Gå til innhold

32/37 tommer LCD TV - anbefalinger

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har fått i oppdrag for en bekjent å finne fram til en god LCD TV. Størrelse skal være 32" eller 37", den må ha minimum 2xHDMI og det er også viktig at den har relativt bra lyd i de integrerte høyttalerne ettersom den ikke skal kobles til eksterne høyttalere.

TVen vil hovedsakelig benyttes til vanlig TV-titting (via Get), og skal også kobles til laptop (via HDMI) for film.

Pris maks 11-12'.

Har foreløpig sett litt på disse to:

Toshiba 37X3030DG

(Vunnet test i Lyd&Bilde og VG mener jeg)

Sony Bravia KDL-32D3000

(Vunnet test funnet her på siden)

Hun hadde også sett på en på Expert (Philips 32pfl7772d), men finner ikke så mye info om denne.

Ser ut som det er mange kunnskapsrike personer her på forumet, så er svært takknemlig for innspill vedrørende dette. Evt. hvordan disse TVene er, eller andre alternativer.

På forhånd takk!

Mvh Sindre

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Som så ofte før: Med det bruksområdet, hvorfor LCD?

Vel, har ikke veldig peiling på flatskjermer, men er ikke LCD å foretrekke fremfor Plasma (går ut ifra det er det du sikter til)? Får man i hele tatt plasma ned i 32"? Har på en måte fått oppfatningen av at LCD er i ferd med å overta for plasma.

Og hva mener du med "det bruksområdet"? Er ikke dette hva en TV normalt brukes til? ;) Hvorfor skal jeg ikke velge LCD?

Takknemlig for tips.

Endret av azidG
Lenke til kommentar

Med bruksområde mener jeg TV og film og ikke PC og konsoll. Du får en svært god 37" plasma til under 10.000. Plasma regnes som bedre på TV og film. LCD har en fordel i forhold til PC-bruk, ihvertfall i den prisklassen. En modell som ofte anbefales er Panasonic PV 70.

Lenke til kommentar
Med bruksområde mener jeg TV og film og ikke PC og konsoll. Du får en svært god 37" plasma til under 10.000. Plasma regnes som bedre på TV og film. LCD har en fordel i forhold til PC-bruk, ihvertfall i den prisklassen. En modell som ofte anbefales er Panasonic PV 70.

Ok, takk for svar.

Noen andre som har innspill å komme med?

Har sett en del på Panasonic TH-37PV70 nå, og det virker som den er veldig bra. 42 tommeren har scoret bra i en del tester. Det som er dumt er at jeg ikke finner noen butikk (type Elkjøp, Expert, el.) som har denne. Kan alltids kjøpe på nett, men er litt dumt dersom det skulle skje noe med den samtidig som det hadde vært greit å se den "live" først.

Har også lest noe om at plasma-paneler har kortere levetid enn LCD. I tillegg er de utsatt for "innbrenning" av bilde. Den lave oppløsningen bekymrer meg også noe, men det har kanskje ikke så mye å si dersom den skal brukes til film fra PC og ikke spilling/andre ting.

Hmm, ikke lett dette...

Endret av azidG
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...