TheExcalibur Skrevet 19. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2008 Jeg har hørt at disse Mirage Høytalerne har kommet med full lyd spredning. Hundre prosent fra høytaleren. Omniopular eller noe sånt. Tenk deg den lyd opplevelsen du. Da gjør det kanskje ikke så mye med den andre faktoren. Hehe^^ Lenke til kommentar
epifant Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Omnipolar ja Etter hva jeg vet skal visstnok flere kanaler gjøre at rommets påvirkning blir mindre (se bl.a. Harman Internationals whitepapers), men det er nok ikke dumt å etterstrebe et mest mulig optimalt rom uansett. I følge Audiocritic.com skal visstnok Mirages Xbox360-høyttalersett spille veldig bra,men om det er en direkte årsak av det omnipolare spredningsmønsteret eller konstruktørenes kunnskap vet jeg ikke. Lenke til kommentar
TheExcalibur Skrevet 20. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2008 Ja, enig. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 (endret) Viktigere vil jeg påstå Nåja, eit middelmådig anlegg gjev ikkje grønne skogar om det står i eit optimalt rom. Eit godt anlegg kan derimot lage god lyd i eit rom som ikkje er optimalt, berre ikkje heilt optimalt. Har ein tid, pengar og ikkje minst rom til å gjennomføre eit godt lydrom så er eg veldig for det, men prioriter i første omgang anlegget. Endret 20. januar 2008 av Zeph Lenke til kommentar
TheExcalibur Skrevet 21. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2008 Ja, anlegget først men kan man skaffe hus som passer er det bare yppelig^^ Lenke til kommentar
chrlod Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 (endret) Noe av det grommeste man kan skaffe seg er Yamahas DSP-Z11, en 11.2 kanals reciever. Den bygger i utgangspunktet på 7.2 prinsipp og utvides med Yamahas presence teknologi. http://www.yamaha-service.de/service-downl...mahadsp_z11.pdf Mirages omnipolare høyttalere er vanvittig bra. Jeg har hatt gleden av å høre OMD-25 med tilhørende 7.1 surroundsett. Lyden er super oppløst og svært luftig. CV er nok på ingen måte grensprengende. De gir godt lydtrykk til en billig penge, men blir ettertrykkelig plassert på alle punkter av dyrere saker. Klipsch er bra om du liker dynamikk og attack i lyden. EDIT Oi, en gammel tråd ja.. vi er kommet til 2009 nå Endret 23. januar 2009 av chrlod Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Men altså: Er det to dedikerte basskanaler? Hvis ikke blir det vel litt feil å kalle det 7.2. Lenke til kommentar
chrlod Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Etter som jeg har forstått finnes det to left/right kanaler. Hvordan dette blir løst i praksis vet jeg ikke. Få kilder har vel støtte for dette. Så, enten spilles samme signal på begge, ellers simuleres effekten. Svært stor nytteverdi har nok ikke left/right kanaler for sub, ettersom dette frekvensområdet ikke kan retningsbestemmes. Lenke til kommentar
SteffenMA Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Men altså: Er det to dedikerte basskanaler? Hvis ikke blir det vel litt feil å kalle det 7.2. Ja mener det. Uten at jeg er helt sikker, så kan du ha en sub som tar de høyere frekvensene, f.eks 12". Og en 15" som tar de lave. Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Yamaha på sine toppmodeller har 11.2 systemer. Bare å begynne innkjøpet. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/stapedius 11.2 er ramt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Jeg synes dette var litt morsomt: Skittent mener jeg rå bra^^ Eller er det noen som har noe mer skittent?Bortsett fra 5.1 CV^^ :!: Jeg begynner å få greie på Hi Fi nå ja. Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Hahaha, dagens andre latterkule! Takk for litt humor dagen derpå, fLeReK :!: Lenke til kommentar
Petaaar Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Jeg synes dette var litt morsomt:Skittent mener jeg rå bra^^ Eller er det noen som har noe mer skittent?Bortsett fra 5.1 CV^^ :!: Jeg begynner å få greie på Hi Fi nå ja. hehe <3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå