Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

utrolig merkelig volt feil på pcen min

Anbefalte innlegg

Legger denne posten her da under titlen var ting du ikke har den fjerneste anelse på.

Problemet kom helt plutselig fra det blå da jeg så en film på youtube å den frøs helt plutselig og jeg restartet maskinen

Problemet er at pcen min nekter å boote. får opp feil om at det er noe feil med hardware/cpu vifte/volt settings

den finner heller ikke ps2 tastatur så det å gå inn i bios ble vanskelig.

Fikk etterhver lurt den til å gå inn i bios med et usb tastatur så jeg fikk mer eller mindre sjokk da jeg så volt innstillingene der.

De var som følger:

Vcore : 4.25Volt

3.3V : 5.75Volt

5 V : 7.5Volt

12V : 17.5Volt

Ser virkelig hvorfor den ikke vil starte, men spørsmålet mitt nå er jo hvorfor har det blitt sånn helt plutselig?

Har testet med en annen PSU å problemet er det samme så da ønsker jeg å luke bort den feilen da det umulig kan være samme feil på 2 forskjellige PSU.

Håper virkelig noen har noen råd til meg hva jeg kan gjøre for å få maskinen opp å gå igjen.

BTW: maskinen har aldri vært overklokket og bios har ikke blitt oppdatert.

Endret av xxceteraa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja det virker jo som om det er noe som er feil med regulatorene da alle spenningene har økt nesten likt. å ettersom jeg får samme feil med en annen PSU så kan det jo ikke være den.

Kortet er forøvrig asus m2n-sli deluxe

Hva tror dere er det beste å gjøre da? sende inn kortet igjen?

Kan det funke å flashe bios?

Lenke til kommentar
i teorien om alt har konket grunnet feil på hovedkortet hvordan er det da med erstatning for dette?

Må produsent erstatte det som har gått i stykker grunnet feil på deres produkt eller slipper dem unna det?

Skal erstatte alle deler som kom til skade på grunn av deres produkt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...