sparuten Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Pusser tennene om kvelden, og mens jeg pusser tennene ser jeg på tv eller holder på med pcen, så jeg "kaster" ikke bort noe som helst tid på tannpussen. Hvordan kan man kaste bort tid når man aldri tar seg tid til noe? Liker det faktum at du ser på TV å data som å ikke kaste bort tid Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Den Meny reklamen passer vel bra inn her, går ut på at vi sparer så mye tid med feks bil til jobben istedet for og gå osv, så kanskje det er på tide og bruke litt tid igjen (på Meny ) Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 (endret) sparuten: Det er å ikke kaste bort tid om kvelden, ja. Svært så effektiv vi må være... Endret 14. januar 2008 av Bruktbilen Lenke til kommentar
Schnell Skrevet 14. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2008 omg...... Folk misforstår. Kan folk slutte å legge seg opp kordan eg velger å disponere tida mi? Eg synes at tannpuss er bortkasta tid (nei, eg har ikje dårleg ånde, eg har kvite tenner, ogtannlegen min oppdaga ikkje at egg berre pussar dei ein gong i veka), men eg har forståelse for at andre folk iikje synes det er bortkasta tid, så kan ikkje eg få lov å ikkje pusse tennene mine?? det går jo ikkje ut over andre! det var noken som spurte kva eg skulle bruke tida mi på då, men eg har i alle fall tusen andre ting eg har mykje heller lusst å bruke den på. for eksempel når eg sitt og ser på tv om kvelden så vert eg trøtt og vil berre gå å legge meg, då gidd eg ikkje kaste vekk tida mi på å pusse tennene. faktik er det sånn kvar kveld,og den einaste kvelden eg tvingar meg til å pusse tennene er sundag. dessutan er alt eg treng å gjere og stå opp og ta på klede og så gå på skulen, så eg byrjar på skulen 8 og treng berre stå opp halv åtte. så får eg søve mykje lenger om morgonen og sjå lenger på tv/vere pådataen/vere ute å gjere andre ting om kvelden. og det med hurtigmat: eg gidd ikkje kaste vekk tida mi på ete hurtigmatn når det er faren min såm lager årdentlig mat til middag. og dessutan hatar eg hurtigmat. det handler om å gjere ting ein har lyst til liksom. Lenke til kommentar
NevroMance Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Eg meiner at folk som pussar tenne kvar dag, morgon og kveld kastar bort mykje av livet sitt. Tenk på all den tida du kunne spart, og brukt på noke anna! Eg pussar dei berre ein gong i veka, og utnytt tida mi betre berre på å pusse tenne, brukar du for eksempel 215.6 dagar!!!! (viss du lev i 85 år) og det er berre tannpuss!! tenk på kor mykje fuck du kastar bort tida de på!!! karpe diem kjære folk omg...... Folk misforstår. Kan folk slutte å legge seg opp kordan eg velger å disponere tida mi? Eg synes at tannpuss er bortkasta tid (nei, eg har ikje dårleg ånde, eg har kvite tenner, ogtannlegen min oppdaga ikkje at egg berre pussar dei ein gong i veka), men eg har forståelse for at andre folk iikje synes det er bortkasta tid, så kan ikkje eg få lov å ikkje pusse tennene mine?? det går jo ikkje ut over andre! det var noken som spurte kva eg skulle bruke tida mi på då, men eg har i alle fall tusen andre ting eg har mykje heller lusst å bruke den på. for eksempel når eg sitt og ser på tv om kvelden så vert eg trøtt og vil berre gå å legge meg, då gidd eg ikkje kaste vekk tida mi på å pusse tennene. faktik er det sånn kvar kveld,og den einaste kvelden eg tvingar meg til å pusse tennene er sundag. dessutan er alt eg treng å gjere og stå opp og ta på klede og så gå på skulen, så eg byrjar på skulen 8 og treng berre stå opp halv åtte. så får eg søve mykje lenger om morgonen og sjå lenger på tv/vere pådataen/vere ute å gjere andre ting om kvelden. Helt greit for meg at du ikke pusser tennene dine, jeg kjenner deg ikke og vil forhåpentligvis aldri møte deg og kjenne ånden din, så derfor bryr akkurat det meg lite. Men nå startet vel hele tråden med en oppfordring fra deg om at vi andre ikke skal pusse tennene våre så ofte som vi gjør, hvorfor får du lov til å ikke pusse tennene dine mens vi må slutte med det? Har ikke vi like stor rett til å velge å bruke tiden vår på å pusse tennene våre som du har rett til å velge å gjøre andre ting? Og jeg synes du burde definere hva mye "mykje lenger om morgonen" er. Da jeg bruker 5 minutter på å pusse tennene mine om morgenen vil det si at du kan sove hele 5 minutter lenger enn meg, forutsatt at vi skal bort til samme tid. Jeg vil ikke akkurat si at det er veldig mye tidligere enn meg Det å "kaste bort tiden på å pusse tennene da du er trøtt på kvelden" er jo også litt unødvendig. På kvelden pusser jeg tennene etter jeg har spist kveldsmat, siden jeg etter det uansett ikke skal spise noe mer. Da er det ca. 1-2 timer til jeg skal sove og jeg slipper da problemet ditt med at du er for trøtt til å pusse tennene. Det å bruke 5 minutter av "TV-tittingstiden" er vel heller ikke det jeg vil kalle veldig mye tid. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 så skole er god disponering av skole, og du har lyst til å gå på skolen... ut fra det du skriver så gjør du det du har lyst til... du kommer til å vokse det av deg etterhvert, forhåpentligvis. og hvis ikke, lykke til i arbeidslivet, "skrive rapporten, nah, det er kjedelig, det gidder jeg ikke" Lenke til kommentar
bögfisk Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Har ikke giddet og lese hele tråden, så dette har sikkert blir nevnt før, men har ikke du helt elendig ånde hvis du pusser tennene så skjeldent? Lenke til kommentar
Schnell Skrevet 14. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2008 Helt greit for meg at du ikke pusser tennene dine, jeg kjenner deg ikke og vil forhåpentligvis aldri møte deg og kjenne ånden din, så derfor bryr akkurat det meg lite. Men nå startet vel hele tråden med en oppfordring fra deg om at vi andre ikke skal pusse tennene våre så ofte som vi gjør, hvorfor får du lov til å ikke pusse tennene dine mens vi må slutte med det? Har ikke vi like stor rett til å velge å bruke tiden vår på å pusse tennene våre som du har rett til å velge å gjøre andre ting? Nei, då har du misforstått. det er min subjektive mening. fordi om eg synes det er bortkasta og pusse tennene, så betyr det ikkje at alle andre gjer det. men du har vel og ting du gjer som du eigentleg ikkje har lyst å gjere? og eg har ikkje lyst å møte deg heller, men viss eg gjer det så skal eg puuste deg i ansiktet så kjenner du sjølve at eg ikkje har dårleg ånde. ånden lagrer seg ikkje tennene veit du, det er lengre nedi halsen.Og jeg synes du burde definere hva mye "mykje lenger om morgonen" er. Da jeg bruker 5 minutter på å pusse tennene mine om morgenen vil det si at du kan sove hele 5 minutter lenger enn meg, forutsatt at vi skal bort til samme tid. Jeg vil ikke akkurat si at det er veldig mye tidligere enn meg nok ein gong, det er ikkje berre tannpuss det er snakk om. eg kuttar ut alt om morgonen (eg gidd ikkje dusje, (det gjer eg heller om dagen eller noke viss eg er skitten), eg et ikkje frukost siden eg aldreg er svolten om morgonane, eg pussar ikkje tennene, eg brukar ingenting i håret, altså, istaden for å stå opp lenge før eg må stå opp, så tek eg berre på kledene og går på skulen) Det å "kaste bort tiden på å pusse tennene da du er trøtt på kvelden" er jo også litt unødvendig. På kvelden pusser jeg tennene etter jeg har spist kveldsmat, siden jeg etter det uansett ikke skal spise noe mer. Da er det ca. 1-2 timer til jeg skal sove og jeg slipper da problemet ditt med at du er for trøtt til å pusse tennene. Det å bruke 5 minutter av "TV-tittingstiden" er vel heller ikke det jeg vil kalle veldig mye tid. eg føretrekk å sjå på TV framfor å pusse tennene og sånne ting, difor gjer eg det dei 5 minuttane i stade nfor å kaste bort 5 minutt på ting eg ikkje vil gjere. 5 minutt her og 5 minutt her på ditt og datt, det blir tid av sånnt skal eg seie deg. vips så har du kasta vekk halve livet på ting du ikkje vil Har ikke giddet og lese hele tråden, så dette har sikkert blir nevnt før, men har ikke du helt elendig ånde hvis du pusser tennene så skjeldent? nei den er helt god tror jeg. hvertfall aldri noen som har sagt noe. uansett viss den er dårleg så drit eg i det Lenke til kommentar
emeritus Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Jeg håper for din del at alt dette bare er en jævlig dårlig spøk. Hvis du pusser tenna 1 gang i uka og dusjer like ofte er du nå den ekkleste grisen jeg har hørt om. Hvis du bruker livet ditt på å tenke hvordan du kan spare tid hele tiden, så er det like bortkasta tid. Best for deg at du kødder. Lenke til kommentar
Mats Danielsen Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Fysj, dette er ekkelt. Hater folk som ikke pusser tennene. Jeg pusser morgen og kveld. Bruker også Frisk hele dagen for å holde en frisk smak og lukt. Lenke til kommentar
Steina Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Har ikke giddet og lese hele tråden, så dette har sikkert blir nevnt før, men har ikke du helt elendig ånde hvis du pusser tennene så skjeldent? nei den er helt god tror jeg. hvertfall aldri noen som har sagt noe. uansett viss den er dårleg så drit eg i det Du kan grue deg til du finner ut at du ikke kommer igjennom livet med å bare gjøre hva du selv vil. Du gidder vel ikke kaste bort tiden på å hjelpe eller glede andre heller regner jeg med? Det er ikke mange som går rundt å kommenterer munnhygienen til folk. Den eneste reaksjonen de får, er at de ønsker å komme seg unna deg. Jeg kan love deg at det blir lite trivelig i lengden, at ingen ønsker å være i nærheten av deg. Men for all del. Gjør som du selv lyster, mens du enda har muligheten. Stakkars deg når du flytter hjemmefra og må begynne å lage mat selv. Lenke til kommentar
Schnell Skrevet 14. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2008 hvorfor tror alle jeg har dårlig ånde? hva vet dere om det kanskje? Tror dere at ånden til folk sitter fast i tennene eller?? NEI! Den sitter lengre baki halsen. Og jo, folk pleier å kommentere munnhygienen til folk. Jeg veit at så og si alle hadde sagt det til meg med en gang viss jeg hadde hatt dårlig ånde. Og nei, jeg bruker ikk hele livet mitt på å finne ut hvordan jeg skal spare tid, jeg bare gjør det helt automatisk. Gidder ikke gjøre noe jeg ikke har lyst å gjøre, og som jeg strengt tatt ikke må. Og jeg har aldri sagt jeg ikke dusjer ofte. og hvorfor skulle jeg grue meg til jeg flytter ut og skal lage mat selv?? hmm? hva vet du om hva jeg må grue meg til? kasnkje jeg liker å lage mat? og du skal vel bare gi en lang fuck i om jeg kommer til å grue meg til å lage mat eller ikke! tåpelig ass. Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Det er jo du som er tåpelig som i det hele tatt finner på noe slikt bare for å spare tid. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Jeg er helt enig i at det er kun din egen sak om du ønsker å være en gris. Vi her på forumet blir hvertfall ikke påvirket av det. Derfor anmoder jeg deg gang på gang om å kutte ut alt av tannpuss. Vær så snill? Tenk på alt det morsommme du kan kan gjøre istedet for å kaste bort tiden på slikt undøvendig tull? Lenke til kommentar
Schnell Skrevet 14. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2008 Nei Vice, takk for forslaget men eg føretrekk å ta ein oppreinskning hvertfall ei gong i veka uberninja: nei, det er ikkje snakk om å spapre ting. Det er snakk om at eg ikkje gidd å bruke tida mi på altslags ting eg ikkje liker å gjere! Tannpuss er berre eit eksempel. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Nei Vice, takk for forslaget men eg føretrekk å ta ein oppreinskning hvertfall ei gong i veka Men hvorfor det da? Du sier jo selv at det er fullstendig bortkastet, du får ingenting igjen for det og du kaster bort tid? Hvorfor ikke droppe det helt? Hva er poenget med å bare "droppe det delvis"? Lenke til kommentar
Piratpjokken Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 (endret) Jeg legger meg snart ned på gulvet og griner... Men i stedet skal jeg eliminere dette jævla spørsmålet! En-Forbasket-Gang-For-Alle! Hva forårsaker dårlig ånde?Den vanligste årsaken til dårlig ånde er illeluktende gasser som er biprodukter av bakterieaktiviteten i munnen, eller en form for tannkjøttsykdom. Det er TUNGEN som lukter! De fleste som lider av dårlig ånde tror fremdeles at hovedårsaken ligger i magetarmkanalen. Imidlertid stammer opptil 85 % av halitose fra munnhulen - og som oftest overflaten av tungen. Der er det nemlig ideelt vekstmiljø for bakterier. Hvorfor må jeg pusse tennene? Vi har mer enn 300 forskjellige typer bakterier i munnen. Hvis de ikke fjernes ved regelmessig pussing danner det seg et belegg som man kaller plakk. Hvis de får lov å bygge seg opp plakk, kan det forårsake alvorlige skader som tankjøttsykdommer og hull i tennene. Nei, les høyt, med mindre du har lese- og skrivevansker som jeg antar, og fortell meg innholdet i sitatet mitt (quote = sitat). Om du ikke gidder: Nei, den dårlige ånden kommer ikke fra "langt bake i halsen", men fra tungen. Hvorfor? Fordi noen drittunger ikke kan forstå at den dårlige ånden kommer fra det du har spist, og at det hele kommer fra karbohydratholdige varer, som klistrer seg til tennene, og forårsaker plakk, som utvikler seg till gasser (altså, dårlig ånde. Det beviste jeg nettop at du har dårlig ånde dersom innholdet i dine poster er reale!). Plakk, er et vanlig problem hos meg, og det går ikke bort selv om jeg pusser som en helt 3 ganger for dag, så jeg går til tannlegen fast, for å bruke den dingsen man faktisk sprenger plakken bort med. Man sier ikke til en person "du har dårlig ånde", men man trekker seg gjerne bort fra dem, og holder seg unna dersom man har en liten del av den sosiale intelligensen. Og forresten, er du 14 år gammel? Takk for meg! Endret 14. januar 2008 av Petersk91 Lenke til kommentar
Schnell Skrevet 14. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2008 Vice, som jeg netopp sa jeg foretrekker å renske opp en gang i uken. Føler liksom jeg må gjøre det sånn det ikke samler seg mange lag med dritt i tennene liksom, og det holder lenge for meg å gjøre det en gang i uken fremfor 2-3 ganger til dagen!!! bortkasta spør du meg, men det har du vel forstått jeg mener pettersk91. lol ja, det kommer altså dårlig ånde fra TUNGEN ikke tennene!! hahahahahah hvem er det som pusser tunga lissom?? OWNED!!! :D:D loool eg har berre pusst tennene ein gong i veka i 3 år no, og i løpet av dei 3 åra har eg berre hatt hol ein gong! (pluss ein gong når eg var yngre når eg pusste dei oftare), så det som står i artikkelen stemmer ihvertfall ikkje med meg! og eg har nesten ingenting plakk heller. tannlegen skrøytar alltid av tennenen mine, det einaste han seier er eg må slutte å drikkje så mykje kola (eg drikk kola kvar dag). og viss du prøvde å fornærme meg med å angripe mine lese og skriveferdigheter så er det lavmål Og jo, folk eg kjenner hadde sagt det til meg med ein gong! Broren min feks hadde brekkt seg og sagt det med ein gong viss eg hadde hatt dårleg ånde. det same gjeld venane min, dei er dritfrekke og vert glade viss dei fpr påskudd til å seie noke sånt. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Kan dere være så snill å slutte å kommentere til eventuelle lukter Schnell måtte dufte? Dere har ingen rett til å uttale dere på det punktet. Noen mennesker lukter faktisk mer, mens andre lukter mindre enn andre. Om du må tygge mintpastiller hele dagen, pusse tenne etter å vært på dass/spist/dusja osv osv osv er det faktisk folk som ikke må det. Kan dere ikke akseptere det? Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 lol ja, det kommer altså dårlig ånde fra TUNGEN ikke tennene!! hahahahahah hvem er det som pusser tunga lissom?? OWNED!!! :D:D loool Det er flest bakterier på tunga, pusser alltid tunga selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg