NorvegianDad Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 (endret) Har fått følgende mail fra Hottopic.com: "Dear xxxxxx,(navn) Thanks for shopping at www.hottopic.com. We are now processing your order. Orders are processed Monday thru Friday. Please allow 1-2 business days for order processing, before your package is shipped. Order Date: 2008-01-08 00:28:17 Your Hot Topic Order Number Is W2734130. Status: Processing BILLING INFORMATION xxxxxxxxxxxxxx (her sto navnet til samboeren min) Islandsvej 23 (den adressen er no helt feil!) Herning, Jutland 7400, DK (denne og) PAYMENT METHOD Credit Card (Hun har ikke kredittkort) xxxxxxxxxxxxxxxxx (navnet hennes) Visa - xxxxxxxxxxx99999 (visstnok kredittkortet hennes) 12/2010 You chose USPS Express International. SHIP TO xxxxxxxxxxxx (navn) Islandsvej 23 (feil adresse) Herning, Jutland 7400, DK (i danmark?) Qty Item Unit price Total 1 Cat Hook Earrings $10.00 $10.00 1 Kiss Band Silver Foil Group Tee: Size MD $20.00 $20.00 1 Paramore Umbrella Tee: Size MD $19.00 $19.00 1 Tripp Red Leopard Skinny Denim Pants: Size 7 $39.00 $39.00 1 Loungefly To Be Honest Tee: Size MD $19.00 $19.00 1 Tripp White Skinny Strap Pants: Size 34 $48.00 $48.00 1 Black Sabbath Blood Tee: Size MD $20.00 $20.00 1 Social Collision Lime Rude Fit Jeans 32" Inseam: Size 34 $29.00 $29.00 subtotal $204.00 Shipping $55.00 Tax $0.00 total $259.00 Linken under har jeg ikke åpnet og vil ikke gå god for den,det kan være virus der. To find out more you can check out our Order FAQ's at http://community.hottopic.com/customerservice/faqs.asp or log into your membership information and check your Order History. If you have any questions about your order, please do not hesitate to contact us via e-mail at [email protected] or call our Hot Topic Customer Service Center at 1.800.892.8674 (1-626-709-1189 for international customers) Monday - Friday 6:00a.m. - 7:00p.m. PST. Saturday 7:00a.m. - 5:00p.m. PST. Your credit card will be billed once your order has shipped. We will send you a shipped confirmation e-mail that will include the tracking number for your order and instructions on how you can keep track of your order online or by phone. That Hot Topic gift card burning a hole in your pocket? Redeem it online! Hottopic.com now lets you use your Hot Topic gift card to make purchases without goin' to the mall. Just enter your gift card number(s) into the field(s) provided in the Shopping Cart and you're set. If you're using four or more gift cards, or you just like talking to us, you'll still need to call 1.800.892.8674 (1-626-709-1189 for international customers). Otherwise, avoid the crowds and redeem your Hot Topic gift cards at Hottopic.com! Thanks again for shopping at www.hottopic.com! " Har fått med meg at Hot Topic er en internettsjappe i USA,men seriøsiteten virker nå ikke helt patent.. Verken jeg eller min samboer har noen gang hørt om siden før denne mailen kom, noen andre som har fått lignende mail fra denne eller tilsvarende butikker? Jeg kommer selvsagt ikke til å betale denne regningen..! Endret 12. januar 2008 av BacardiKillah Lenke til kommentar
lain Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Om adressa er helt feil, kan det jo være at noen har opprettet kredittkort i hennes navn, og handler på hennes regning, går gjerne under stjålet identitet. Butikken er en seriøs shappe, så her regner jeg med at det er noen andre som er ute å svindler. Men hvorfor du skal få mail på det er rart, da om det var meg som hadde lagd kredittkort på dama di, ville jeg ikke brukt din email. Sjekket pcen for evt keyloggers, spyware osv? Ville også tatt kontakt med hottopic, de er sikkert like interesert i å finne ut av det som deg, da det mest sannsynlig ender med at de ikke får betalt for evt varer de sender. Men det er nå bare min mening. Lenke til kommentar
NorvegianDad Skrevet 12. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2008 Sendte en mail til de jeg,så får vi se ka som skjer.. Scannet PC-en og fant bare sånne vanlige advertising som vanlig..gjør dettte en av og til. Dobleclick.com,tradedoubler.com og 2 til som jeg ikke kommer på i farten,men ingen keylogger eller trojanere. Lenke til kommentar
lain Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Hva med dama di? Har hun egen pc de kan ha fått tilgang til? Lenke til kommentar
NorvegianDad Skrevet 12. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2008 nope,bare Stue-PC-en... Jeg får no se utover i uken om jeg får noe mail fra hot topic da Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 nope,bare Stue-PC-en...Jeg får no se utover i uken om jeg får noe mail fra hot topic da Sjekk opp ASAP om penger har blitt trukket fra (hennes) konto, har det skjedd og hvis hun faktisk ikke har kort så må dere ringe til banken ASAP å si ifra om dette, banken stenger da kortet og vil meget sannsynlig anmelde saken siden det er de som får det økonomiske tapet. Svindelsaker som kan gå ut for dere bør man selvsagt ikke vente med å få oppklart. Lenke til kommentar
NorvegianDad Skrevet 12. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2008 (endret) Hun har ikke kredittkort,bare vanling konto og den er det ingen penger på..heelt tom og den har hun tømt selv i jule-rushet! Hun har heller ikke nettbank og det går ikke an å betale over nett med kontoen hennes,men skal ta å kontakte banken på mandag og høre om det er mulighet for at noen har opprettet et kredittkort i hennes navn. Som noen har nevnt lenger oppi tråden kan det jo ha vært identidetstyveri,trenger ikke hacke PC-en for å få det til. EDIT: Jeg søkte på en dansk telefonkatalog på adressen og der bodde det faktisk en jente med samme fornavn og etternavn som damen min :!: (hun hadde et annet mellomnavn da!) Så det er nok en misforståelse her,hun har sikkert veldig lik mail-adresse... Endret 12. januar 2008 av BacardiKillah Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Jeg søkte på en dansk telefonkatalog på adressen og der bodde det faktisk en jente med samme fornavn og etternavn som damen min. Så det er nok en misforståelse her,hun har sikkert veldig lik mail-adresse "nesten lik" epost(adresse) skal liksom ikke havne i innboxen hos deg/dere uansett og; Visa - xxxxxxxxxxx99999 (visstnok kredittkortet hennes) Hvordan har de fått tak i det korrekte kortnummeret? Har denne danske jenta "nesten likt" kredittkort nummer også? Og husk at man må fylle inn et 3-siffret tall fra bakpå VISA kortet. Der går det ikke med "nesten likt", det må stemme akurat. For et sammentreff? Må si meg enig med Ueland, ring banken straks. Bankene har en felles Alarm-tlf. åpen 24/7. Vet ikke, men er liksom litt for mye "nesten" her til at det kan være "tilfeldig"? Lenke til kommentar
NorvegianDad Skrevet 12. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2008 (endret) "nesten lik" epost(adresse) skal liksom ikke havne i innboxen hos deg/dere uansett hmm.gif nei,det burde ikke, men feil skjer... Forøvrig det kredittkort nummeret som sto der(som jeg skiftet til 99999) var også feil,det stemte ikke med hennes kort. Endret 12. januar 2008 av BacardiKillah Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Forøvrig det kredittkort nummeret som sto der(som jeg skiftet til 99999) var også feil,det stemte ikke med hennes kort. ok, misforsto siden du skrev "vissnok kredittkortet hennes" (som om dama di hadde bekreftet det overfor for deg) Lenke til kommentar
Q-tip Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Ring henne da vel, forklar hendelsen, og forsikre deg om at det ikke er noen som har opprettet en fiktiv person. Lenke til kommentar
NorvegianDad Skrevet 13. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2008 Jeg har no tatt kontakt med hot topic.com og anser det som deres ansvar å rydde opp i det. Jeg gidd ikke å begynne å blande meg opp i personalsakene deres,det er ikke gratis å ringe til utlandet Lenke til kommentar
PumpAction Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Ser ut til at denne saken løser seg, men siden jeg arbeider med kortsikkerhet kan jeg vel ramse opp noen regler mange sikkert har lest før men kansje har glemt. Et par fakta/tips: Følg med på faktura, og nettbank. Om du finner en transaksjon du ikke kjenner til ta kontakt med banken, uansett størrelse på transaksjon. Små transaksjoner, så vel som store. Skal nevnes at om du ikke kjenner igjen brukestedet, så se om beløpet og tidspunkt høres kjent ut, noen nettsted drifter ikke betalingsystemene selv, slike betalingstjenester oppgir som regel sin url som brukersted, men har ofte mulighet til å finne ut hva transaksjonen gjelder. Instrukser på hjemmesiden til betalingstjenesten. Sørg for at banken har oppdatert info om deg, tenker da på telefon og adresse, viktig hvis banken oppdager misbruket før deg! Skal du ut å reise, prøv å finn ut litt om reisedestinasjon før du reiser, hvilket misbruk er vanlig for der? Ha med mer enn ett kort, bruk det ene og ha det andre som backup for ikke å bli strandet. Samt, vær tilgjengelig for banken. Ingen god grunn til at andre skal håndtere kortet enn deg, ikke slipp det ut av syne. En skimmer kan være mindre enn en fyrstikkeske, et foto av kortet kan gi utløpdato, kortnummer og cvc2. Strippet kamera kan skjules hvor som helst. Skal også nevne at uansett hvor forsiktig man er er man aldri helt trygg. -Alle nettsted kan bli hacket og databasen(for kort-traksjoner) stjålet. -Kortterminaler kan være rigget slik at skimmeren er inni selve terminalen. På utsiden er ser alt helt fint ut. - Butikken kan ærlig men idiot: http://www.youtube.com/watch?v=MxG2J3bf1BQ Lenke til kommentar
NorvegianDad Skrevet 13. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2008 Det der var jo helt sykt!!! Han ukrainske "mannen" som de viste så jo ut som en ungdom som knapt var 18 jo.. Virket ikke særlig vanskelig å bli hacker nei,når kulturen som råder hos alle er "SPAR PENGER",når det går utover kvalitet og sikkerhet. Lenke til kommentar
Panter Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Jeg kommer selvsagt ikke til å betale denne regningen..! Nå har du vel skjønt det, men det var ingen regning og så lenge ordren står som betalt med et kredittkort man ikke gjenkjenner så hadde jeg ikke brukt mange sekundene på å glemme en sånn epost. Ikke noe å bekymre seg over. Lenke til kommentar
lain Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Problemet er jo om det faktisk er et kredittkort som er registrert på dama hans. Da vil jo hun få den regningen med tiden, bedre å ta tak i det og finne ut av det før det evt er innkasso som kommer i posten. Lenke til kommentar
Panter Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 (endret) slett. Endret 14. januar 2008 av Panter Lenke til kommentar
PumpAction Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 I og med at visa er et debit kort og ikke et kredittkort vil det det ha blitt reservert et beløp bankkonto tilsvarende beløpet som skal trekkes i det øyeblikk hottopic har registrert orderen. Pengene blir som regel ikke trukket før etter et par dager eller når varene er sendt, inntil beløpet er trukket vil du ha en lavere disponibelt beløp enn saldo. Hvis det visanummeret er registrert opp mot konto til dama di vil du med andre ord kunne se det med en gang via nettbank eller ved å ringe banken og be dem sjekke om det er blitt registrert noen transaksjon på kontoen. Hvis det ikke er registrert noen transaksjon på konto, og dette er svindel, virker det som om det er blitt opprettet en konto i hennes navn i en annen bank. Skal aldri si aldri men det er i så fall ulogisk at svindlerne har registrert seg med offerets (dama di) sin epost på hottopic. Hvis det er registrert en transaksjon på konto, og dette er svindel, men visa nummeret ikke stemmer, da må svindleren ha utgitt seg selv for å være den kontoeier, bestillt nytt/ekstra visa. Brukt det på hottopic med offerets epost. Men det er 100% ulogisk, hvorfor tipse offeret om at noe er på ferde med å bruke hennes epost? Mye som er ulogisk i denne saken, virker som det mest logiske i denne saken er at noen har registrert seg og bestillt noe fra hottopic og skrevet inn eposten feil. Lenke til kommentar
NorvegianDad Skrevet 14. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2008 Ja,det er ok det som har skjedd..menneskelig svikt et sted. Har ikke fått noe svar fra Hot Topic enda,men regner med at dette ordner seg. Lenke til kommentar
lain Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Nå får du fint tak i visa kredittkort også, så ja, fortsatt noe som bør tas med banken. I disse tilfellene er det greit å tenke mot det værste, da det er noe dritt å sitte der og måtte bevise at du er den du er, og at det er noen andre som har lekt deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå