MrL Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 (endret) Pcen har stått på over natta, jeg var såvidt innom pcen når jeg sto. Jeg gikk og spiste, kom tilbake og skjermen var full av røde prikker, jeg fikk ikke gjort en dritt og måtte restarte. Jeg restartet og selv der windows loader kommer det prikker, og på logg inn skjermen. Jeg logger inn og det forsetter litt til, også forsvinner det. Så spiller jeg CRysis, det går greit et par minutter før skjermen plutselig blir invadert av røde prikker igjen. Jeg startet den i sikkerhetsmodus, som jeg sitter i nå, og røde prikkene kom på begynnelsen, akkurat som jeg sa, men har forsvinnet forløpig. Jeg har et XFX 8800 GTS 640 mb, kjøpt i november 2006. Hva er feil, er det driveren/skjermkortet? Og hvor lenge gjelder garantien/er det noen garanti? :S Endret 12. januar 2008 av MrLG Lenke til kommentar
War Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Sjekket tempen? Er det klokket? Har du på eller av "100% boost i OS" så den ikke klokker ned i OS? Lenke til kommentar
MrL Skrevet 12. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2008 (endret) Sjekket tempen? Er det klokket? Har du på eller av "100% boost i OS" så den ikke klokker ned i OS? Tempen skjekket jeg ikke da røde prikkene kom. Jeg restartet dataen, og da funket det fint hittil, jeg har ikke prøvd å spille enda, men ellers ingen tegn til prikker. Ja det har vært klokket, men kun under spilling, så ikke da de røde prikkene kom. EDIT: det går litt opp og ned her, stort sett kommer de når pcen har stått på en liten stund. Her er noen bilder I sikkerhetsmodus Etter jeg avinstalerte driveren Stripene/prikkene ser ikke alltid sånn ut da, er litt opp og ned her, når jeg loada windows i stad kom det grønne prikker. Endret 12. januar 2008 av MrLG Lenke til kommentar
War Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 (endret) Klokk ned til normal hastighet? Ser ut som min skjerm da jeg klokket for høyt. Om temp er normal og kortet kjører på rett Hz og du har oppdatert driver er det vel ikke annet å gjøre en å skaffe nytt. Evt teste kortet i en annen pc. Har du endret kjølingen på kortet? Isåfall kjøler du rammen godt på kortet. Endret 12. januar 2008 av War Lenke til kommentar
MrL Skrevet 12. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2008 Klokk ned til normal hastighet? Ser ut som min skjerm da jeg klokket for høyt. Om temp er normal og kortet kjører på rett Hz og du har oppdatert driver er det vel ikke annet å gjøre en å skaffe nytt. Evt teste kortet i en annen pc. Har du endret kjølingen på kortet? Isåfall kjøler du rammen godt på kortet. Jeg har tatt til normal hastighet og skiftet til en gamlere driver, akkurat har jeg sittet her en stund uten problember så jeg for bare vente å se om det skjer no snart Lenke til kommentar
War Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Du må fyre opp et spill, skjer det ikke under belastning burde det i alle fall ikke skje på skrivebordet. Lenke til kommentar
Lachesis Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Jeg hadde for et Halvår siden samme problemer med et Sapphire Radeon 9700Pro-kort og jeg fant ingen løsning.:s Jeg måtte kjøpe et nytt kort.. jeg søkte alle steder på nettet og.. Lenke til kommentar
Elendil Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Artifacts grunna overklokking? Virker slik. Siden du ikkje har noko problem etter du satte skjermkortet ned på standard hastigheter. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 13. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2008 (endret) Artifacts grunna overklokking? Virker slik.Siden du ikkje har noko problem etter du satte skjermkortet ned på standard hastigheter. Joda, har hatt problemer etter jeg satt til standard også. Nå kommer de stort sett under belastninger, hvis f.eks skjermspareren slås på klikker pcen helt og røde prikker kommer. Hva skal jeg gjøre? Endret 13. januar 2008 av MrLG Lenke til kommentar
War Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 (endret) Edit Endret 13. januar 2008 av War Lenke til kommentar
Elendil Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Hmm. Det virker ikkje heilt bra. Og siden du har overklokka så får du ikkje noko garanti o.l på det heller. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 13. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2008 Hmm. Det virker ikkje heilt bra. Og siden du har overklokka så får du ikkje noko garanti o.l på det heller. Nå spørs det om de kan påvise at jeg har overclocket da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå