi som "Muffinman" sier å spare strøm. Lenke til kommentar
pOOf Skrevet 12. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2008 (endret) Ok, men da så. Takk for svar. Endret 13. januar 2008 av +Newborn+ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå