Gå til innhold

Beste bag/veske til Canon 400D?


Anbefalte innlegg

Mulig dette blir oppfattet som en flame ( i så tilfelle så får mods slette innlegget mitt) - men jeg personlig føler at jeg vil gjøre oppmerksom på at Kata er ett israelsk firma, som samarbeider tett med det israelske millitæret.

 

Jeg synes det er litt søkt.

Det vil si at du da ikke vil kjøpe undertøy fra Dovre hvis det viser seg at det tyske forsvaret bruker de? Eller at du ikke vil kjøpe Gore-Tex klær hvis det viser seg at det amerikanske forsvaret utvikler en miltæruniform i samarbeid med produsenten av Gore-Tex?

 

Så du kjører ikke bil heller da siden det ødelegger miljøet?

Tåpelig spør du meg.

 

Andreas

Kan være at det er det er et israelsk firma og ikke et militært firma som kan være årsaken til skepsisen. Det er mange sider av en sak, og det er ikke opp til oss å si at andres vurderinger er søkt, bare fordi vi ikke er enig.

 

På en annen side, kan man si et det er positivt at et firma som har drevet med miltære ting, går over til sivile saker istedet.

 

Tom

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva slags veske du bør kjøpe kommer litt an på hvor mye du vil ha med deg og i hvilke situasjoner... Kan være greit å si litt om hva du har tenkt å gjøre.

 

Anyway... uansett om du får bruk for noe større senere kan det være kjekt å ha noe ala en av Lowepro sine toploadere. Du får plass til kamerahus med et moderat objektiv (gjerne en normalzoom eller et kompakt superzoomobjektiv) samt litt ekstrautstyr som minnekort, batteri etc. Veldig grei å ha hvis du ikke har lyst til å bære med deg for mye.

 

Selv har jeg en Top Load Zoom og en Off trail 2. Begge deler fungerer veldig bra til sitt bruk, og det er ofte greit å ha flere kameravesker til forskjellig bruk. Sistnevnte er mest til turbruk, tar kamerahus med batterigrep og påmontert objektiv, pluss to-tre objektiver til i objektivveskene på siden. Eneste aberet med den er at den ikke har noen god plass å oppbevare en blits i.

 

En ting jeg har innsett er at det er fornuftig å ikke selge den gamle vesken når du får bruk for noe større, for du vil ikke alltid ha med deg hele objektivsamlingen din. Noen ganger er det kjekt å bare ha med seg huset og ett eller to objektiver.

Lenke til kommentar
Hvilket kamera er det du har igjen? Jeg hadde en lignende sak som Off trail 2,, men jeg måtte selge den da jeg fikk EOS 50E fordi den ikke fikk plass. Men konseptet er ikke dumt. Husker jeg hadde drikkeflaske i den ene objektivbagen en gang jeg var på Corfu.
Nikon D80.

 

Størrelsen er grei, har ingen problemer med å få plass til huset selv når jeg har på batterigrep (det blir litt trangt med grep, men ikke problematisk). Top Load Zoomen (tror det er TLZ1 jeg har) er for liten til batterigrep.

Lenke til kommentar
Kan være at det er det er et israelsk firma og ikke et militært firma som kan være årsaken til skepsisen. Det er mange sider av en sak, og det er ikke opp til oss å si at andres vurderinger er søkt, bare fordi vi ikke er enig.

 

På en annen side, kan man si et det er positivt at et firma som har drevet med miltære ting, går over til sivile saker istedet.

 

Tom

 

Det jeg mente med søkt er det at det er vel ganske mange firmaer som på en eller annen måte har utviklet/levert utstyr for det militære eller lignende.

Det å si at de skal jeg ikke kjøpe noe av, så vil du ende opp med å ikke kjøpe noe i det hele tatt fordi alle har hatt leveranser til det militære.

 

Kata leverer skuddsikre vester, hjelmer etc. i tillegg.

Disse brukes også av fotografer som er i krigssoner etc.

Hadde det vært et palestinsk firma så hadde det da vært ok å kjøpe utstyr som er laget av de så lenge de ikke er laget av et israelsk firma?

 

Andreas

Lenke til kommentar
Hyggelig å se at debatten tar av når det gjelder import av israelske militære varer :ph34r:

 

Jeg synes dette virket litt guffent. Uten det israelske forsvaret hadde det blitt en ny jødeutryddelse alt i 1948. Araberne sa det rett ut før de gikk til angrep. Og de har erklært staten Israels utryddelse mange ganger siden. Den Iranske presidenten har proklamert en snarlig total jødeutryddelse, og Norge har investert tungt i Iran. Kanskje vi også skulle boykotte oss selv? Det var forresten også betydelige norske eierintresser i fabrikken som produserte syklongassen de brukte i gasskammernene. Vi tjente virkelig godt på dette.

 

Jeg mener det er gode grunner til at man holder slik argumentasjon utenfor et forum for fotodiskusjoner.

Lenke til kommentar
Jeg mener det er gode grunner til at man holder slik argumentasjon utenfor et forum for fotodiskusjoner.

 

Enig jeg :)

Ble bare litt provosert av at du ikke måtte finne på å kjøpre fra Kata pga ditt og datt :)

Kata Sekken er helt nydelig den, har den i bruk sammen med Lowepro Slingshot AW300, og Vertex AW200 :)

 

Andreas

Lenke til kommentar
Hva slags veske du bør kjøpe kommer litt an på hvor mye du vil ha med deg og i hvilke situasjoner... Kan være greit å si litt om hva du har tenkt å gjøre.

 

Anyway... uansett om du får bruk for noe større senere kan det være kjekt å ha noe ala en av Lowepro sine toploadere. Du får plass til kamerahus med et moderat objektiv (gjerne en normalzoom eller et kompakt superzoomobjektiv) samt litt ekstrautstyr som minnekort, batteri etc. Veldig grei å ha hvis du ikke har lyst til å bære med deg for mye.

 

Selv har jeg en Top Load Zoom og en Off trail 2. Begge deler fungerer veldig bra til sitt bruk, og det er ofte greit å ha flere kameravesker til forskjellig bruk. Sistnevnte er mest til turbruk, tar kamerahus med batterigrep og påmontert objektiv, pluss to-tre objektiver til i objektivveskene på siden. Eneste aberet med den er at den ikke har noen god plass å oppbevare en blits i.

 

En ting jeg har innsett er at det er fornuftig å ikke selge den gamle vesken når du får bruk for noe større, for du vil ikke alltid ha med deg hele objektivsamlingen din. Noen ganger er det kjekt å bare ha med seg huset og ett eller to objektiver.

 

Takk for gode tips!

 

Er vel primært ute etter et oppsett der jeg har to alternativer:

 

1) Kun kamera med hardcover/etui, typisk for å beskytte kameraet i bil, hytteture etc (Trenger tips også her)

2) Kamera med flere objektiver, minnekort, typisk Off Trail 2 (med eventuell plass for blits)

 

Virker som båten uansett blir til mens man ror - man kjøper kamerabag for det behovet man har og evt oppgraderer senere... :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...