Gå til innhold

Kvifor gidd noken å pusse tennene kvar dag? og andre bortkasta ting

Schnell

Anbefalte innlegg

Vice: Du misforstår. eG har heilkt kvite tenner, og litt gjønomsiktige på kanten, og eg har jævla lange tenner så eg vert berre gald dersom det gjønomsiktige på kanten av tennee etser vekk, slik eg får dei kortare og dei fortsatt er like kvite og ifne :):):)

Vi lar deg leve i troa :)

Du innrømmer jo her at du har påbegynte problemer, da har du kun deg selv å takke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gjennomsiktighet er et tegn på at emaljen på tennene etses bort. Alt tilsier at det er en negativ, ikke positiv vikrning. Joda, tennene dine vil kanskje se kortere og det er vel og bra. Men når tennene dine begynner å verke og bli svake er det kanskje ikke like gøy lenger. All forskning og erfaring tilsier at det å pusse tenna (med tannkrem inneholdende fluor, sink og andre stoffer) har en positiv virkning, så jo oftere jo bedre.

Endret av Snorre
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Vice: nei det kjem jo ikkje til å skje då, eg berre seier at det er ikkje skandale for min del dersom det skjer

Så du mener mao. at naturlovene plutselig ikke gjelder for deg? :hmm: Personen på bildet over hadde også helt perfekte tenner i sin tid. ;)

Lenke til kommentar
All forskning og erfaring tilsier at det å pusse tenna (med tannkrem inneholdende fluor, sink og andre stoffer) har en positiv virkning, så jo oftere jo bedre.

Nå skal det sies at "jo oftere jo bedre" ikke er en 100% sannhet. Hyppig pussing kan føre til såkalte "pusseskader" på tennene, dvs. at man mekanisk skader tenner/tannkjøtt med børsten. To ganger om dagen er nok det de fleste tannleger anbefaler. Ikke mer og ikke mindre.

Lenke til kommentar

Vice: Det trur eg ikkje på

Snorre: jaja eg har høyrd det 100 gonger, men berre sjekk tennane dine, santvel dei er gjønomsiktige i kanten?

chokke: ja faktisk, no i det siste har eg sjekka mange folk siden så mange her seier eg kjem til å miste tennene og blabalbal ,så har eg sjekka om andre og har sånn gjønomsiktighet på kanten og ja, det hadde dei, utenom ein, og han hadde så gule tenner at det ikkje gjekk an å sjå gjønom dei.

men berre sjekk tennene dine sjølve, og svar heilt ærleg: santvel dei er gjønomsiktige heilt på kanten

vice: hehe jaja men eg trur ikkje akkurat at eg kjem til å lide av det problemet då. (pusseskader asså)

Endret av Schnell
Lenke til kommentar
Det er jo det alle her inne gjer med meg :). Dei påstår eg er uhygiensk, stinkar, har dårleg ånde, legg ut bildet av ein eller annan dude og seier eg kjem til å få slike tenner, osv. Så eg berre seier det eg trur om deg

Når du lager en egen tråd om hvorfor folk sløser bort livet sitt med å pusse tenna, så ber du jo om at folk lager et bilde av hvordan du ser ut, og når du blankt nekter for ikke å pusse tennene mer enn 1 gang i uken er det jo ikke rart det blir diskusjoner rundt om deg.

Lenke til kommentar

Jeg registrerer at den religiøse her har svart i tråden etter at dokumentasjon på standpunktet blei forespurt, men kan ikke se at han har lagt fram noe slags dokumentasjon som kan underbygge hans påstand.

Dokumentasjon gutt ore it didn`t happen!

I det minste burde det være noe mere underbygget en at han ikke tror på det.

I en sak er det ofte synspunkter fra begge sidene som kan tyde på at den andre tar feil mens i dette tilfellet er påstandene ene og alene ensidige til den religiøses disfavør.

Lenke til kommentar
Jeg registrerer at den religiøse her har svart i tråden etter at dokumentasjon på standpunktet blei forespurt, men kan ikke se at han har lagt fram noe slags dokumentasjon som kan underbygge hans påstand.

Dokumentasjon gutt ore it didn`t happen!

I det minste burde det være noe mere underbygget en at han ikke tror på det.

I en sak er det ofte synspunkter fra begge sidene som kan tyde på at den andre tar feil mens i dette tilfellet er påstandene ene og alene ensidige til den religiøses disfavør.

Edit: Ok, var vel litt rask der...

Endret av Vice
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...