Gå til innhold

Kvifor gidd noken å pusse tennene kvar dag? og andre bortkasta ting

Schnell

Anbefalte innlegg

Kvifor gidd noken å pusse tennene kvar dag?

Tannpuss er waste of time som man kunne ha brukt til mye viktigere ting :thumbdown:

Løsningen er gebiss :thumbup:

gebiss.g.jpg

Da legger man tenna i oppvaskmaskinen og får skinnende rene tenner etter en stund :new_woot:

Trenger man tannlegebehandling sender man tenna til tannlegen i pakkepost og sparer tid på at man ikke behøver å møte hos tannlegen personlig.

For den motebevisste kan man ha flere sett tenner og variere etter humør og behov. :cool:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
berre på å pusse tenne, brukar du for eksempel 215.6 dagar!!!! (viss du lev i 85 år) og det er berre tannpuss!! tenk på kor mykje fuck du kastar bort tida de på!!! karpe diem kjære folk

for det første reknet eg ut at ein bruker 107 dager av livet på å pusse tennene om ein er 85 år, og om ein pusser 5 minutter kvar dag. dei fleste brukker ikkje meir tid enn det trur eg.

dessuten så trur eg ikkje på at du har fine tenner, i alle fall ikkje god onde om du bare pusser dei ein gang for veka.

Ein gang vil hullene slå til, og da vil du angre ;)

Lenke til kommentar

Jeg dusjer 1 gang i måneden og pusser tennene 1 gang i uka, hender jeg ikke har tid engang til det.. Jeg har lært for lenge siden at man ikke skal sløse bort livet sitt på tull! :)

Du tenker kanskje hva jeg gjør når jeg merker jeg må på do? Jo, jeg tar en pose i bokseren min som jeg bruker. Tømmer den når den er full og skaffer en ny en. Jeg akter IKKE sløse bort tiden min på noe så meningsløst som toalett besøk.

Endret av Overdox
  • Liker 1
Lenke til kommentar

1 gang i måndeden syns jeg var litt overdrevtn da, men jeg respekterrer fullt ut at foretrekker å gjøre det sånn :D

hva er morsomt thouch of red??

xeress: altså 5 min morgen og kveld blir jo 10 min.

og jeg bryr meg ikke om at jeg kanskje må bruke gebiss når jeg blir gammel, da er jeg jo stygg uansett liksom

i dag pusset jeg tennene da, siden det er søndag (gjør det hver søndag) .og takket være det, greier jeg ikke sove nå. (på grunn av den ekle tannkremsmaken i munnen). kanskje fordi jeg ikke er vandt til det da, men jeg hadde aldri orket å hatt denne smaken i munnen ,hver dag morgen og kveld.

og det er rett det chokke sier, det er ikke sånne ting jeg mener folk bør unngå å gjøre fordi en kan jo ikke unngå å blunke med øyenene. trodde folk liksom forsto det

Endret av Schnell
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Man kan jo unngå å blunke. Skjær bort øyelokkene f.eks. Trodde du av alle viste det?

Ja, det var et dårlig eksempel.

Mye man kan. Men synes det er rart du bruker den dyrebare tiden din til å sitte her å diskutere, når du ikke en gang vil sløse bort tid på tannpuss.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar

Schnell, du er klar over at selv om du er over 18 år blir du innkalt til tannlegen? Og det er ikke gratis, spesielt ikke med råtne tenner.

Men poenget er ikke hygiene. Om du nå sparer så mye tid, hva skal du bruke denne tiden til? Spille data, plukke bæsj? Og bare så du vet det: om du sparer to år på noe fordi du ikke har gjort det på 80 år, har du fremdeles ikke spart noe. Om du ser 4 minutter ekstra på TV istedenfor å pusse tennene, har du ikke spart noe som helst. Det går ikke an å spare tid sånn. Jeg håper bare du vokser opp og skjønner det.

Lenke til kommentar
Jeez! Jeg sammenligna ikke noe med Schnell jeg? Det var et off-topic-spørsmål! Du tolka tydeligvis posten min som skarp i tonen, det var ikke poenget.

Det var et helt annet spørsmål, og tenk gjennom før DU poster noe som er skarpt i tonen...

EDIT: Snufs.

Unnskyld Binko. Det var ikkje meininga å tolke posten din som skarp i tonen.. =/ Beklagar.

Lenke til kommentar
Schnell, du er klar over at selv om du er over 18 år blir du innkalt til tannlegen? Og det er ikke gratis, spesielt ikke med råtne tenner.

Det er jo forsåvidt fullt frivillig om man vil gå til tannlegen etter fylte 18. Så lenge man selv klarer å ta vare på tennene og ikke får store smerter pga. råtnende tenner så kan man fint klare seg uten.

Lenke til kommentar
Ja, henrett han så gjerne, men kom i håg at ved å utfordre dere, så fikk han frem ganske mye opplysninger om nettopp dere!? Når man peker på noen, så er det bare en finger som peker mot synderen, og tre som peker mot en selv ...!?

:cool:

Sikkert unøvendig å fortelle dere at jeg har umåte sans for guttens ærlighet. Det er svært få som virkelig tør vise sin ektehet. Altså vise selvet, og ikke jeget.

:)

Neida denne gangen skal jeg ikke henrette han.

Tenker tannlegen hans ler hele veien til banken med tanke på at han har sikret seg en fremtidig god kunde.

Forarbeidet er nemlig viktig her.

Men bryr det meg, nei, han skal gjerne få pusse tennene så skjelden han vil, samme gjelder hygiene, rydding og renhold hjemme for densaksskyld.

Jeg tengte mere på hvor Schnell står i samfunnet senere i livet med slike holdninger.

Kva meiner du med det?

Og kor har det at eg har dårleg hygiene komt frå?? Det einaste eg har sagt er at eg berre puss tennene ein gong i veka. og eg eg er under 18 så eg kjem ikkje til å gå til han tannlegen når eg er over 18 så eg trur nok ikkje han ler nei ;) han seier eg har heilt fine tenner, berre et må slutte å drikkje så mykje kola, og det seier jo tannlekjar til alle.

Selv prøver jeg å unngå å dusje, spise, drikke, toalettbesøk osv osv, alt for å spare tid. Jepp, jeg får så mye tid og så kjeder jeg meg.

Det er ikke det at du ikke pusser tenna som bryr meg, men det er disse tåpelige argumentene du kommer med. Sikker på at livet ditt er så fyllt til kanten at å putte inn noe "unødvendig" ville få begeret til å renne over. Lever du et veldig stramt tidsskjema?

ja for alt eg veit så kan eg døy i morgon. difor utnytt eg mi tid til mitt besta.

og kva er det for noken "tåpelege argrumenttar" du sikt til? eg synes dei er gode eg.

du milde herre..

Her sitter du, schnell, på diskusjon.no, og sier at du vil utnytte tiden din..

Du kan likså godt gå og henge deg etter en lyktestolpe! Da utnytter du akkurat like mye tid!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Pusser de tre ganger om dagen: på morran, når jeg stikker ut og når jeg legger meg.

støttes, er ingenting negativt med god personlig hygiene.

ang topic, hva er egentlig god utnyttelse av din personlig tid?

vi skal jo alle dø, og når vi først er døde betyr det jo egentlig lite hvordan vi har levd livet.

eneste som betyr noe er hvordan din nåværende livsstil påvirker livskvaliteten din.

og med råtne tenner, tviler jeg på at det kan være så utrolig bra.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Synes trådstarter virker som en ubehagelig fyr å komme i prat med... :sick:

OnTpc; Så pusser jeg tenna hver kveld. Synes ikke det er noe bortkastet med å ha normal hygiene...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...