Gå til innhold

AM2 vs 939! Anbefalte hovedkort...

glimpze

Anbefalte innlegg

Hei!

Har selv socket 939 hovedkort med AMD Athlon X2 4400+. Ser denne prosessoren koster 3760kr til socket 939 nå for tida, mens den kun koster 543kr til AM2. Hvorfor i alle dager er det slik? Flere som har AM2? Og er socket 939 "bedre" enn socket AM2? Hva er egentlig forskjellen?

Jeg tenker snart å bygge meg ny pc, trolig med en 4-kjerner til intel. Hva slags hovedkort/socket bør jeg da kjøpe? Noen sammensetninger som er bedre enn andre?

På forhånd takk...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det er fordi den er utgått at prisen er sånn, AM2 er nyere og har støtte for ddr2 ram.

hva gjeder det nye er det Intel Socket 775 som gjelder.

selv kjøpte jeg nettop en q6600 og et Asus maximus formula som jeg syns virker veldig bra, men er jo ikke akkurat den billigste muligheten:)

Lenke til kommentar

aha...da så!

Tenkte litt på q9450 eller q9300. Intel socket 775 som gjelder da også? Hehe, kanskje et dumt spørsmål, men kan jeg hive på et GeForce 8800GT kort på socket 939 som jeg har eller AM2? Er jo PCI, så det burde jo gå greit? Hehe, kanskje ikke så mye vits uansett, men...

Er det noen AM2 kort som har mulighet for skjermkort i sli? Kan ikke finne noen på prisguiden her på hardware...

Lenke til kommentar

aner ikke hvorfor dem ikke bare setter ned prisene på 939 CPU-er, hvem er det som fortsatt vil punge ut masse penger for dette nå? Da kan man likegodt kjøpe AM2+ og det blir billigere.

Det er vel den med at dem som vil ha 939 nå punger ut det som det koster uansett, så de trenger ikke senke prisene.

Har selv 2 939 prosessorer og et hovedkort liggende. Er umulig å fikse det, vil koste for mye for reservedeler (enten nytt hovedkort eller bytte av CPU), så 939 er definitivt dødt..

Synd siden jeg har mye liggende. Men PC hardware er vel ikke kjent for å ha mye gjenbrukspotensiale vel... kun om alt fungerer. Ellers kjøper man nytt.

Lenke til kommentar
aner ikke hvorfor dem ikke bare setter ned prisene på 939 CPU-er, hvem er det som fortsatt vil punge ut masse penger for dette nå? Da kan man likegodt kjøpe AM2+ og det blir billigere.

Det er vel den med at dem som vil ha 939 nå punger ut det som det koster uansett, så de trenger ikke senke prisene.

Har selv 2 939 prosessorer og et hovedkort liggende. Er umulig å fikse det, vil koste for mye for reservedeler (enten nytt hovedkort eller bytte av CPU), så 939 er definitivt dødt..

Synd siden jeg har mye liggende. Men PC hardware er vel ikke kjent for å ha mye gjenbrukspotensiale vel... kun om alt fungerer. Ellers kjøper man nytt.

Off topic, sorry: Hva slags s939 prosessorer er det du har liggende?

Men, finnes det s939 hovedkort med to pci-express sloter på? Så kunne jeg kjørt sli...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...