Gå til innhold

Kvifor gidd noken å pusse tennene kvar dag? og andre bortkasta ting

Schnell

Anbefalte innlegg

L_C: nei, ikkje alle. eg er normal og eg gjer det ikkje. har eit par kompisar og som har byrja og gjere som meg

Æsj :ph34r: Med tanke på alle baktriene som finnes i munnen til en vanlig person, kan jeg bare tenke meg hvordan tilstanden er hos noen som ikke pusser tennene mer enn en gang i uken. For vanlige folk er det utenkelig å ikke pusse tennene minst en gang om dagen. Jeg pusser tennene morgen og kveld.

Colaen kommer til å etse bort tennene dine

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er pH'en på cola egentlig, mellom 1 og 2 eller noe sånt :S Sykt surt er det ihvertfall. Og med tannpuss kun 1 gang i uken... :cry:

Men om du faktisk mener dette tviler jeg litt på (sier litt om hvor "NASTY" det du driver med er :ermm: )

Uansett er jeg glad for at jeg ikke kjenner det, eller må være i nærheten av deg i det hele tatt!

Greit nok at du har "greie" tenner nå, men om du er heldig og har bra tenner, blir disse ødelagt av det du driver med uansett åssen tenner du har (om ikke du er superman med diamant tenner også da...)

Endret av jonas_blomster
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
L_C: nei, ikkje alle. eg er normal og eg gjer det ikkje. har eit par kompisar og som har byrja og gjere som meg

Æsj :ph34r: Med tanke på alle baktriene som finnes i munnen til en vanlig person, kan jeg bare tenke meg hvordan tilstanden er hos noen som ikke pusser tennene mer enn en gang i uken. For vanlige folk er det utenkelig å ikke pusse tennene minst en gang om dagen. Jeg pusser tennene morgen og kveld.

Colaen kommer til å etse bort tennene dine

t

Og tøvet ditt er på god vei til å etse bort vettet ditt!

:whistle:

Lenke til kommentar

Alle som påstår at eg har råtne tenner og kjem til å bruke gebiss: Dykk tek feil ;) og eg stolar meir på tannlegen min enn dykk som ikkje ein gong har sett tennane mine :)

dessutan kan me døy av å pusse tennene (jaja eg veit det ikkje er stor kjangs, men eg tek ikkje den kjangsen) sjå linken til whilman

L_C: du veit ingenting om at vanlege folk pussar tennene kvar dag, viss det stemte kvifor gjer ikkje eg det då? eller broren min? eller 2 av venene mine? eller mange andre i verda som ikkje ein gong har råd til tannkosst?

Lenke til kommentar
hæææ?? kva meiner du, eg fårstår ikkje :dontgetit:

Beviser jo enda bedre hvor lite kunskap du har om eksperimentet du bedriver og argumenterer så varmt for.

EDIT: Du påstår tennene dine og andre sine for denssakskyld ikke tar skade av kun en tannpuss i uka, hva er det da landets tannleger bedriver tiden med og tar klekkelig betalt for?

Endret av perpyro
Lenke til kommentar
L_C: du veit ingenting om at vanlege folk pussar tennene kvar dag, viss det stemte kvifor gjer ikkje eg det då? eller broren min? eller 2 av venene mine? eller mange andre i verda som ikkje ein gong har råd til tannkosst?

Jeg skal ikke nekte deg å pusse tenner :D Lykke til med å få deg dame (som vil kysse deg) , samt med de misfargede og rotne tennene du vil få snart .

Det er rett og slett dårlig hygiene å la være å pusse tennene. Du får slutte å vaske håret med det samme da vet du :thumbup:

Lenke til kommentar
hæææ?? kva meiner du, eg fårstår ikkje :dontgetit:

Beviser jo enda bedre hvor lite kunskap du har om eksperimentet du bedriver og argumenterer så varmt for.

Nei, det beviser kor dårleg du er å formulere deg. Og det er ikkje noke ekspriment, eg har gjort dette i 3 år og eg gjer det fordi eg har lyst å ikkje pusse tennene det er ikkje noke ekspriment.

L_C: kvifor skulle eg gidde å ikkje vaske håret?? eg elskar å dusje og vaske håret derfor vil eg bruke tid på det. tannpusss derimot hatar eg og synes er kjedeleg, derfor gjer eg det ikkje.

og det der med "å finne deg dame" argumentet er faen så oppbrukt og gamalt og skrive 100 ganger før i tråden, det er faeen lavmål å bruke sånn argument ;)

Lenke til kommentar

grunnen til at du har hvite tenner; Du drikker mye cola, cola er syreholdig, du etser konstant bor det ytterstelaget på tennene dine. SOm til slutt kommer til å råtne bort tennene dine. Jeg driter i hva bror din og vennene dine IKKE sier. Pusser du tennene 1 gang i uka HAR du dårlig ånde. Et vanlig menneske har som regel dårlig ånde om de ikke pusser de om morgenen. Så om du ikke har er du et menneskelig mirakel.

Lenke til kommentar
hvorfor har tannlegene fullt hyre med å reparere tennene til folk? de skulle jo ut fra dine sunne uskadelige tenner være arbeidsløse alle sammen.

Hva var det du ikke forsto av dette?

Jeg tar med editen også ettersom jeg editerte før du svarte bare for å poengtere.

EDIT: Du påstår tennene dine og andre sine for denssakskyld ikke tar skade av kun en tannpuss i uka, hva er det da landets tannleger bedriver tiden med og tar klekkelig betalt for?
Lenke til kommentar

L_C: Eg er 17 år ;) så jo eg er gamle karen

perpyro: åja, tok den no eg berre misforsto noke når eg las det i sta.

Grunnen til att tannlegane har så mykje å gjere er fordi alle folk må jo sjekke tennene, og alle har hol. ikkje veit eg kvifor, eg berre snakkar på mine veiner, eg seier ikkje at alle andre har godt av det. tannlegar har så mykje å gjere fordi dei får folk til å ordne og fixe på tenner når dei eigentleg ikkje treng det. (f eks sett tannreggis på alle folk som ikkje treng det, og dreg ut jekslar og sett på ditt og datt) og folk berre gjer det tannlegane fåreslår.

eg har kanskje gode tenner då ja, for eg pussar dei ein gong i vek aog har hatt 1 hol i løpet av dei tri åra

L_C: ja der ser du, det kan ikkje vere så skadeleg når han der professoren til og med vil betale folk for å ikkje pusse dei. kor fann du den artikkelen? eg vil gjerne lese den

Lenke til kommentar
Hvorfor må jeg pusse tennene?

Vi har mer enn 300 forskjellige typer bakterier i munnen. Hvis de ikke fjernes ved regelmessig pussing danner det seg et belegg som man kaller plakk. Hvis de får lov å bygge seg opp plakk, kan det forårsake alvorlige skader som tankjøttsykdommer og hull i tennene.

Folk flest drar ikke til tannlegen for å fikse på noe som ikke må fikses. Folk drar til tannlegen fordi de har vondt, eller for å passe på at de ikke har hull slik at det blir vondt.

Har du forresten aldri sett hva som skjer med en tann dersom du legger den i ett glass med cola om natten?

EDIT: Klart han betaler de for å ikke pusse tennene. Han vil se hvor stor skade det gjør, og de må skrive under på ett stykke papir at de ikke skal saksøke han dersom de får hull. Jeg hadde ikke gjort det for alt i verden

Endret av L_C
Lenke til kommentar

Oioioi, der kom det fram ja.

Du har altså ikke usårbare tenner, var jo allerede 1 hull, og en ulykke kommer skjeldent aleine.

Noe jeg savner fra den religiøse i diskusjonen er dokumentasjon på at 1 tannpuss i uka holder.

Det finnes jo plenty for det motsatte.

http://no.wikipedia.org/wiki/Karies[/url'> ']Karies er en sykdom som består i at tennene brytes ned av biprodukter fra bakteriekolonier som lever på tannoverflatene, såkalt plakk. Ubehandet tannkaries fører til kaviteter, «hull i tennene», som videre kan føre til tannverk og til at tannen går tapt.

Bakteriene i plakken lever på gjærende kullhydrater som tilføres med kosten.

http://en.wikipedia.org/wiki/Dental_caries ']Dental caries is an infectious disease which damages the structures of teeth.[1] Tooth decay or cavities are consequences of caries. If left untreated, the disease can lead to pain, tooth loss, infection, and, in severe cases, death of the tooth. There is a long history of dental caries, with evidence showing the disease was present in the Bronze, Iron, and Medieval ages but also prior to the neolithic period.[2] The largest increases in the prevalence of caries have been associated with diet changes.[2][3] Today, it remains one of the most common diseases throughout the world.

There are numerous ways to classify dental caries.[4] Although the presentation may differ, the risk factors and development among distinct types of caries remain largely similar. Initially, it may appear as a small chalky area but eventually develop into a large, brown cavitation. Though sometimes caries may be seen directly, radiographs are frequently needed to inspect less visible areas of teeth and to judge the extent of destruction.

Tooth decay is caused by certain types of acid-producing bacteria which cause damage in the presence of fermentable carbohydrates such as sucrose, fructose, and glucose.[5][6][7] The resulting acidic levels in the mouth affect teeth because a tooth's special mineral content causes it to be sensitive to low pH. Specifically, a tooth (which is primarily mineral in content) is in a constant state of back-and-forth demineralization and remineralization between the tooth and surrounding saliva. When the pH at the surface of the tooth drops below 5.5, demineralization proceeds faster than remineralization (i.e. there is a net loss of mineral structure on the tooth's surface). This results in the ensuing decay. Depending on the extent of tooth destruction, various treatments can be used to restore teeth to proper form, function, and aesthetics, but there is no known method to regenerate large amounts of tooth structure. Instead, dental health organizations advocate preventive and prophylactic measures, such as regular oral hygiene and dietary modifications, to avoid dental caries.[8]

Så legger jeg ved et lite bilde som en ilustrasjon på hva som sakte men sikkert skjer.

Da var det din tur!

Toothdecay.png

Lenke til kommentar
Denne karen her er jo like trangsynt som Kakestykke jo...

:!:

fra spøk til revolver.

Skulle nesten ha "likt" å sett et bilde av hvordan tenna dine ser ut. Det kan også godt hende du har hull eller det begynner å bli hull selv om du ikke kjenner noe smerte.

Edit: Håper for trådstarter sin skyld at han ikke har sånne tenner som posten over meg.

Endret av Shikaru
Lenke til kommentar

Trådstarter: Jeg tror på at du har hvite tenner og at de er sterke, men de vil neppe være i samme stand om 5 eller 10 år hvis du fortsetter med det elendige vedlikeholdet. Tannlege får du ikke dekket heller pga. du ikke gadd å bruke 2 minutter om dagen på det. ;)

Kanskje du ikke har så dårlig ånde heller, men ser du ikke situasjonen her? Bakteriene "flyter" vel over og du ødelegger et godt utgangspunkt for tennene dine.

Kutt heller ned på en runk i uka så har du tid til en puss om dagen. ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...