Gå til innhold

Fotokonkuranse V.4 Runde 11: "Action"

Fotokonkuranse V.4 Runde 11: "Action"  

68 stemmer

1. 1. Hvem fortjener å vinne runde 11: "Action" ?

• [img]http://www.diskusjon.no/uploads/monthly_01_2008/post-90344-1200870638_thumb.jpg[/img] - "Bubblecatcher"
      21
    • [img]http://www.diskusjon.no/uploads/monthly_01_2008/post-90344-1200870651_thumb.jpg[/img] - "Fly"
      22
    • [img]http://www.diskusjon.no/uploads/monthly_01_2008/post-90344-1200870662_thumb.jpg[/img] - Speed Demon
      17
    • [img]http://www.diskusjon.no/uploads/monthly_01_2008/post-90344-1200870674_thumb.jpg[/img] - Sykkel Action
      8

Anbefalte innlegg

Skjer det noe men den personen som vinner sammendraget??

Den personen kommer til å skli på et bananskall og kommer aldri til kunne fotografere mer igjen. (Det var selvsagt kødd, for de som ikke skjønte det...)

I utgangspunktet skulle det ikke være noen form for premiering, men akam-redaksjonen har vel lovet en liten premie denne gangen, fordi vi har vært så flinke til å holde denne konkurransen gående...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skjer det noe men den personen som vinner sammendraget??

Den personen kommer til å skli på et bananskall og kommer aldri til kunne fotografere mer igjen. (Det var selvsagt kødd, for de som ikke skjønte det...)

I utgangspunktet skulle det ikke være noen form for premiering, men akam-redaksjonen har vel lovet en liten premie denne gangen, fordi vi har vært så flinke til å holde denne konkurransen gående...

Ok

Lenke til kommentar

Det ble en utrolig jevn runde dette, hvor det endte med delt førsteplass og delt tredjeplass:

1) "Bubblecatcher", fotograf Kimare (10 stemmer)

1) "Speed Demon", fotograf Anew (10 stemmer)

3) "Fly", fotograf; haakonts (8 stemmer)

3) "Sykkel Action", fotograf; RKR1992 (8 stemmer)

Nå oppstår spørsmålet hvem som skal arrangere neste runde. Jeg foreslår Kimare, siden Anew har arrangert tidligere, men dette kan jo vinnerne (Kimare og Anew) finne ut seg i mellom. Begge får imidlertid 4 poeng og kan ikke delta i neste runde. (Jevnfør konkurranseregel nr 9).

Gratulerer alle sammen! :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg kan arrangere og har sendt noen forslag på tema til anew. Jeg regner med vi gjør det sammen. Forøvrig kan jeg ha problemer med å laste opp bildene kl. 2400 søndag, men vil evt forsøke å snike meg til å gjøre dette på jobb mandag morgen. Jeg vil forslå at dette tidspunket flyttes til et mer familievennlig tidspunkt i V.5 som vel starter etter runde 13. kl 2100 eller 2200 burde holde for de fleste.

Lenke til kommentar
Jeg kan arrangere og har sendt noen forslag på tema til anew. Jeg regner med vi gjør det sammen. Forøvrig kan jeg ha problemer med å laste opp bildene kl. 2400 søndag, men vil evt forsøke å snike meg til å gjøre dette på jobb mandag morgen. Jeg vil forslå at dette tidspunket flyttes til et mer familievennlig tidspunkt i V.5 som vel starter etter runde 13. kl 2100 eller 2200 burde holde for de fleste.

For meg personlig har tiden mellom kl 21:00 og 0:00 hatt en del å si, da jeg ofte ikke er hjemme før etter kl 21 på søndager. Jeg registrer også at de fleste bidragene blir levert iløpet av disse timene, også denne runden kom to av bidragene inn etter kl 23. At arrangør eventuelt ikke kan legge ut bildene før dagen etter, synes jeg ikke er så farlig - det får vi heller bare godta. Men hvis de fleste ønsker noe annet, bøyer jeg meg selvsagt for det.

Tredjeplass gir forøvrig 1 poeng. Selv om man i dette tilfellet fikk nest flest poeng, var det likevel to andre som fikk flere poeng. Da blir det dessverre bare 1 poeng... :(

Lenke til kommentar
For meg personlig har tiden mellom kl 21:00 og 0:00 hatt en del å si, da jeg ofte ikke er hjemme før etter kl 21 på søndager. Jeg registrer også at de fleste bidragene blir levert iløpet av disse timene, også denne runden kom to av bidragene inn etter kl 23. At arrangør eventuelt ikke kan legge ut bildene før dagen etter, synes jeg ikke er så farlig - det får vi heller bare godta. Men hvis de fleste ønsker noe annet, bøyer jeg meg selvsagt for det.

Jeg skjønner den og sålenge du er en slags primusmotor på denne konkurransen, bør det muligens veie tungt. Et alternativ kan være å prøve f.eks kl 2300 på runde 13 og se hvordan det går. Da bør vedkommende som vinner gjøres oppmerksom på dette og merke det tydelig i reglene.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner den og sålenge du er en slags primusmotor på denne konkurransen, bør det muligens veie tungt. Et alternativ kan være å prøve f.eks kl 2300 på runde 13 og se hvordan det går. Da bør vedkommende som vinner gjøres oppmerksom på dette og merke det tydelig i reglene.

Dette har jo vært diskutert flere ganger tidligere. Før varte konkurransen kun en helg og da var det muligens et poeng å ha fristen så sent så mulig. Nå som den går over to helger synes jeg ikke det burde være noe problem å flytt innleveringsfristen til f. eks. 21.00. Det er jo vanlig å utsette alt lengst mulig, og det forklarer vel at bidragene ofte kommer inn etter 23.00!?

Lenke til kommentar

Greit nok at det kan være småkjipt å sitte oppe til over midnatt, men det er jo ikke noe problem at bildene blir lagt ut neste dag.

De gangene jeg kommer med et bidrag er det sjelden jeg begynner å jobbe med etterbehandling før kl 23 på søndag - rett og slett fordi jeg ikke har tid før.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Takk for den. Klart jeg jukser ved å registere mange brukere for å vinne en FULLSTENDIG ubetydelig konkurranse på akam, fordi her er det SVÆRE premier å hente. Faktisk er det kun ekstraarbeid for vinneren.....

Et kjent ordtak sier "På seg selv kjenner man andre". Sånn da var du satt i bås.

Lenke til kommentar
Ser for meg det er mye juksing her. Speed-bildet var jo klart best, men er så vidt nummer to. Sikkert mange som har flere brukere.

Hvilket bilde som er best må vel være en vurderingssak. Men det du sier er altså det bidraget som har flest poeng NÅ har opprettet flere brukere etter konkurranseslutt? Høres sannsynlig ut. :whistle: For bildet du viser til hadde faktisk sanket like mange stemmer og fikk delt 1. plass da konkurransen var over.

Men når jeg ser antall innlegg du har skrevet siden du ble medlem, må jeg virkelig undre på om du har noe liv? (938 innlegg på ca 3 uker!!!)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...