Gå til innhold

Kvifor gidd noken å pusse tennene kvar dag? og andre bortkasta ting

Schnell

Anbefalte innlegg

Jeg tillater meg å linke til https://www.diskusjon.no/index.php?session=...&p=10323650

siden mange av synspunktene mine og andres kom fram der. :) (Se neste side)

Pusse tenna gjør man.

EDIT: Eirik1992; hvem sa du skulle tenke før man posta?

Har du i det hele tatt lest hva han skriver? Han har så godt som aldri hatt problemer med tennene sine. Sammenhengen kjæreste-tannhygiene er ikke så veldig dum, men du, i verste skjærsilden, glemmer å nevne kyssing.

KYSSING! Hvor digg er det å kysse en som pusser en gang i uka?

Endret av Binko
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bla bla ...

Helt enig med deg, hvorfor kaster vi bort tiden på så mye unødvendige ting?

Her er flere ting du kan spare tid på når du først er i gang!

1. Barbering og klipping, ja både over og under. Det går mye tid på disse syslene.

2. For ikke å snakke om vasking/dusjing, tenk miljø. 1 dusj til hver høytid holder i laaange baner!

3. Og dere, hvorfor bruke tid på doringen, ha den oppe hele tiden ...

4. Tørke seg etter dobesøk er oppskrytt, man sparer både dopapir og tid ved å ikke gjøre det ... å da trenger man heller ikke å vaske fingrene etterpå ...

5. Når man er syk/forkjølet, ikke bruk tid på snyting. Snørret kommer ikke lengre ned enn munne likevel, dere fanger alt med tungen!

6. Å jenter, dere skjønner vel hva min mening om sminke er ...

Tror trådstarter og jeg tenker helt likt på disse tingene ... tenk på den tiden vi sparer :yes:

Lenke til kommentar

... Mens du Eirik, viser gode kvaliteter innen argumentasjon, grammatikk og almenn tankegang. :nei:

Men det var ikke det det skulle snakkes om. Helt teknisk... før, urmennesket, det hadde jo ikke colgate og pinner med myke hår på som de dro mellom tennene.

Datt de ut da? Og resulterte i mye smerte?

Kultent gjort av The One å gi noe som funker så bra, men tåler så lite...

EDIT... tror jeg vi skriver. :)

Endret av Binko
Lenke til kommentar
3.du er korttenkt

LOL

Her skriver jeg ett innlegg med så mye ironi at du knapt får puste, likevel fatter du det ikke. Som å havne i ett basseng å ikke innse at man har blitt våt ...

Da ville ikke jeg uttale meg om at andre er korttenkt :!:

Endret av Zatuu
Lenke til kommentar
Jøss, jeg tror nesten vi trenger en poll her.

"Hvem er et troll?

Schnell

Eirik1992

Begge"

Jepp!

Btw. Erik født i 1992, K

Kvifor er du fag om du ikkje barberar deg? Eg har alltid trudd at det er de folka som "shaver" vekk LITT i overkant, som blir sett på som litt skjeve.

Om ein ikkje dusjar seg regelmessig blir ein feit? I tillegg mister man familien sin? Jaja, bra eg dusjer regelmessig då =s

Seriøst, kva er det du driv med? Kva er det du argumenterar mot? Vil du framstå som ein idiot for å få merksemd? Har du nett våkna etter ein hard kveld på byen (19-20.00?). Skjerp deg.

Lenke til kommentar
om du så at jeg skrev "om du mener dette" pluss er iritert

Ja det så jeg ...

Med ett innlegg med så klar ironisk budskap skal det ikke være nødvendig å hinte eller spørre om jeg mente det engang!

Skjønner jo at du blir usikker for med argument som teit, feit, korttenkt, stygg, etc kan mye virke forvirrende ...

Lenke til kommentar

Haha festlig lesing altså. Puss tenna vær gang du har spist sier jeg bare, så slipper du og ha et helt lite måltid hengene i kjeften å råtner. Trådstarter ,du slipper ihvertfall (mest sannsynlig) og bekymre deg for å bli fri for mat ,siden utfra hva jeg har skjønt så har du et herlig lager med diverse rester fra forige mandag.

Lenke til kommentar
Enten er du dum i hode eller så er du så stygg at du ikke bryr deg.

om du ikke pusser dem da blir de råtne å faller ut da må jo du til tannlegen å få fake omfg.

tenk litt før du starter poster! jeg pusser dem 1 gang vær kveld og det burde du også om du vil ha kjæreste ,tror ingen vil være sammen med en som har råtne tenn og den kvalmeste ånden! tenk !

høyr her eirik1992 du tek krafteg feil. eg lovar, eg har heilt fine tenner, dei er kvite og fine. eller hvertfall ikkje så gule at noken legg merke til det. når eg er hoss tannlegen for eksempel har ikkje han der duden lagt merke til at eg berre pussar dei ei gong i veka. og han seoer eg har heilt fine tenner, det eineste han seier er eg må kutte ned på koladrikkinga men det seier jo tannlekjar til alle.

rart at dette engasjerer så mange, la tennene hans råtne, jeg bare håper at jeg aldri treffer ham!

takk til deg for eg vil ikkje møte deg heller, og eg har ikkje råtne tenner. og kjem ikkje til å få det heller, eg stoler meir på tannlegen min enn deg

Bla bla ...

Helt enig med deg, hvorfor kaster vi bort tiden på så mye unødvendige ting?

Her er flere ting du kan spare tid på når du først er i gang!

1. Barbering og klipping, ja både over og under. Det går mye tid på disse syslene.

2. For ikke å snakke om vasking/dusjing, tenk miljø. 1 dusj til hver høytid holder i laaange baner!

3. Og dere, hvorfor bruke tid på doringen, ha den oppe hele tiden ...

4. Tørke seg etter dobesøk er oppskrytt, man sparer både dopapir og tid ved å ikke gjøre det ... å da trenger man heller ikke å vaske fingrene etterpå ...

5. Når man er syk/forkjølet, ikke bruk tid på snyting. Snørret kommer ikke lengre ned enn munne likevel, dere fanger alt med tungen!

6. Å jenter, dere skjønner vel hva min mening om sminke er ...

Tror trådstarter og jeg tenker helt likt på disse tingene ... tenk på den tiden vi sparer :yes:

1) delvis einig, eg syns ikkje ein treng å gjere det kvar dag, men sånn 1-2 gonger i veka.

2)det synes eg va å ta litt i. 1 dusj i veka held lenge. kan kanskje berre skylle ein raskt i dusjen dei andre dagane og ikkje stå 100 timar.

3)100 % einig

4)nei æsj, der synes eg du dreg an litt langt

5)litt ekkelt spør du meg, men viss noken føretrekk å gjere det sånn så skal ikkje eg stoppe dei.

6) enig

men eg trur folk missoppfattar poenget mitt litt. for dei eksmepla du gjer Zatuu, er ikkje av dei beste, det er andre ting eg liksom tenkjer på.

men eg følar folk tek dette veldig personleg og heng seg veldig opp i hygenie og sånn, og om eg har gule tenner, for det var ikkje poenget

poenget var at eg meiner: At folk bør slutte å kaste bort tida si på ting dei strengt tatt ikkje treng å kaste den vekk på! folk gjer småting heile tio utan at dei har lyst å gjere det liksom. eg snakakr ikkje berre om tannpuss, det var berre eit eksempel!!!!

Lenke til kommentar
snakk om idiot du er da du finner jo på noe jeg ikke har ment bare les selv og forstå din forbanna idiot om du er så dum om du ikke forstår det jeg har skrevet så bør du bare holde kjæft.sa aldri at du blir feit om du ikke dusje eller mister familien sin. kontakt en pshycolog det vil forfriske hjernen din.

Du er framleis litt irritert seg eg? Joda, som andre har sagt tidliegare i tråden, du er UTRULEG flink til å argumentere for deg. All respekt til deg. Oh the irony.

Lenke til kommentar
At folk bør slutte å kaste bort tida si på ting dei strengt tatt ikkje treng å kaste den vekk på!

Helt enig med deg faktisk, folk bør ikke kaste bort tiden sin på ting de ikke må gjøre.

Men tannpussing er ikke en av de tingene, det er noe du minimum bør gjøre en gang om dagen.

Med en slik mening du ytrer her går jeg ut i fra at du er godt under 20 år, nei det er ikke tilfeldig.

Du skryter av hvite tenner, vel en grunn til det og det er at de tennene du har har vokst ut for ikke så lenge siden men du får ikke flere tenner utenom dette. Eller jo men de er av porselen ...

Når du passerer 30-40 år vil du se tilbake på denne tiden å innse og angre på din egen dumskap når du må bruke dagesvis på å sitte i en tannlegestol til 1000 kr per time og kjøpe gebiss til 10 000 kr.

Kødder ikke nei ...

Endret av Zatuu
Lenke til kommentar

kittycat: då kan dykk bruke tida på ting dykk har lyst å bruke tida på, og ikkje andre ting!! :D

zatuu: jo eg meiner tannpuss er ein slik ting, men viss du har lyst å bruke tida di på det så skal ikkje eg stoppe deg.

no har berre pussa tennene ein gong i veka i 3 år (no er eg 17) og eg har fortsatt heilt fine tenner, og eg kjem til å fortsette å ha det. og viss eg ein gong må bruke gebiss så spør eg då: SO??? då treng eg i alle fall ikkje kaste bort tida på å pusse dei :)

eg snakkar for meg sjølve altså

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...