DilliMusic Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 heisann har pc med vista på. harddisken er delt i to med en liten del med recovery for vista og så den større delen med alt annet. det jeg lurer på er dette. hvis jeg formaterer den store partisjonen og fjerner vista og installerer xp kan jeg da senere komme tilbake til vista med system recovery på oppstarten? er en pc kjøpt på elkjøp btw. mvh Dilli Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 (endret) heisann har pc med vista på. harddisken er delt i to med en liten del med recovery for vista og så den større delen med alt annet. det jeg lurer på er dette. hvis jeg formaterer den store partisjonen og fjerner vista og installerer xp kan jeg da senere komme tilbake til vista med system recovery på oppstarten? er en pc kjøpt på elkjøp btw. mvh Dilli Ja det mener jeg bestemt at skal gå fint. Hvis du med XP-cd`en får valget om å dele opp den store delen av harddisken din så ville jeg gjort det. Sett av ca 15Gb til XP. Bruk så 15Gb-delen av hardisken til kun XP. Alle programmer, filmer, musikkfiler osv, legges på den andre partisjonen. Lag en egen mappe som heter f.eks "Programfiler" som du installerer alle programmene i. Hvis du så i fremtiden en gang vil bruke recoverydelen for å få tilbake Vista tror jeg du kan velge om du vil installere det på den samme partisjonen som du hadde XP på. Du vil dermed beholde alt på den andre partisjonen bortsett fra programmene som er installert. De må installeres på nytt. "Programfiler" mappen kan du da slette. Legg derfor også alle setup-filene til alle programmer i en egen mappe på den store partisjonen, så blir det enkelt å installere alt på nytt i en ny "programfiler"-mappe. PS. Stor bokstav får du om trykker "Shift" sammen med bokstaven. Endret 12. januar 2008 av Trainman Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 12. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2008 heisann har pc med vista på. harddisken er delt i to med en liten del med recovery for vista og så den større delen med alt annet. det jeg lurer på er dette. hvis jeg formaterer den store partisjonen og fjerner vista og installerer xp kan jeg da senere komme tilbake til vista med system recovery på oppstarten? er en pc kjøpt på elkjøp btw. mvh Dilli Ja det mener jeg bestemt at skal gå fint. Hvis du med XP-cd`en får valget om å dele opp den store delen av harddisken din så ville jeg gjort det. Sett av ca 15Gb til XP. Bruk så 15Gb-delen av hardisken til kun XP. Alle programmer, filmer, musikkfiler osv, legges på den andre partisjonen. Lag en egen mappe som heter f.eks "Programfiler" som du installerer alle programmene i. Hvis du så i fremtiden en gang vil bruke recoverydelen for å få tilbake Vista tror jeg du kan velge om du vil installere det på den samme partisjonen som du hadde XP på. Du vil dermed beholde alt på den andre partisjonen bortsett fra programmene som er installert. De må installeres på nytt. "Programfiler" mappen kan du da slette. Legg derfor også alle setup-filene til alle programmer i en egen mappe på den store partisjonen, så blir det enkelt å installere alt på nytt i en ny "programfiler"-mappe. PS. Stor bokstav får du om trykker "Shift" sammen med bokstaven. aha. men det er bra for likte vista men syns det er litt for ustabilt enda. blir vel bra om et år. og etter service pack 2. venter jo enda på 1. tja shift funker fint det men for meg som ikke bryr meg om det så er det et fett ettersom jeg er ferdig med skolen hvis jeg skal skive et fint brev eller lage en stil så kommer stor bokstav opp da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå