Tandamram Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 (endret) Det står i manualen til TV'en din at når du skal ha ekstern lyd, så bør du skru av høytalerne som er montert på TV i menyen. Du finner mer om dette på side 63 i bruksanvisningen til din TV. Meny->Lyd->TV-høyttaler->av Pass på at du bruker rett phono-utganger. Denne heter "Variable Audio Out". Endret 13. januar 2008 av WonderStivi Lenke til kommentar
mads182 Skrevet 13. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2008 Det står i manualen til TV'en din at når du skal ha ekstern lyd, så bør du skru av høytalerne som er montert på TV i menyen. Du finner mer om dette på side 63 i bruksanvisningen til din TV. Meny->Lyd->TV-høyttaler->av Pass på at du bruker rett phono-utganger. Denne heter "Variable Audio Out". Jeg har skrudd av lyden på TV'en, sånn som du sier. Har også koblet meg i rett utgang, som ehter Variable Audio Out. Hvorfor det ikke kommer noe lyd, skjønner ikke jeg. Skulle vel være lyd da jeg setter på DVD på forsterkeren? Ettersom jeg har koblet phonoledningene inn på DVD! Lenke til kommentar
mads182 Skrevet 13. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2008 Juhu, av en eller annen grunn virker det nå - uten at jeg har koblet noe som helst annerledes.. Men lyden er fryktelig lav på forsterkeren, altså jeg må skru på MASSE volum før det kommer noe særlig lyd. Må skru helt ned til -15 dB før det er "vanlig" volum. Men på Radio vil dette var relativt høyt. Hvorfor er lyden lav? Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Grattis med lyd, da. Du bør nok lese mer i bruksanvisningen. Der står det blant annet en del om "templates" som du kan bruke. Ta deg heller god tid til å lese og utforske istedet for å haste igjennom. Lenke til kommentar
2die4 Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 (endret) Dersom du har mulighet for å få flerkanals lyd, så bør denne overføres med enten en optisk eller en koaksial signalkabel. Noen som vet hvordan man finner ut om man har mulighet for flerkanals lyd mellom tv og forsterker?? For da kobler jeg tv'en til forsterkeren med en slik koaksial signalkabel. Endret 11. juli 2008 av 2die4 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Hvis du har dekoder ville jeg kjørt optisk (eller coax hvis mulig) fra denne til receiver. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå