Gå til innhold

Hvordan installerer jeg en RAM-brikke? *Løst*

JacEr

Anbefalte innlegg

I dag har jeg hentet ny PC på postkontoret, bestilte denne for noen dager siden. Jeg er (nesten) fullstendig grønn når det kommer til innsiden av en maskin. Sist jeg åpnet en, var det 486-prossessorer som gjalt, og jeg husker ikke mye fra den tiden, og er heller ikke spesielt oppdatert. Som dere ser av produktbeskrivelsen, følger det med en RAM-brikke som ikke er installert, men fulgte med i en liten pappeske ved siden av hovedforsendelsen. Hvordan bør jeg gå frem for å få utnyttet denne? Bare slå av maskinen, "jorde" megselv og stappe den i en plass den passer? Er det andre instillinger på maskinen som bør gjøres om, eller vil alt bare falle på plass av seg selv når jeg slår maskinen på igjen? Som sagt, jeg er veldig grønn på dette område, og setter stor pris på om all hjelp jeg får kommer inn med teskje. :)

Endret av JacEr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slå av pcen,riv ut kablene og start en gang til så all strøm går ut.

(vifte går rundt 1 gang osv)

Så tar du av sidedøren og evt legger pcen ned.

Der ser du 1 ram brikke fra før og da åpner du låsene på hver side i slotten ved siden av setter rambrikken rette vegen , se på slotten og brikken [------------I-------] og sett ned rammen , da skal låsene smette opp igjen . Kan også presse litt ned på hver side for å hjelpe til.

installing-ram.jpg

install_184ddr.gif

Eneste feilen man kan gjøre er å sette brikken feil veg noe som ikke går pga hakket og spormønstret.

Endret av War
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...