Gavekort Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 (endret) Hei, jeg har bestillt en Western digital caviar 500gb S-ATA-disk, jeg plugga inn alt (s-ata strøm og s-ata kabelen), jeg satte s-ata kabelen på secondary (svart slot)... Og nå finner jeg ikke disken.... Disken skal være en lagringsdisk, selv om det er den nyeste og største disken. Må jeg lage disken til en partisjon, og hvis jeg gjør det, må jeg fragmentere den andre disken? Disken! Endret 12. januar 2008 av Bob_mafia Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Nye disker må initialiseres, dvs at det må lages en partisjon (eller flere). Det gjøres i Diskbehandling. http://www.theeldergeek.com/disk_management.htm Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 12. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2008 (endret) Takk, men hvordan kan jeg sette den inni en partisjon uten windows-cd? Har ikke det! Edit: glem det! Endret 12. januar 2008 av Bob_mafia Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 (endret) Skjønte ikke spørsmålet. Du skal bruke den nye disken som lagringsdisk, så da har du vel Windows i gang allerede? Da får du vel startet Diskbehandling. Du har ikke behov for noen CD til dette. Edit: "glem det" - da ser det ut som du fant ut av det. Endret 12. januar 2008 av hårek Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 12. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2008 Må jeg formatere disken, vet det er et dumt spørsmål, men det tar så jææævlig med tid.. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Du kan godt velge 'hurtig formatering', det går på et par sekunder. Vanlig formatering skal sjekke hele disken for feil først, det tar mange timer. Men det kan jo være greitt å få gjort på en helt ny disk. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 12. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2008 Du kan godt velge 'hurtig formatering', det går på et par sekunder.Vanlig formatering skal sjekke hele disken for feil først, det tar mange timer. Men det kan jo være greitt å få gjort på en helt ny disk. ok, da venter jeg da... Takk for alt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå