Gå til innhold

Er skjermkortet mitt defekt?

MrL

Anbefalte innlegg

Pcen har stått på over natta, jeg var såvidt innom pcen når jeg sto. Jeg gikk og spiste, kom tilbake og skjermen var full av røde prikker, jeg fikk ikke gjort en dritt og måtte restarte. Jeg restartet og selv der windows loader kommer det prikker, og på logg inn skjermen. Jeg logger inn og det forsetter litt til, også forsvinner det. Så spiller jeg CRysis, det går greit et par minutter før skjermen plutselig blir invadert av røde prikker igjen. Jeg startet den i sikkerhetsmodus, som jeg sitter i nå, og røde prikkene kom på begynnelsen, akkurat som jeg sa, men har forsvinnet forløpig.

Jeg har et XFX 8800 GTS 640 mb, kjøpt i november 2006. Hva er feil, er det driveren/skjermkortet? Og hvor lenge gjelder garantien/er det noen garanti? :S

Endret av MrLG
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sjekket tempen?

Er det klokket?

Har du på eller av "100% boost i OS" så den ikke klokker ned i OS?

Tempen skjekket jeg ikke da røde prikkene kom. Jeg restartet dataen, og da funket det fint hittil, jeg har ikke prøvd å spille enda, men ellers ingen tegn til prikker. Ja det har vært klokket, men kun under spilling, så ikke da de røde prikkene kom.

EDIT: det går litt opp og ned her, stort sett kommer de når pcen har stått på en liten stund.

Her er noen bilder

I sikkerhetsmodus

dsc01400hr3.jpg

Etter jeg avinstalerte driveren

dsc01403jr7.jpg

Stripene/prikkene ser ikke alltid sånn ut da, er litt opp og ned her, når jeg loada windows i stad kom det grønne prikker.

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Klokk ned til normal hastighet?

Ser ut som min skjerm da jeg klokket for høyt.

Om temp er normal og kortet kjører på rett Hz og du har oppdatert driver er det vel ikke annet å gjøre en å skaffe nytt.

Evt teste kortet i en annen pc.

Har du endret kjølingen på kortet? Isåfall kjøler du rammen godt på kortet.

Endret av War
Lenke til kommentar
Klokk ned til normal hastighet?

Ser ut som min skjerm da jeg klokket for høyt.

Om temp er normal og kortet kjører på rett Hz og du har oppdatert driver er det vel ikke annet å gjøre en å skaffe nytt.

Evt teste kortet i en annen pc.

Har du endret kjølingen på kortet? Isåfall kjøler du rammen godt på kortet.

Jeg har tatt til normal hastighet og skiftet til en gamlere driver, akkurat har jeg sittet her en stund uten problember så jeg for bare vente å se om det skjer no snart

Lenke til kommentar
Artifacts grunna overklokking? Virker slik.

Siden du ikkje har noko problem etter du satte skjermkortet ned på standard hastigheter. :)

Joda, har hatt problemer etter jeg satt til standard også. Nå kommer de stort sett under belastninger, hvis f.eks skjermspareren slås på klikker pcen helt og røde prikker kommer. Hva skal jeg gjøre?

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...