Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

asdasdas

Oran

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

har hørt at dette hjelper.

drikk varm melk, only før du legger deg.

eller du kan ta deg en lang jogge tur før du legger deg, etter en joggetur i frisk natteluft gjør deg veldig sliten slik at du får brukt opp all den ekstra energien du har når du legger deg.

vil anbefale å prøve det i en uke, hvem vet kansje dette funker.

får med lite søvn eller dårlig søvnrytme kan ødelegge hjernen i en lengre periode.

hormonvekstene vil gradevis produsere mindre viktige hormoner slik at du kan bli svakere i en senere alder.

men det er du som bestemmer, ikke jeg

Lenke til kommentar

Viss du er en person som liker å "chille'n" så kan du ikke regne med å bli særlig sliten på kvelden viss du ikke gjør noe. Viss du skal sovne pladask etter en dag med for eksempel masse TV og spill osv og ingen energi brukt så må du begynne å bruke sterke sovemedisiner og det er ikke å anbefale.

Begyn å være mer aktiv. Jeg vil også foreslå å stå veldig tidlig opp for så å legge deg tidlig igjen. Det å gå rundt et døgn er ikke så lurt etter min mening fordi da blir du så vanvittig trøtt at du gidder ikke holde deg våken lengre og går å legger deg på formiddagen eller ettermiddagen. Det er vanskelig å være fornuftig og tenke rasjonelt når man er trøtt, og enda mindre å følge den fornuften.

Viss du ikke jobber og ikke går på skole (noe du antyder ved å sove så lenge som du gjør) så er det ikke så rart du får denne døgnrytmen, og den blir også vanskelig å bryte når du ikke har noen andre forpliktelser enn det å stå opp for din egen del. Det kreves utrolig mye selvdisiplin. Skaff deg en jobb eller begyn å tren eller noe som du må stå opp til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...