Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Volvo XC90 forsvinner

Carman

Anbefalte innlegg

Volvo har bestemt seg for å erstatte XC90 med en større en som blir kaldt XC100... De har ikke lakt ut mange bilder av den. disse er de eneste...:

71qtfcz.jpg

6tc81et.jpg

6t027i8.jpg

Den ligner ikke akkurat en SUV som XC90`en...

7xnr47t.jpg

(btw det er faren min sin bil :p)

Hva syntes dere om dette?

Edit: Bildene av XC100`n over er bilder av consept bilen... men denne ligner jo litt...

6x7h3zd.jpg

Endret av Carman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

XC100 kommer i 2010 om jeg ikke husker feil, eller så var det i 2009... jeg leste dette i et svansk bilblad! og det var en liste over kommende bilmodeller som fabrikkene ikke ville vi skulle vite om! det stod at det kommer en ny Toyota Land Cruiser også... og at det kommer en helt ny Mercedes cab. som blir S-Klasse Cab... men den heter ikke S-Klasse...

Lenke til kommentar
De har vel skjønt at det er dårlig butikk å lage biler de ikke kommer til å få solgt

XC90 er jo relativt populær da?

Jepp, men det er ganske dumt å tenke sånn hvis man skal utvikle modellprogrammet sitt. Statistikkene viser at (store) SUVer taper popularitet både blant politikere og folk flest. De blir for store og tunge, slik at de bruker for mye drivstoff og har for høye utslipp.

Dette må man tenke på når man holder på med den ressurskrevende oppgaven det er å utvikle en helt ny bil.

Jeg tror derfor at det langt på vei er riktig at XC90 "forsvinner", men at det kommer en arvtager med spesifikasjoner som sender ut litt andre signaler enn XC90 gjør.

Det er ganske tydelig at toppledere er flokkdyr når det kommer til bilvalg - jeg vet om konsernkontorer i Oslo hvor 1/3 av bilene på parkeringsplassen er XC90. Det smarteste Volvo gjør er å lage en bil som definerer hva som skal være trendy for denne kjøpergruppen i neste omgang. Det er ganske stor sannsynlighet for at det blir en lavere, mer drivstofføkonomisk bil.

EDIT: Ser det blir henvist til en annen tråd på forumet som omhandler 08/09 XC90 - dette er AFAIK bare en facelift, mine tanker går noen år lengre fram enn det.

Endret av dsgf
Lenke til kommentar
Så vidt jeg har hørt så har XC 90 slitt med en del problemer... uten at jeg kan bekrefte dette...

Personlig har jeg aldri likt XC90. Designet på XC100 vist over her var jo rett og slett forferdelig...

Jeg hadde sommerjobb i en butikk som solgte volvo og renault. Og på 8uker så tror jeg det var 1 XC90 som var innom verkstedet og dette var kun for vanlig service. Var mye mer vanlig å se V40 og V70.

Lenke til kommentar

Den concept bilen som du kaller XC100 har vært en idè i veldig lang tid. Husker jeg rett så fortalte selgeren om den når vi var hos Hunsbedt bil i Kvinesdal når vi kjøpte Volvo S80 i 2005.Denne er nå solgt, tho og byttet ut med o6' V70D5 og 07' Mercedes E220 cdi avantgarde.

For å si det slik. Det er ikke bare XC90 som det er problemer med. Vi har hatt en drøss med Volvoer opp igjennom årene, og f.eks S80 skiftet vi lamper støtt og stadig. Frontlykter spesielt. På V70 knirker det og skrangler, cruise controll er det problemer med å få på til tider, og telefon får ikke kontakt med telenettet. Sant skal sies, den er kjørt nermere 170.000 fordelt utover 3 1/2 år, men slikt bør ikke skje på en bil til nermere 650.000. Nypris den gang.

Endret av Lilos
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...