Gå til innhold

Kvifor gidd noken å pusse tennene kvar dag? og andre bortkasta ting

Schnell

Anbefalte innlegg

Poenget er ikkje om dei er gule no, men kva dei vil bli om nokre år. Dessutan er ikkje fargen det einaste å bekymre seg for, hull, rotfylling, fyda!

At tenner er gule kan faktisk være eit teikn på at dei er sterke, men å pusse dei så sjeldan er på ingen måte lurt. Det kan kanskje virke som noko lurt i dag, du kjem til å angre om nokre år. Då er det diverre for seint. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Poenget er ikkje om dei er gule no, men kva dei vil bli om nokre år. Dessutan er ikkje fargen det einaste å bekymre seg for, hull, rotfylling, fyda!

At tenner er gule kan faktisk være eit teikn på at dei er sterke, men å pusse dei så sjeldan er på ingen måte lurt. Det kan kanskje virke som noko lurt i dag, du kjem til å angre om nokre år. Då er det diverre for seint. :)

Eg har no hatt denne rutinen nokre år no...og har faktisk ikkje hatt eit einaste hol i heile mitt liv! Tannlegen eg har er tamil og kan korkje norsk eller engelsk, so der er det lite informasjon å få :hmm:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+212343

at en som ikke pusser tenna hver dag har lik farge på tenna som en som pusser tenna flere ganger daglig, TRENGER ikke å ha noen direkte sammenheng med selve tannpussen. altså det sier seg sjøl at dersom du ikke pusser tenna, og heller ikke bleker dem, så blir de gule og ødelagte over tid, det punktet er det ingen vits å diskutere en gang. å sammenligne farge og bruke det som argument for at man trygt kan droppe tannpussen holder ikke mål. Den som pusser tenna hver dag kan for eksempel drikke mye kaffe, te, eller røyke, og fremdeles ha ok tannhygiene sjøl om de kanskje er litt misfarget, nettopp fordi han pusser regelmessig.

Samtidig kan den som ikke pusser, hverken røyke eller drikke kaffe, men også den personen må SPISE, og så og si alt inntak av mat/drikke med annet syrenivå enn tenna, vil over tid skade dem, også fargen. (tiden dette forfallet tar, kan variere, så og si at det er uskadelig fordi du ikke har merka noe i hele ditt liv, trenger ikke bety noe som helst hvis du bare er i 20 åra...bare vent!) *Innpust*

Endret av Slettet+212343
Lenke til kommentar

endeløs diskusjon: der sa du det... det er nettop dette schnell er ekspert på å lage (og merkelig nok lykkes han). Hver eneste tråd han starter, starter med en påstand som er litt utenfor folk sine normer (ikke plukke opp hunde dritt, kjøpe brukte underklær,kan man få lopper på kroppen, eller å ikke pusse tennene. En annen type post han ofte lager, er å se meningsløse/filosofiske spørsmål fra en merkelig vinkel (har mona lisa tenner, ser alle folk farger på samme måte) osv. Hver eneste diskusjon får opp en dypere mening fra folket, som ofte går over på miljø, økonomi, samfunn eller hygiene.

Han er virkelig flink til dette, få oss til å se idiotiske ting fra merkelige synsvinkler, og det morsomme er at folk faktisk blir provosert av det...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Den eneste grunnen jeg ser til at det skulle blitt mer enn to stemmer på en evnetuell poll er folk som bare stemmer for kødd, og ikke er seriøse.

Beklager, men det er nok ikke mange andre enn dere som er helt overbevist om at det er sunt å pusse tennene en gang i uka.

Lenke til kommentar

som eg har sagt tidlegera, eg føretrekk å leve i noet, og om eg får dårlege tenner seinere så bryr eg meg ikkje om det! eg kjenner mange eldre folk som har gebiss. og dei seier det er heilt bra! så eg for min del vel og utnyttja tida mi bra no når eg er ung, så får eg heller få gebiss når eg vert gamal (sjølve om eg eigentleg ikkje trur det vil skje)

Den eneste grunnen jeg ser til at det skulle blitt mer enn to stemmer på en evnetuell poll er folk som bare stemmer for kødd, og ikke er seriøse.

Beklager, men det er nok ikke mange andre enn dere som er helt overbevist om at det er sunt å pusse tennene en gang i uka.

Har me noken gong påstått at det er sundt?? alt eg har sagt er at eg ikkje gidd å kaste vekk tida mi på det
Schnell danser på en line høyt over forumets retningslinjer, jeg bare venter på at han mister balansen og skader deg på det langt, langt der nede..

mhm, tenk på halde på sånn eg held på! tenk at eg innrøm at eg ikkje pussar tennene! det er jo og tøye retningslinjene til forumet til de grader ass :realmad:!

Hvorfor har ingen andre av dem skrevet inn her da?

Fordi dei er feige. Berre sjå korleis meg og Kalvegodt for gjennomgå når me er menn nok til å innrømme det! Akkurat det same var i hundedritdiskusjonen, det verka som eg var den einaste som ikkje plukka opp hundedriten, men med ein gong det kom poll så viste det seg at fleirtalet IKKJe plukte den opp!

Lenke til kommentar

Jeg lurer på hvorfor du kalvegodt har tatt deg tid og penger til å i det hele tatt BLEIKE tennene dine? Dette beviser jo at du bryr deg om utseende ditt, og da stiller jeg store spørsmålstegn ved at du ikke bryr deg om å bevare den hvite fargen og de fine tennene?

Og du schnell, du sier at tannkrem er satt sammen av usunne stoffer. Hva tror du 70% av all maten din er? Eller lever du økologisk, og bruker tiden på det?

Pusser du tennene en gang i uken, så har du ikke fine tenner etter et år viss du spiser sjokolade (e.l.) og cola (elller fanta).

At jeg pusser tenna er ikke noe jeg spesielt liker, og jeg gjør det ikke for å følge mainstormen eller hva du maser om. Jeg gjør det fordi jeg skal ha en grei ånde, greie tenner og lite hull, så jeg slipper en sinnsyk tannlegeregning når tenna begynner å ise og jeg ikke holder ut mer.

Alt blir ikke gjort fordi alle andre gjør det;)

Lenke til kommentar
som eg har sagt tidlegera, eg føretrekk å leve i noet, og om eg får dårlege tenner seinere så bryr eg meg ikkje om det!

Skulle ønske å vite hva lommeboka hadde sagt om den kunne prate. Jeg var på min årlige kontroll hos tannlegen i forrige uke og vips 350,-. Om du fortsetter på dette viset kommer du til å bruke tusenvis av kroner som kunne ha vært brukt på andre ting.

Og gamlingene som er fanboy av gebiss har kanskje ikke fortalt deg alt. For at gebisser skal bli perfekt så må du flere ganger til tannlegen for å ta avstøpninger og regelmessig kontroll. Jeg tør dessuten å påstå at det tar kortere tid å pusse dine vanlige tenner enn å vedlikeholde et eventuelt gebiss.

• Liker 1
Lenke til kommentar

henrik C : det har eg skrivd ca 100 gonger før i tråden, så viss du verkeleg vil vete det får du lese litt

sandalH: nei det er ikkje så mykje crap i mat som det er i tannkrem

hawaii2k: bestemora mi fekk gebiss gratis, det skal eg og ha når eg vert gamal sidan eg kjem til å betale skatt

Lenke til kommentar

aspic: hohohoho no var du morosam, men eg har faktisk veldig fine tenner og eg kjem ikkje til å få gebiss før eg er 80 minst!

og det med at eg ikkje ruddar og vaskar er heilt normalt!!! eg føretrekk å ha det rotete og viss damar ikkje lik det får dei vaske sjølve, eg skal ikkje tvinge dei

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...