Mr. Myagi Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Hei.. Jeg har kjøpt mic Shure PG48. Men når jeg kobler den til pcen kommer det ingen lyd, det er helt dødt. Har også prøvd å koble den gjennom mixer, men det hjalp ikke.. Noen som vet hva problemet kan være? På forhånd takk. Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 tipper den trenger phantommating Lenke til kommentar
Mr. Myagi Skrevet 12. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2008 hmmm ok.. men hva er egentlig det? er det sånn at jeg trenger mikser e.l? er litt n00b Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 det er tilførsel av spenning (48V) til mic'en over XLR kabelen, du trenger noe som har mulighet for fantommating (phantom power) noe alle mixere med xlr inn og respekt for seg selv har, noen lydkort har det også, men å bruke en jack - xlr kabel går ikke. Lenke til kommentar
dTx Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 det er tilførsel av spenning (48V) til mic'en over XLR kabelen, du trenger noe som har mulighet for fantommating (phantom power) noe alle mixere med xlr inn og respekt for seg selv har, noen lydkort har det også, men å bruke en jack - xlr kabel går ikke. hei.. trur du denne her funker til det bruket? LEEM PRA-12A Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 den der har fantommating ja Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Og du kan koble den til linjeinngangen på lydkortet, og dermed få bedre lyd Lenke til kommentar
dTx Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 (endret) Nice.. den kostet ikke så mye eller. det blir nok den tenker jeg:) men er det noe annet jeg trenger til den? Endret 13. januar 2008 av dTx Lenke til kommentar
Mr. Myagi Skrevet 13. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2008 hmmm.. må kjøpe en 12V Dc adapter da.. noen som veit hvor det biligste stedet jeg får kjøpt en sånn? Lenke til kommentar
Fløffy Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Mik'en er dynamisk og treng ikkje phantommating.. Hadde det vore ein kondensator(AKG er eut bra døme) mik hadde den hat bruk for det. Lenke til kommentar
Mr. Myagi Skrevet 13. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2008 var overgangen mellom store- og lille-jack som var mongo.. ordna seg nuh Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Vet ikke hva du skal ta opp, men du får fortsat bedre lyd ved å bruke en egen mikrofonforsterker i forhold til mikrofoningangen på lydkortet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå