Gå til innhold

226BW og 2232BW. forskjellen er, hva? Overføring fra CRT til LCD.

Mukhia

Anbefalte innlegg

På tide for meg til å gå over til LCD skjerm fra CRT.

Tenkte på Samsung Syncmaster 226BW og Samsung Syncmaster 2232BW.

Etter å ha sammenlignet begge skjermene så finner jeg ingen forskjell bortsett fra utsende. Er det riktig eller er det noe mer?

Har et plagsomt spørsmål som har gått rundt forumet ganske ofte. Utifra det jeg har lest og forstått så finnes det 3 forskjellige pannel eller hva det er som skiller skjermene fra Samsung. Det finnes : 223BW. 226BW. 226CW. Er det bare foten/pannel eller hva no det er som skiller disse 3 skjermene fra hverandre eller er det selve hele det som er inni skjermen som er annerledes. Har lest så mye om de tre 22" fra samsung, blitt bare mer forvirret hva folk egentlig snakker om. Gidder noen å forklare dette her.

Og til sist. 223BW/6BW/6CW eller 2232BW. Noen anbefalinger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det bare foten/pannel eller hva no det er som skiller disse 3 skjermene fra hverandre eller er det selve hele det som er inni skjermen som er annerledes.

Bildet/kvalitet er forskjellig.

Etter hva jeg har lest så fortsetter det såkallte "panel lotteriet" også på nye Syncmaster 2232BW (correct me if i'm wrong)

Lenke til kommentar

2232BW har samme panel som BW226, men ny design. 226CW har noe som kalles wide-gamut, som skal gi bedre farger, men skjermen sliter en del med etterslep. Mange mener dog at LG L226WTQ er bedre enn 226BW. Og da vil jeg anbefale ASUS VW222U, for den har identisk bildekvalitet som LG, men skalerer bedre og er mye billigere.

Lenke til kommentar
Er det bare foten/pannel eller hva no det er som skiller disse 3 skjermene fra hverandre eller er det selve hele det som er inni skjermen som er annerledes.

Etter hva jeg har lest så fortsetter det såkallte "panel lotteriet" også på nye Syncmaster 2232BW (correct me if i'm wrong)

Er ikke 2232BW skjermen Samsung kommer med pga all klaginga på BW226?

Er vel stortsett samme skjermen? Bare at den ikke har all den negative omtalen som BW226 da ;)

Lenke til kommentar
2232BW har samme panel som BW226, men ny design. 226CW har noe som kalles wide-gamut, som skal gi bedre farger, men skjermen sliter en del med etterslep. Mange mener dog at LG L226WTQ er bedre enn 226BW. Og da vil jeg anbefale ASUS VW222U, for den har identisk bildekvalitet som LG, men skalerer bedre og er mye billigere.

Jeg har sett en god del på ASUS VW222U. Før så var det å velge mellom 226BW og Asus skjermen. Jeg strøk ut Asus skjermen og holdt meg for Samsung. Tror det var fordi Asus VW222U hadde mindre kontrast greie enn 226BW. Vet det høres ut som en dårlig unskylding. Kan så lite om skjerm. Får vente og se hva folk skriver før jeg bestemmer meg til slutten.

Lenke til kommentar
Er ikke 2232BW skjermen Samsung kommer med pga all klaginga på BW226?

Jo, slik har jeg oppfattet det også.

Jeg leste om 2233BW > her. (utav en lengre review på flere skjermer)

Det er en "velfylt" artikkel (lett å lese seg "blind" :) , men jeg tolker det dithen at "panel lotteriet" pågår forsatt. (?)

Lenke til kommentar

Panel lotteriet finnes ikke lenger på 226BW, dette ble det slutt på før jul.

Lenke til kommentar

Jeg har sett en god del på ASUS VW222U. Før så var det å velge mellom 226BW og Asus skjermen. Jeg strøk ut Asus skjermen og holdt meg for Samsung. Tror det var fordi Asus VW222U hadde mindre kontrast greie enn 226BW. Vet det høres ut som en dårlig unskylding. Kan så lite om skjerm. Får vente og se hva folk skriver før jeg bestemmer meg til slutten.

Har du sett dem i virkeligheten eller bare på internet?

Kontrasttallet: Et tilfeldig tall sagt av en tekniker inne i samsung laboratoriet, så for hvert ledd det blir sagt videre sier de det litt høyere for at det skal høres mer imponerende ut. Altså tallet har ingenting med virkeligheten å gjøre.

Lenke til kommentar

eh, det spørs hvor du bor. Forskjellige modeler/panel blir sendt til h.h.v. europa, nord-amerika, og asia. dessverre er det visstnok noen av de mindre atraktive panelene som også har "forrvirret seg" til europa, også etter at det ble "ryddet opp".

Men uansett, er det ikke direkte "smakløst" at Samsung fortsetter med samme u-kulturen også nå, med 2232BW ?

De hadde egentlig fortjent en kjøper-boikott, spør dere meg. :hrm:

Lenke til kommentar

EDIT_ Bak skjermen min (en 226bw) står det "made in Slovakia, manufactured November 2007), har hørt det betyr at panelet tilhører S klassen, alså det beste panelet :new_woot: Nydelig skjerm.

Endret av xtreme22
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

For en idiotisk jungel dette her er. Blir sliten av det... Vurderer også å kjøpe ny, men sliter med samme valg som du. Asus eller Samsung... Håper å høre hva du syns.

Ser at Komplett.no har tilbud på en Samsung 223BW nå. Er det noe forskjell på den og den du har kjøpt? Hva med panel lotteriet på den skjermen?

Endret av Blank-File
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...