Gå til innhold

Problemer med PCen/resette BIOS..?

Blib

Anbefalte innlegg

Har nå prøvd 3 forskjellige CPUer, tre forskjellige RAMbrikker og te forskjellige skjermkort på PCen min, men den nekter plent å boote. Hovedkortet ble kjøptpå QXL for en stund siden av en bedrift som hadde 12 stykker og visstnok bare hadde testet de. Jeg ska nå prøve å resette BIOS, men i en test av hovedkortet finner jeg SLEFØLGELIG dette:

About the only fault I could find with the design of the A7V133 is the fact that there is no BIOS reset jumper. Well, there is a BIOS reset jumper, but it?s not the kind of jumper we have all come to know and love. Instead, ASUS decided to include only two small contact points, which can only be shorted out using a small metal part to cover both contact points. As if shorting out a jumper weren?t tough enough, we know have to use a metal part to short out two contact points in the unlikely case a BIOS reset is needed.

FAen ta... Hvordan resetter man BIOS på dette kortet da? Hva er de to punktene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er sansynligvis to punkter på hk du plaserer en jumper over, men i stedet for å plasere en jumper kan du også plasere en skrutrekker fordi den vil gjøre samme jobben, eller en binders osv. De to pinnene heter Reset_Cmos eller Clear_Cmos eller lignende.

Sjekk først om sikringen på psu har gått (evnt prøv en annen)

Sikringer sier altis ikke poof den i skjermen min ga ikke fra seg en lyd så når jeg åpnet skejrmen og byttet så fungerte den igjen :p

Lenke til kommentar
Det er sansynligvis to punkter på hk du plaserer en jumper over, men i stedet for å plasere en jumper kan du også plasere en skrutrekker fordi den vil gjøre samme jobben, eller en binders osv. De to pinnene heter Reset_Cmos eller Clear_Cmos eller lignende.

Sjekk først om sikringen på psu har gått (evnt prøv en annen)  

Sikringer sier altis ikke poof den i skjermen min ga ikke fra seg en lyd så når jeg åpnet skejrmen og byttet så fungerte den igjen  :p

Hvor lenge skal jumperen sitte på da, og må dette bli gjort mens en har strøm tilført? Eller skruttrekkeren?

PSUen min tror jeg funker fint. Er ingen grunn til at den skal være ødelagt. Helt ny og fin. Alle viftene mine durer og går også.

Lenke til kommentar

Dette gjør du:

Ta ut strømkabel.

Sett en Jumper på CLear Cmos stillingen

Vent noen sekunder

Sett den tilbake i normal stilling.

Da er biosen resetta og du skal få en Cmos Chechsum error.. ( Det er ikke noe galt selvom det står error :) )

Lenke til kommentar

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!

HURRAA!!!! Faen ta altså! 3 uker på en 333Mz Celeron var JÆVELIG. Skal blie syyykt herlig å komme tilbake til en PC med 1Ghz+! :D

TUUUUUSEN takk alle sammen her. Herregud, har ikke vært så glad på en gooood stund nå! Wohoo! :D :D :D :D :D

*Løper rundt omrking og jubler og danser...* * boink - traff en vegg* *weeeee (løper videre)*

Lenke til kommentar

Var faktisk ikke mulig å sette på jumper heller. Var to bittebittesmå sølvklatter gjmt LANGT bort på kortet. Kun pga manualen at jeg fant de, og det var bare akkurat at jeg fikk skrutrekkeren nedpå. Kunne aldri i verden fått tredd noe nedpå de heller. Var som sagt bare to flekker med sølv eller hva det nå er..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...