Gå til innhold

Krangel om felles parkeringsplass.

Anbefalte innlegg

En god løsning involverer ikke at den blir hennes fordi hun er eldst, har bodd her i 20 år, eller noe annet slags tull. Jeg kan være med på at finner'n er vinner'n, men da må det gjelde de ca. 8 andre RS-plassene også. Det er jo som regel minst en plass ledig, men hvilken det er, varierer.

Jeg mistenker at hun vet når jeg drar på jobb, og flytter sin bil fra sin plass til RS-plassen. Bare sånn at den skal være opptatt når jeg kommer.

Jeg har ikke sett henne bråke med noen av de andre faste parkererne.

Det er denne hun vil ha, fordi den er "hennes" og var det siden 1987.

Hvis hun vil parkere innendørs kan hun parkere 1 stk. bil på 1 stk. parkeringsplass. Men hun MÅ ikke velge fellesplassen når hennes egen er ledig.

Hadde det vært så enkelt som at jeg tar hennes hvis hun tar "min", så var det jo greit. Men jeg kan ikke parkere på hennes plass. Da blir jeg den eneste av oss to som bryter nedskreven lov. Hun krever 2 plasser, men har i virkeligheten sjelden mer enn en bil.

Endret av Gurin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg påstår ikke at noen skal ha rett på den. Jeg sier derimot at de lappene hennes er idioti, og at hun ikke har noen argumenter som er BEDRE enn mine.

Mopedtrikset er nytt.

Bilen står der kun når den står der. I et 9 timers vindu hver dag, hadde hun muligheten til å parkere der. Og da måtte jeg stått ute når jeg kom hjem.

Helt greitt.

Problemet er at hun mener den er hennes.

I stedet for å parkere når det er ledig, legger hun igjen sure lapper når det er opptatt.

Jeg har heller aldri påstått at den er mer min enn andres, når jeg sier "min" på forumet er det kun en talemåte.

Hvis det er meningen at vi skal ha faste plasser, så er jeg den opplagte kandidaten.

Og hun er tydelig for faste plasser.

Lenke til kommentar

Det finnes en opplagt løsning; nemlig at en av oss snakker med en nabo som ikke har bil.

En gammel bil har stått på en av de andre RS-plassene i 10 år uten skilt.

Forsvinner den, blir det plass til oss begge, side om side.

Det er andre avskiltede biler der nede også, inkl. en som har stått feilparkert i 4 år. Den dekker to plasser. Pluss noen naboer som simpelthen ikke har bil.

Jeg ventet ingen konkret løsning fra dere.

Men jeg lurte på disse tingene:

"jeg er eldre enn deg"-prinsippet. Hun påstår at hun har bodd her i 20 år. Hva så?

Etikken rundt moped-trikset

Hva en reserveplass egentlig er

osv.

Det jeg derimot IKKE ønsker å gjøre, er å la henne tro at hun vant ved å agere sinna seksåring. Det var like før hun påstod at pappaen hennes er sterkere enn min pappa.

Hun er sikkert samme typen som riper opp nabobilene når hun åpner døren.

Jeg KAN ikke la henne tro hun utrettet noe. Da bruker hun samme taktikk igjen, og det er ikke bra for samfunnet, eller for egoet.

Hvordan kan jeg parkere et annet sted, uten at hun triumferer?

Jeg har heller ikke lyst til å betale for å parkere et annet sted, mens hun får RS-plassen tilbake helt gratis.

Jeg tenker å kutte ut mopedtrikset og la henne parkere hvis hun er så heldig at hun slutter tidlig på jobb. MEN: Hvis hun velger RS-plassen framfor sin egen, må jeg ta fram mopeden igjen. Hun har et valg som jeg ikke har, nemlig en EGEN plass.

Jeg vil ellers ikke foreta meg noe som helst, med mindre jeg får en anmeldelse med dom, eller et pålegg fra formannen i borettslaget.

DA vil jeg snakke med en nabo og evt. betale for å stå der.

Hva er en grei sum å betale for en enkel parkeringsplass i en fellesgarasje, der eieren uansett ikke har bil selv?

Endret av Gurin
Lenke til kommentar

Dere må da en eller annen form for styre eller noe slikt i denne blokken? Hva med å skrive et saklig brev, der du legger fram problemet- både med de avvskiltede bilene, og at noen mener de har "faste" plasser til de? Så blir det sikkert vedtatt ett eller annet.

Du sier flere av de andre ikke har bil. Da kan du jo leie plassen til en av de andre leilighetene?

Lenke til kommentar

Når det gjeld pris på parkerningsplass / garasjeplass så er det veldig avhengig av kor dette er iforhold til sentrum og parkeringsmuligheitene i området

Kan ta to egne eksempler i Oslo:

1) Storoområdet, litt vanskeleg å få gateparkering. 450,- pr månad for underjordisk garasjeplass.

2) Kalbakken (Grorud), gode parkeringsmuligheiter i gata. Parkeringsplass med motorvarmer 40,- pr månad og for garasjeplass 60 ,- pr månad.

Lenke til kommentar

Denslags summer er helt på viddene.

De skal ikke leve av denne parkeringsavgiften, heller!

Byen heter Sandnes, stedet er ca. 2-3 km utenfor sentrum, og det er et hav av utendørsparkering for dem som liker å gå. Jeg er mer interessert i en symbolsk sum. Det er snakk om folk som uansett ikke eier en bil. Jeg betaler ikke 10% av lønna på å parkere.

Eksempel 2 er akseptabelt. Går gjerne høyere og. Men eksempel 1 er på viddene.

Endret av Gurin
Lenke til kommentar

hvis det er noen av naboene uten bil du har et allright forhold til, så tipper jeg at hvis du spiller dine kort riktig får du sikkert låne plassen, sånn du beskriver beliggenheten høres det ikke ut som om plassene er verdt stort, med mindre man bor i blokka

Endret av SirAmp
Lenke til kommentar

450 er dyrt ja, men det var pressområde og god plass for bilene. Ein parkeringsplass på gateplan utan motorvarmer eller andre finesser bør ikkje akkurat vere dyrare enn dei 40.- i månaden som parkeringsplass med motorvarmer som eg har tilbudet om her på kalbakken.

Lenke til kommentar

Spørsmålet er om den metoden vil slå tilbake på ein sjølv, då motparten kan bruke det mot trådstarter om han parkerer det to påfølgende dager.

Om det derimot vikles mot bilvraka som står på reserveplassen så lager ein ikkje ein boomerangsak for seg sjølv.

Lenke til kommentar

Hei Jankee

Høres ut som du er rimelig kjent på Kaldbakken.

Her jeg bor i samme området koster det 50 uten motorvarmer.

Forøvrig til Gurin: I borettslag er fellesområder, ja felles. Altså har ingen av dere rett. Slike ting bør derfor løses av borettslagsstyret.

Lenke til kommentar

Tromsø. Riktig nok midt i sentrum, men det er fortsatt ganske ille å måtte betale for å stå utenfor egen vei. Dette er fordi kommunen eier alle veier i sentrums sonen, ergo er det parkeringforbud overalt. Bortsett fra oppmerkede plasser, og der koster det altså en del å stå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...