Gå til innhold

Ny prosessor kjøler, men varm likevell.

bjornw7

Anbefalte innlegg

Har akkurat kjøpt meg en Noctua NH-U9F, 4 Dual-Heat-Pipes, 92mm. Kjøpte med artic silver 5. Satte kjøler'n på prosessoren og hadde på kjølepasta. Skrudde på PC-en og tempraturen lå på 42 grader idle. Det den gamle stock kjøleren min lå på. Noen som vet hva jeg kanskje gjorde feil ? Har hørt att folk får prosessorene sine på 12 og 13 grader idle med denne kjøleren. Men jeg er jo langt unna 12-13 grader idle. Må vere noe jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har akkurat kjøpt meg en Noctua NH-U9F, 4 Dual-Heat-Pipes, 92mm. Kjøpte med artic silver 5. Satte kjøler'n på prosessoren og hadde på kjølepasta. Skrudde på PC-en og tempraturen lå på 42 grader idle. Det den gamle stock kjøleren min lå på. Noen som vet hva jeg kanskje gjorde feil ? Har hørt att folk får prosessorene sine på 12 og 13 grader idle med denne kjøleren. Men jeg er jo langt unna 12-13 grader idle. Må vere noe jeg kan gjøre?

Du kan ikke få lavere temperatur enn romtemperaturen, så for at du skal få 12-13 grader idle temp må romtemperaturen være lavere enn 12-13, mest sannsynlig 5-10 lavere.

Hvilken prossesor er det du har? 42grader idle er helt greit det om du har normal romtemperatur (20-25grader)

Temperaturen på CPU er også avhengig av at det er god nok luftgjennomstrømning igjennom kabinettet

Lenke til kommentar

12-13 grader, yea right, jeg har en thermalright 120 extreme og prøvde med en delta på den, gikk ikke under 20 i load, og den viften har så mye RMP at den kan lett blåse bort en dørmatte^^ nå bruker jeg en mist 120mm vifte, ligger på rundt 30 grader i load core 1-2, og 3-4 ligger på 25-28

Endret av lunnr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...