Naranek Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Påstår ikke at jeg har rett til å parkere der fast.Problemet er at hun påstår at hun har det, fordi hun har gjort det i 20 år. Det er strengt tatt ikke noe problem at hun påstår det, bortsett fra i ditt hode. Hun tar feil, og det er derfor ikke noe å bry seg om. At det høres ut som du oppfører deg minst like egoistisk som henne (med den mopedplasseringen) hjelper vel ikke akkurat på din sak. Ellers høres det ut som dere har et elendig regelverk for parkering, men uten oppfølging og bøtlegging/borttauing av dem som ikke følge det vil det uansett ikke hjelpe. Hvis parkeringsplassene tilhører borettslaget, bør borettslaget kunne vedta å få den avskiltede bilen fjernet. Anbefaler at du tar det opp med styret. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 24. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2008 (endret) Problemet er når hun legger lapper på bilen min og krevet at jeg enten fjerner "drittbilen" sånn at hun kan parkere der, eller betaler henne for å bruke den, så hun kan kjøpe parkering et annet sted. Det problemet eksisterer ikke kun i mitt hode. Lappene og truslene er reelle nok. Hun har til og med søkt på reg.nummeret og gravd opp opplysninger om meg. Mopedtrikset ble brukt i ca. 1-2 uke® for å sette henne på plass. Hun brukte nemlig Reserveplassen hver gang hun kunne, selv når hennes egen, faste plass var ledig. Jeg har sluttet å bruke mopedtrikset, og hun har sluttet å bruke RS-plassen når hennes egen er ledig. Jeg har aldri hindret henne i å bruke RS-plassen når min egen bil er på jobb, bortsett fra den uken jeg plasserte mopeden der. Så hun har 9 timer på seg hver dag til å kapre den plassen. Men gjør hun det en gang til mens hennes faste er ledig, er det fram med mopeden igjen. Denslags trass godtar jeg ikke. Endret 24. januar 2008 av Gurin Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Kan dere ikke få snakket med noen voksne mennesker om dette, da? Dere oppfører dere som fjortiser begge to, og jeg vet ikke om det er noe håp om at den mentale alderen skal øke hos noen av dere. (Damen burde vel forlengst ha forlatt fjortisstadiet, og det er vel på tide å komme videre for deg også ... ) Hva med å ta over regien i borettslaget? Det er sjelden noen vil stille opp på sånt frivillig, så det bruker å være fritt fram for den som sier ja. (Eller må du være eier for å kunne være med?) Borettslaget burde jo kunne: - Bestemme hva Reserveplassene skal brukes til - Få kastet ut gamle bilvrak - Avgjøre hvem som evt. skal få disponere en reservert plass, og i hvor lang tid. Bruk av "lapper" og "moped" virker mer som et tidsfordriv enn et realt forsøk på å oppnå det dere begge er ute etter: en parkeringsplass. Du vil neppe gi deg, og det er vel ikke noe som tyder på at dama vil det, så med mindre en av dere flytter kan dere sikkert holde på i årevis. Til slutt ender det vel opp som en komedie med Kristoffer Joner i hovedrollen, og det har ingen av oss fortjent .... Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 24. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2008 Jo, hun har sluttet. Hun parkerer ute for tiden, og har hengt opp lapp på den lokale butikken med "parkering ønskes leid" Merk at jeg har aldri påstått at det er min plass. Jeg bare nekter for at den er hennes. Og derfor vil jeg selvsagt ikke flytte "drittbilen" så hun kan sette sin der. Vil hun parkere må hun komme først til mølla, dvs. parkere der de 9 timene hver dag når jeg er på jobb. Hvis jeg kommer hjem, til opptatt parkeringsplass, parkerer jeg UTE. Det kunne hun også greidd, i stedet for å dele ut lapper, og drive skremsel for å lure meg til å tro at plassen er hennes. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Men hadde det ikke vært bedre om dere begge kunne ha fått disponert hver deres reserverte P-plass? Særlig hvis noen av plassene er opptatt av avskiltede "vrak"? Selv om det ser ut som om det løser seg for deg i denne omgang, hva vil du gjøre dersom en annen person begynner å parkere på "din" plass? Fortelle ham at "her har jeg parkert i mange år"? Det måtte da ha vært bedre med et papir som slo fast at "Gurin disponerer reserveplass X i perioden A til B." Eller noe sånt. Lenke til kommentar
jvc1986 Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Hun virker jo helt skrullete:D Altså: Hun har en egen plass som kun er hennes, denne skal hun jo bruke til vanlig, RS plassen kan brukes hvis flere i familien har bil og da gjelder førstemann til mølla prinsippet. Men hun skal jo ikke da flytte sin bil fra sin faste plass til en RS plass, det vil jo oppta en plass unødvendig, eneste grunnen jeg kan tenke meg til hvorfor hun gjør det må være at hun har problemer med å parkere på den plassen hun er tildelt (trangt, vanskelig å rygge/kjøre inn på). Så det må jo være at den av dere som først kommer til RS plassen kan parkere der, også får man heller godta at man ikke kan parkere der hver dag (noe det virker som du innfinner deg med, men ikke henne). Lenke til kommentar
Naranek Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Problemet er når hun legger lapper på bilen min og krevet at jeg enten fjerner "drittbilen" sånn at hun kan parkere der, eller betaler henne for å bruke den, så hun kan kjøpe parkering et annet sted. Det er ikke et større problem enn du gjør det til. Det er bare å kaste dem i nærmeste søppelbøtte uten å lese dem. Personlig synes jeg dere i det minste burde få inn i regelverket at hvis man har privat parkering, skal man være nødt til å bruke den plassen. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 24. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2008 (endret) Plassen hennes er litt vanskelig å parkere på. Det vil si: den er akkurat som 90% av plassene i denne garasjen. Det er RS-plassen som er eksepsjonellt enkel i bruk, da den er nærme porten, og det bare står MC ved siden av den. Derfor kan man ta en skikkelig sving, i stedet for å kjøre fram og tilbake til man er beint innenfor stripene. Men, siden hun har såpass liten bil, burde hun klare å parkere på sin tildelte plass uansett. Jeg kaster ikke lappene i søpla, men tar vare på dem i tilfelle jeg skulle få bruk for å bevise kommunikasjonen vår. Jeg synes det er for dumt å ordne dette ved hjelp av en tredjepart (formann i borettslaget), hun får selv skjønne at hun ikke kan kreve meg bort derfra for å disponere plassen helt selv. Å parkere der når jeg er på jobb: greit. Men ikke kreve flere rettigheter enn det jeg har. Hun parkerer som sagt ikke inne med denne bilen lengre, og hun har nå en annen bil stående på sin tildelte. Jeg vet ikke grunnen, men hun ser ut til å bytte bil hver måned... Mulig det er familie på besøk, leiebiler eller liknende. Men den bilen hun krever å parkere på RS-plassen står nå ute, mens hun forsøker å leie en fast plass. Endret 24. januar 2008 av Gurin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå