Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Mercedes Vito, skifing av lamper til dashbord..

Footy

Anbefalte innlegg

I så å si alle biler (med untak av veldig gamle) så har man jo et bakgrunnslys i dashbordet slik at man kan se de forskjellige tingene, bla speedometer..

Problemet er at bare halvparten av dashbordet har bakgrunslys... Så jeg antar det sitter 2 lamper bak der og den ene har gått?

I så fall, hvordan skifter man denne lampen, og hvordan lampe er det?

Takk takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
okay, men hva med alle visere da? altså speedometer viseren, bensin, temp osv... bare å dra de av. og i så fall, hvordan forsikre meg at jeg setter de riktig på?

Tviler på at du trenger å fikle med dem, mest sannsynlig sitter alle instrumentene i en egen boks som du kan skru løs komplett etter å ha fjernet deler av dashbordet(evt. kan du bare stikke handa rett inn bak den), og denne trenger ikke åpnes for å bytte pærer -de er satt inn fra utsiden/baksiden med en litt spesiell sokkel. (eksempel)

Lenke til kommentar

Skrudde den opp, du hadde rett med at det var en boks der, men den var vanskelig å komme inn i uten å plugge fra boksen (ledningene altså), kan dette gjøres uten konsekvenser? Da jeg dro den ut først begynte den å pipe, noe som har resultert med at den nå piper hver gang jeg åpner døra om motoren er av, hvorfor?

nøkkelen er tatt ut og alle lys skrudd av. Den drev ikke med det før...

Lenke til kommentar
Skrudde den opp, du hadde rett med at det var en boks der, men den var vanskelig å komme inn i uten å plugge fra boksen (ledningene altså), kan dette gjøres uten konsekvenser? Da jeg dro den ut først begynte den å pipe, noe som har resultert med at den nå piper hver gang jeg åpner døra om motoren er av, hvorfor?

nøkkelen er tatt ut og alle lys skrudd av. Den drev ikke med det før...

Ikke godt å si hvorfor det piper, har dessverre ikke så inngående kjennskap til Mercedes.. Vanligvis skjer det ingenting om man kobler fra og til ledningene, mulig den vil oppføre seg litt rart om man går så langt som å faktisk starte bilen uten instrumentpanelet tilkoblet..

Lenke til kommentar

Vel jeg ringte mercedes i dag for å forsikre meg om at det ikke var noe konsekvenser av koble fra panelet. Fikk en "good to go" av de og prøvde. skrudde av skruene og løsnet panelet, men jeg klarte ikke koble ut ledningene (det er 2).. jeg forstår at de sitter med en slags klips for at de ikke skal falle ut, men fatta iikke hvordan man skulle få de løs.

Er jeg en komplett idiot her?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...