ikar0s Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 (endret) Heisann! Tenkte jeg skulle gå til anskaffelse av ny bærbar PC. Er lenge siden jeg kjøpte så har ramlet litt ut av dansen, så jeg lurer på om noen guruer kan si om denne er prisverdig og verdt å kjøp?. Skal primært brukes til nettsurfing, streame litt video, litt enklere spill som starcraft osv. Er denne verdt sine 4998 kr, eller er det andre modeller jeg heller burde gå for i denne prisklassen? Takker for eventuelle inspill! LINK Endret 12. januar 2008 av ikar0s Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Heisann! Tenkte jeg skulle gå til anskaffelse av ny bærbar PC. Er lenge siden jeg kjøpte så har ramlet litt ut av dansen, så jeg lurer på om noen guruer kan si om denne er prisverdig og verdt å kjøp?. Skal primært brukes til nettsurfing, streame litt video, litt enklere spill som starcraft osv. Er denne verdt sine 4998 kr, eller er det andre modeller jeg heller burde gå for i denne prisklassen? Takker for eventuelle inspill! LINK Vil si at det er veldig mye for pengene. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 jeg vil si at denne er mer for pengene og ett bedre kjøp i denne prisklassen. Legg til en 1 GB minnebrikke til kr 185,- så har du like mye minne som Toshibaen, men sparer fortsatt 800 kroner på en pc som er like bra eller bedre på alle punkter bortsett fra prosessoren. det ville i hvertfall jeg ha gjort. Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 (endret) jeg vil si at denne er mer for pengene og ett bedre kjøp i denne prisklassen. Legg til en 1 GB minnebrikke til kr 185,- så har du like mye minne som Toshibaen, men sparer fortsatt 800 kroner på en pc som er like bra eller bedre på alle punkter bortsett fra prosessoren. det ville i hvertfall jeg ha gjort. Elkjøps kundeservice < Komplett.no's kundeservice. Fordel å kunne levere tilbake dingsen i en fysisk butikk også, om du ikke er "over middels datakyndig", som det heter. Celeron M prosessoren er en god del dårligere enn T2310, ser for meg at vista blir et pes på lenovoen. Endret 12. januar 2008 av Lilac1 Lenke til kommentar
ventle Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Celeron M prosessoren er en god del dårligere enn T2310, ser for meg at vista blir et pes på lenovoen. har du tall eller tester som viser dette? De er basert på samme arkitektur, forskjellen er såvidt jeg vet bare at T2310 er dobbeltkjerne og har SpeedStep, mens M530 kompenserer til en viss grad med høyere klokkefrekvens. Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Celeron M prosessoren er en god del dårligere enn T2310, ser for meg at vista blir et pes på lenovoen. har du tall eller tester som viser dette? De er basert på samme arkitektur, forskjellen er såvidt jeg vet bare at T2310 er dobbeltkjerne og har SpeedStep, mens M530 kompenserer til en viss grad med høyere klokkefrekvens. Har en masse indisier fra notebookreview.com, samt at dobbelkjerneprosessorer alltid vil være bedre enn enkeltkjerneprosessorer vedr. multitasking. Dual-core er kanskje ikke framtidssiktet lengre, men singlecore burde vært lagt død og begravet forlengst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå